Egy webshop nagyobb befektetéssel nagyobb siker?
Gondolkodom hogy el kéne kezdeni. Jelenleg külföldön élek sikerült pár milliót meg takarítani (venni szeretnék otthon autó ház stb) de azon kívül lesz 3M forintom ami marad kb.
Webshopba ha mind be fektetem esélyesebb hogy siker lesz a végeredmény mint akik mondjuk pár százezret ölnek bele? Kevesebb a bukás kockázata?
Hát igen, a marketinget nagyon mondják hogy ha az rendbe van szinte biztos a siker de persze hiába a jó marketing gondolom ha a terméket a kutya se venné.
Szóval nagyjából a termékre valamivel kevesebbet es a marketingre többet.
Szamokba mondjuk
termék 1 millió
marketing 1,5millio
egyéb ki adások fél millió
ilyesmire gondoltam
Nem ettől függ, de nem olcsó. A webes felület kialakítása is van 3 millió. Lesz majd nagyokos, aki jön ingyenesekkel, bérelhetőkkel stb., de ne hidd el.
Ami meghatározó:
1. szolgáltatást adj el, ne terméket.
2. olyasmit amire lenne igény, de nincs kínálat
3. tudj beszélni az emberek nyelvén
És rengeteg tőke kell az árukészlethez.
Ha nem lenne világos, amit a szolgáltatásról írtam:
persze, hogy termékeket adsz el, de a hangsúly máshol legyen.
Név nélkül hozok fel példát.
Az egyik magyar oldalon többek között ledes cuccokat lehet kapni belsőépítészethez. Nem ez a fő profil, de ez is van. Mindegy.
A szalagok nem egyszerűen termékként vannak fent, nesze hülye gyerek ezt vedd meg.
Megmutatja pl. hogyan lehet egy nappalit ellátni hangulatos világítással. És ennek eléréséhez miket kell megvenni.
És: a szalaghoz kell betáplálás. Mutatja, mik a kompatibilisek vele. Ezt egyszerűbb szerelni, az más miatt jobb. Forrasztani kell? Megrendelheted készre szerelve, de képekkel illusztrálva megmutatja, hogyan teheted meg magad. És így tovább.
Persze egy szeletelt kenyérhez nem kell a búzatermesztés történetét odatenned, de kínálj sokféle kényelmi szolgáltatást mellé.
Lehetne ragozni még bőven…
A munkámból kifolyólag rengeteg webáruházat látok, sok sikereset és még több sikertelent.
Én nem gondolom azt, hogy a platform döntő szempont, ha normálisan megcsinálják. Ismerek nagyon sikeres, bérelhető alapokra felépített webáruházakat és WooCommerce-eseket is.
Persze mindegyiknek megvan a saját hátulütője és hátránya, de semmiképp nem ölnék bele milliókat a platformba már az elején.
És áruba sem.
A legfontosabb, hogy fel tudd futtatni, és ne menj bele az árversenybe, mert az a nagyok terepe: simán le fognak nyomni, ha úgy akarják. Az olcsójánosokat bevonzani amúgy sem a legjobb ötlet, mert ők a leghűtlenebb célcsoport, otthagynak azonnal, ha máshol két forinttal olcsóbb valami, és mindig új vásárlókat kell szerezned, ami nem olcsó.
Sokat költs marketingre, és nagyon fontos a közösségi média jelenlét. Ne a termékeket akard elsősorban eladni ott, hanem a szakértelmedet, a szenvedélyedet, a kreativitásodat. Ez működik ma, ezzel lehet kitűnni.
Lehet tényleg elég sok összeget beleölni a weboldalba, határ a csillagos ég, de kezdőként én se javaslom, viszont 500 ezer kevés, ha abból akarod az arculatot, logo, fizetés, stb.
Termékeknél sem mindegy, hogy hány fajta, mekkora raktár kapacitással és mekkora összegű egy darab.
Vállalkozás költségei sem elhanyagolhatók, inkább a fix marketing összeget hagyd utoljára. Amennyi pénz marad minden elintézés után, akkor ölj sokat a marketingbe, hogy beinduljon.
Én még csak 11 -dik éve csinálom főállásban, szóval nem feltétlen kell elfogadni amit írok.
Nem a pénzen fog múlni, mert az akár lehet elég is, meg kevés is. Még csak azon se, hogy bérled vagy megcsináltatod a szoftvert. Bár nulla ismerettel nem igazán lehet jót csináltatni, mert nem fogod tudni megmondani mire van szükséged.
Az igaz kérdés az, hogy mihez értessz? Valamelyik termékkörhöz, az online markeginghez, magához a kereskedelemhez? Valamihez csak kellene, mert ha az megvan a többit előtte, utána, közben megtanulja az ember, de ha semmihez akkor mindent megtanulni nehéz. Viszont nem lehetetlen.
A másik meg, hogy ezt sokan úgy tekintik hogy a webáruház csak úgy van, elvezeti magát, hozza a pénzt. Na ez nem igaz. Én minden munkanap legalább 8 órát dolgozok, de ha a szükség úgy hozza már vasárnap este kezdem. Igaz itt nincs is olyan, hogy heteket várnak az ügyfelek.
A következő még, hogy mivel leszel jobb mint az összes konkurenciád? Olcsóbb leszel, jobb minőséget adsz, gyorsabb leszel, nagyobb raktárad lesz? Valamilyen szinten minden erőforrást igényel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!