Mi kell egy vállalkozáshoz? Főleg a papírmunkára gondolok.
Annyi minden kell hozzá: apeh, cégbíróság, engedélyek, végzettség stb. de pontosan mi is.
Függetlenül a vállalkozás tipusától, gondolom nem ugyanaz kell egy egyéni vállalkozónak, és egy kft.nek.
Egyénihez okmányiroda, társashoz ügyvéd és cégbíróság (csak ügyvéd készítheti a társasági szerződést)
A tevékenységhez szükséges végzettség a vállalkozónak, vagy az alkalmazottjának.
Könyvelő: intézi az APEHos jelentéseket (vállalkozási formának és ÁFA alanyiságnak megfelelően), lekönyveli a kimenő és bejövő számlákat, elkészíti az adóbevallást, bérszámfejtést. Ha a tevékenység miatt szükséges (ée vállalja a könyvelő, mert ez amúgy nem az ő feladata) megcsinálja a jövedéki és a termékdíjas bevallásokat. Képvisel az adóhatóságnál, ha ez szükséges.
Induláskor végtelen türelem kell hozzá, a gugliban mindent megtalálsz, csak végig kell járni a nem könnyű utat. Egy átlagos műveltségű ember képes rá könyvelő nélkül is.
Egy idő után már rutinból meg lehet oldani mindent
Mint azt már írták neked Gooooogle!!
itt egy fórum ahol minden kérdésedre kielégítő választ találsz és szakértőktöl kérdezhetsz!
A cég alapítás díjait rögtön ki kell fizetni.
A könyvelő is el szokta kérni havonta a díját (esetleg negyedéves fizetésbe belemegy)
Ha nincs legalább 36 órát elérő munkaviszonyod, akkor a minimálbér után minden hónapban meg kell fizetned a járulékokat, akár van bevételed, akár nincs; akár társas, akár egyéni vállalkozó vagy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!