Egy havi nettó félmillió forintot megkereső embernek melyik a legjobb finanszírozási forma ha egy 10 millió Ft körüli autót szeretne vásárolni? (Használt, új, hitel vagy lízing?
Az autó szalon értékére gondoltam, csak annyira nem akarom hogy bele menjünk abba hogy használt vagy új autó mert nem ez a kérdés fő témája, hanem az hogy 10 milliót költeni kocsira, ami lehet egy anno 20 milliós kocsi is ami használtan 10millió.
Illetve akkor felteszem a kérdést, hogy mondjuk nagyjából mennyi havi kereslet mellett fér ez bele? Mondjuk ez így elég általános de annak akinek házra,rezsire is kell költeni? Magyarán ki engedheti ezt meg magának?
Egyébként teljesen egyet értek és igazatok van, meg azért ezeket a 10 millió körüli autókat gondolom itthon nem sok ember engedheti meg magának akinek van is rá igénye(persze nagyon szubjektív ahogy ti is mondtátok hogy kinek mennyire fontos ez...) Meg azért gondolom az utcákon látható sok Mercedes,BMW,Audi se újonnan van itthon, vagy legalabbis aki nem tömérdek hitelt vesz fel.
Amúgy az is érdekes hogy sokan megvesznek egy 3 milliós BMW-t hogy azt a látszatot keltsék mintha nyugati színvonalon élnének (ami persze összehasonlíthatatlan) de valakinek meg ez kell.
Egy 10 milliós autót kb. nettó 1-1,5 mft.-os fizetéssel engedheti meg magának egy ember, feltéve, hogy a párja is jól keres. Ez azonban egyáltalán nem jellemző.
Ehhez képest mégis sokan megveszik nulla jövedelemre is, aztán csodálkoznak, hogy mellette nem jut semmire és irigykednek azokra, akik meg utaznak vagy saját házban élnek. De hát ilyen az emberi természet.
Térjünk vissza a finanszírozási kérdésekre:
Csak készpénzért érdemes kocsit venni. A hitelen és a lízingen is csak buksz, mindegy, hogy új vagy használt. Céggel persze más a helyzet, de magánszemélyként a lízing csak arra jó, hogy a vak parasztokat lehúzzák, miután bekajálták a lízinggel járó ilyen-olyan kedvezményeket.
Készpénzzel viszont alkudhatsz, használt vagy új autóra is. Sok szalon ad ilyen-olyan kifogással flottakedvezményt és sok mást is. Érdemes ugyanabból a márkából is több szalont megkeresni, az "akciós" listaárból még 10%-ot simán lehúzhatsz. Fordoknál kifejezetten jól lehet alkudni, de Citroenből is levettünk anno 17%-ot, mondjuk ehhez 9 szalonnal beszéltem és a legjobb ajánlatot választottam.
Új vagy használt:
Új kocsira van garancia (2-7 év, attól függ, mit veszel), a használt pedig mindig kicsit orosz rulett. Papíron megéri használtat venni, de ha nem értesz az autókhoz, vagy nem tudsz magaddal megbízható szerelőt vinni, az mindig nagy kockázat.
Ha használt autót veszel 10 millióért, az csak valami nagyon felső kategóriás dolog lehet. Ott viszont az alkatrész és a javítás is jóval drágább. Ha baja van, sokba fog kerülni. Amikor a család 535-ös BMW-jébe hátulról lépésben belekoccant egy busz és kicsit megrepedt a lökhárító, a márkaszerviz 800 ezret számlázott a biztosítónak. A korábbi dízel Volvoban amikor tönkre ment a turbóban egy szelep, 300 ezer volt a bontott alkatrész. Ezekre hagyj pénzt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!