Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Egy havi nettó félmillió...

Egy havi nettó félmillió forintot megkereső embernek melyik a legjobb finanszírozási forma ha egy 10 millió Ft körüli autót szeretne vásárolni? (Használt, új, hitel vagy lízing?

Figyelt kérdés
És nem vállalkozóként..
2019. jan. 26. 15:08
1 2
 11/19 A kérdező kommentje:

Az autó szalon értékére gondoltam, csak annyira nem akarom hogy bele menjünk abba hogy használt vagy új autó mert nem ez a kérdés fő témája, hanem az hogy 10 milliót költeni kocsira, ami lehet egy anno 20 milliós kocsi is ami használtan 10millió.

Illetve akkor felteszem a kérdést, hogy mondjuk nagyjából mennyi havi kereslet mellett fér ez bele? Mondjuk ez így elég általános de annak akinek házra,rezsire is kell költeni? Magyarán ki engedheti ezt meg magának?

2019. jan. 26. 19:33
 12/19 anonim ***** válasza:
Olyan 1,7 millió forintos nettoval mar teljesen vállalható
2019. jan. 26. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
+1 a sehogyra. Nagyjából ennyit keresek, egy 2004-es Focussal járok.
2019. jan. 27. 01:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 Pupusz ***** válasza:
100%
Az, hogy "ki engedheti meg magának" és az hogy ki engedi meg magának, két külön dolog. Ha önrész nélkül számoljuk a 10 millás kocsit, az 72 hóra levetítve nagyjából havi 200.000Ft. Plusz kötelező, casco, ami nem árt ilyen értékű kocsinál, üzemanyag, ami alsó hangon havi 100e. Összesen havi 300. Azaz a fizetésed 3/5-éd költenéd havonta autóra, 300 ezret és 200 ezret a megélhetésre. Nem valami jó arány, nem az autód lenne érted, hanem te az autódért, ami csak egy tárgy, még ha álmaid netovábbja is jelenleg. Ha a 10 millából legalább 5 milla önrész, akkor havi 100 ezer körül lenne a törlesztőd. Plusz 100 a havi fenntartása minimum, azaz 200 kocsira, 300 az életre. Ez már jobb arány. Nem cégként véleményem szerint nem éri meg hitelre, lízingre autót venni. Nem lehet elszámolni, nem jár vissza az áfa, a kocsi költségeit sem lehet leírni, totál bukta. A 10 millára visszafizetsz 13-14-et 6 év alatt, a kocsi pedig érni fog kb. 2-3 milliót. 10milla bukta, ami évente 1,66 milla, havi 139ezer Ft veszteség a 200 törlesztőből, azaz ablakon kidobott pénz. Plusz a 100 fenntartás = 239ezer/hó bukó. 261 ezer marad megélhetésre a fizetésedből, amiért megdolgoztál. Ez elég rossz arány. Ha mindenképp akarod, akkor legalább újat vegyél, hogy szervízre ne kelljen költened, a futamidő pedig a garancia vége előtt legyen, hogy még garanciával tudd eladni.
2019. jan. 27. 07:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
85%
Az általános ökölszabály, hogy sima használatra 6-8 havi fizetésnél többet ne költsünk autóra. Gondolj bele: menj be holnap munkába és naplózd fejben, hogy mennyi mindent csinálsz. Aztán gondold végig azt, hogy ezt kell ötszázszor megismételned ahhoz, hogy tiéd legyen az a kocsi. Közben nem laktál sehol, nem ettél, nem nyaraltál, nem vittél moziba lányokat csókolózási célzattal, semmit nem csináltál. El nem tudom képzelni, hogy ez épeszű embernek megérné. 1.5-2 millió között van az a nettó, ahol ez egy értelmezhető kiadás. Más kérdés, hogy ennyi pénzből 2-3 évig vígan nyaralhat az ember, annak szerintem több értelme van, de kinek mi.
2019. jan. 27. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 A kérdező kommentje:

Egyébként teljesen egyet értek és igazatok van, meg azért ezeket a 10 millió körüli autókat gondolom itthon nem sok ember engedheti meg magának akinek van is rá igénye(persze nagyon szubjektív ahogy ti is mondtátok hogy kinek mennyire fontos ez...) Meg azért gondolom az utcákon látható sok Mercedes,BMW,Audi se újonnan van itthon, vagy legalabbis aki nem tömérdek hitelt vesz fel.


