El kell viselni azt az ügyfelet aki folyamatosan zaklat a munkával kapcsolatosan, vagy jobb inkább nem dolgozni neki?
EZ NEM normális és nem is kell eltörni feltétlen.
Amíg anyagilag fontos, hogy ö is rendeljen töletek, addig érdemes megtartani, ha nélküle is normálisan menne az üzlet, akkor nem.
De nyugodtan meg lehet neki mondani, hogy a határidö lejárta ELÖTT ne zavarjon benneteket, illetve, hogy van más megrendelötök is, ha állandóan hívogat, zavar benneteket, akkor emiatt fogtok esetleg csúszni a neki végzendö munkával. Vagy ha zavar benneteket, akkor azt az idöt, amikor hív, feltart, számlázzátok ki neki megbeszélés címén.
Ha nélküle is túlélnétek üzletileg, akkor ne vállaljatok töle új munkát - ha nem akarsz összeveszni vele, akkor legközelebb megmondod, most nincs szabad kapacitásotok, teljesen be vagytok táblázva. Ebböl ugyan kitalálhatja, hogy nem akartok neki dolgozni, de nem sértö, ahogy közlitek vele.
De egész biztos nem tartanám meg, hacsak nem életfontosságú, az ilyenek rettentö sok stresszt okoznak, és semmi extra hason nincs belölük.
Az egészségetek érdekében leléptetném a helyedben.
A - elviseled és elteszed a pénzét.
B - Kijelented hogy nem kívántok vele/neki dolgozni, és ennyi.
Megsúgok egy titkot - megrendelők nagy része ilyen. Mi több, kb. ez a "természetes reakció".
Ezen nem háborogni kell, hanem KEZELNI, ez a vállalkozó lét része.
Például:
- Ha valaki pattog az "elvégzett munkáért" akkor megmondod neki, hogy a határidő 2022. xx. xx, akkor át lesz adva a munka a szerződés szerint, majd ez után felajánlod, hogy ha ez nekik fontos akkor a javaslatod a következő szerződésre, hogy fázisoljátok mind a munkák átadását mind a fizetést...
- Ha kitalál bármilyen változtatást, legyen az utolsó pillanatban vagy a meló közepén azt úgy hívják, hogy change request. NEM SZABAD ilyenkor ugrani és megcsinálni grátisz, mert akkor máskor is el fogja várni. Ilyenkor az a professzinális reakció, hogy felméred a változás munka és időigényét és megosztod az ügyféllel, hogy mikor és hogyan tudod megcsinálni, hogy kérsz-e érte plusz pénzt, stb...
- Ha hétvégén hívogat - egyszerűen hétfő reggel 8:00-ra beidőzítesz neki egy üzenet, hogy köszönöd a megkeresést, azonnal feldolgozzátok és visszajelzel amint tudsz
Amelyik vállalkozó ugrik az ilyenekre az csak arra számíthat, hogy legközelebb már ez lesz az "elvárt szolgátatás", hogy szombat este pattanj és csináld meg a melót teljesen máshogy, hétfőre, ingyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!