Horgászboltot szeretnék üzemeltetni egyéni vállakozóként. Tőkén és helységen kívül mire van még szükségem?
Egy halastóra pl.
Mert mire mész a horgászboltoddal ha a halastó mellett vagy közelében van már.
Mindenki oda fog menni mert az van közel.
Egy üzlethez akármilyen hihetetlen, még termék sem kell (üzlet elindítási fázisában legalábbis). A mai világban, amikor számtalan csatornán áramlik az információ (eladó a vevő felé és fordítva), valójában két dolog elegendő: egy ajánlat és érdeklődők.
Én azt ajánlom, hogy ezt mindenképpen fontold meg! Sokan ugyanis ún. hobbi-vállalkozók, ami annyit tesz, hogy azt akarják csinálni, amihez nekik maguknak kedvük van. Közben pedig nem figyelnek a keresletre, igényekre, a vevőkör szükségeinek változásaira. Ha előbb körbejárod, hogy manapság ki horgászik, és miért-mit vásárolnak, már többet tettél, mint mások.
Ne ess bele abba a hibába se, hogy mindenfélét árulsz, mert nem igaz, hogy ma ez tartja meg a kisvállalkozásokat. A kkv-k fennmaradása ma éppen a speciális szolgáltatásokon múlik, azon, hogy képes vagy-e olyan területre szűkíteni vállalkozási ötletedet, amin belül azonban mindent lehet nálad kapni. Nem oly' régen egy ismerősöm felhagyott a mindenfélét áruló, deficites fehérneműs vállalkozásával, és elkezdte szűkíteni a területet, s csak a melltartókra specializálódott. Különösen a molettek számára kínált mindenféle megoldást. Mindenki kinevette, hogyan lehet ebből ma megélni. Csakhogy kicsiny országunkban alig van olyan távolság, mint az USA-ban, ezért nálunk ha tudod, hogy valami minőségi elutazgatsz érte 200 km-rt is. Így törtnt a hölggyel is. Elkezdett híre menni a kis üzletnek és mára csak ebből él, mondhatni szakértője a témának (milyen kosár, milyen méret, stb) Mindenki elégedetten távozik. Nincs hiányérzeted, hogy "én valami olyat gondoltam volna, hogy ..." Erre a vásárlói érzésre figyelj,ha belépsz egy horgászboltba, hogy te a másik, a vevő oldalon mit éreztél hiányosságnak és pozicionáld magad a konkurencia ellen. Ha ezeket megspékeled netes felülettel, aminek a középpontjában nem webáruház, hanem információn alapuló segítségnyújtás található (szakértői oldal), megcélozva egy szűk réteget (pl. akik gyermeküket akarják bevezetni a horgászatba, halfajok, stb) akkor máris körvonalazódik az ügyfélköröd, tehetsz számukra ajánlatot. Persze ez utóbbit offline is megteheted, elkérve papír alapon feliratkozásukat, egy mini-tanfolyamra, stb. Hidd el, ha elkapsz egy spec. igényt, az emberek nagyon hálásak lesznek a segítségért. Ez a mai kisvállalkozói trend, aminek az alapja a bizalomépítés. Mivel mára nagyon megváltozott a vállalkozási szféra, ajánlom, ne ess bele a szokásos vállalkozási hibákba, ami miatt tönkre mennek ma a boltok.
Még egy tanács, ha már belekezdtem :) Sokan saját maguk alkalmazottja lesznek a saját vállalkozásukban, s így egészen komoly vállalkozási terheket vesznek a vállukra (főnök, alkalmazott). Gondold át kicsit, hogy miként tudnál egy olyan rendszert építeni, (egyelőre nem azzal, hogy további alkalmazottakat veszel fel, lehet másként is), amely rendszer magától működik és tehermentesít arra nézve, hogy "reprodukáld magad" és hatástöbbszörözést is elérj.
Végül: bármit teszel, mérj, mérj, mérj! Mi, milyen hatással van az emberekre.
Ha ezekre odafigyelsz, nagyon nem tájolod el magad. Sok sikert! Balázs
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!