Amúgy az is érdekes hogy sokan megvesznek egy 3 milliós BMW-t hogy azt a látszatot keltsék mintha nyugati színvonalon élnének (ami persze összehasonlíthatatlan) de valakinek meg ez kell.

2019. jan. 27. 09:40
 17/19 anonim ***** válasza:

Egy 10 milliós autót kb. nettó 1-1,5 mft.-os fizetéssel engedheti meg magának egy ember, feltéve, hogy a párja is jól keres. Ez azonban egyáltalán nem jellemző.

Ehhez képest mégis sokan megveszik nulla jövedelemre is, aztán csodálkoznak, hogy mellette nem jut semmire és irigykednek azokra, akik meg utaznak vagy saját házban élnek. De hát ilyen az emberi természet.

2019. jan. 27. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

Térjünk vissza a finanszírozási kérdésekre:


Csak készpénzért érdemes kocsit venni. A hitelen és a lízingen is csak buksz, mindegy, hogy új vagy használt. Céggel persze más a helyzet, de magánszemélyként a lízing csak arra jó, hogy a vak parasztokat lehúzzák, miután bekajálták a lízinggel járó ilyen-olyan kedvezményeket.


Készpénzzel viszont alkudhatsz, használt vagy új autóra is. Sok szalon ad ilyen-olyan kifogással flottakedvezményt és sok mást is. Érdemes ugyanabból a márkából is több szalont megkeresni, az "akciós" listaárból még 10%-ot simán lehúzhatsz. Fordoknál kifejezetten jól lehet alkudni, de Citroenből is levettünk anno 17%-ot, mondjuk ehhez 9 szalonnal beszéltem és a legjobb ajánlatot választottam.


Új vagy használt:

Új kocsira van garancia (2-7 év, attól függ, mit veszel), a használt pedig mindig kicsit orosz rulett. Papíron megéri használtat venni, de ha nem értesz az autókhoz, vagy nem tudsz magaddal megbízható szerelőt vinni, az mindig nagy kockázat.


Ha használt autót veszel 10 millióért, az csak valami nagyon felső kategóriás dolog lehet. Ott viszont az alkatrész és a javítás is jóval drágább. Ha baja van, sokba fog kerülni. Amikor a család 535-ös BMW-jébe hátulról lépésben belekoccant egy busz és kicsit megrepedt a lökhárító, a márkaszerviz 800 ezret számlázott a biztosítónak. A korábbi dízel Volvoban amikor tönkre ment a turbóban egy szelep, 300 ezer volt a bontott alkatrész. Ezekre hagyj pénzt.

2019. jan. 27. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
En ugy vagyok vele, hogy annak az osszegnek maximum a hatszorosa, de inkabb 3-4-szerese amit az illeto egy honapban el tud tenni megtakaritasba. Aki par 10 eft-ot tud eltenni, annak nem kell auto mert nem fogja tudni meg tankolni sem, nemhogy karbantartani. Aki havonta 100-at eltesz, annak 5-600 eft-os auto kenyelmesen fenntarthato. Az, hogy azt a 100 eft-ot a 200 eft-os vagy a 800 eft-os fizetesbol tudja eltenni, mar lenyegtelen. Tovabba kb. ez az az osszeg, hogy ha az auto komolyabban meghibasodik, egy havi megtakaritasbol megjavithato. Egy 600 eft-os auton nem nagyon van 100+eft alkatresz ar. Egy hasznaltan 10 millios auton 2 milliot siman elvihet egy valto csere pl. agy komplett kuplung kettos tomeguvel. De egy ujkoraban 10 millios gepnel is 7 szamjegyuek ezek a javitasok.
2019. jan. 28. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!