Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Az átlagosnak mondott vásárlás...

Az átlagosnak mondott vásárlási 1,3-2%-os konverziós arány hogyan értendő?

Figyelt kérdés
A vásárlók/webshop összes látogatója; vagy vásárlók/termékoldal megtekintői?

2020. jan. 24. 12:35
 1/1 vecseilaszlo válasza:
100%

Alapvetően a webáruház konverziós arány (ami az egyik legfontosabb KPI az e-kereskedelemben) a látogatások és az eladások arányszáma. Vagyis: a fenti kérdésben az 1,3% úgy jön ki, hogy 100 látogatásból lesz 1,3 vásárlás. (Vagy megfordítva: 77 látogatás kell 1 vásárláshoz a fenti példa esetében).


Nagyon fontos: a látogatás vagy mostanában munkamenet (session) nem keverendő össze a látogatóval (visitor). Egy látogatónak lehet több látogatása, vagy munkamenete. De nem látogatószámhoz kötjük a konverziós rátát, hanem munkamenethez (session).

Amikor webáruház kapcsán konverziós rátáról beszélünk, akkor (az elfogadott szakzsargon alapján) alapból ezt, a fent írt értékarányt értjük.


Viszont lehet másmilyen konverziókat is mérni. Például - ha már a termékoldal elhangzott a kérdésben - azt, hogy mennyire népszerű egy adott termék(oldal) a webáruházban: Analytics-ben le kell válogatni a termékoldalakra érkező látogatások számát, majd megnézni, hogy ebből az adott termékoldal mekkora arányt (százalékot) kapott. Így kijön egy 'termék-népszerűségi mutató'(Az Analytics az összes webáruház-oldalra érkező látogatást méri - tehát nemcsak a termékoldalakra érkezőket - ehhez alapból kínál kimutatást. Tehát itt nem kell leválogatni a termékoldalakat, de 'cserében' benne lesz a főoldal, a kosár oldal, az összes egyedi landing page, stb... Viszont ez is jól tudja szemlélteni, hogy mely termékoldalak a legnépszerűbbek.)

Vagy egy másik (igen fontos konverziós ráta), a csatorna konverzió. Ez azt mutatja meg, hogy 100 kosárból ténylegesen mennyit vásároltak meg a userek. Ugyanis attól, hogy user kosárba tesz egy terméket, még nem feltétlenül fogja megvenni. Fizetés előtt végig kell mennie a fizetési folyamaton (checkout), ami általában 2-3-4-5-6 lépés szokott lenni. Itt pedig lesz lemorzsolódás (bounce rate). Egy 60%-os csatorna konverzió, már jó aránynak számít, vagyis ha 100 kosárból végül 60 vásárlás lesz.


Bővebb infó a konverziós rátáról:

[link]

[link]

2020. márc. 4. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!

Adataid védelme fontos számunkra!

Mint a weboldalak többsége az interneten, honlapunk működéséhez és célzott hirdetések megjelenítéséhez mi és hirdetési partnereink is cookie-kat tárolunk az általad használt eszközön. Ahhoz, hogy ezt megtehessük, a hozzájárulásod szükséges. Erről az adatvédelmi tájékoztatónkban részletes információkhoz juthatsz, illetve bizonyos cookie-k használatával kapcsolatban további lehetőségeid vannak.