Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Egy fővárosi/nyugat-magyarorsz...

Egy fővárosi/nyugat-magyarországi taxis mennyit keres?

Figyelt kérdés

Most nézem, hogy újra drágulnak a tarifák:


Alapdíj: 700 forint; kilométerdíj: 300 forint/km; várakozási díj 75 forint/perc, azaz 4500 forint/óra.


Szerény számításaim szerint, ha csak (szándékosan jócskán alulkalkulálok) 12 darab 5 kilométeres fuvart abszolvál valaki egy nap, az 26 400 forint, havi 20 nappal számolva 528 000 forint bevétel.

Az 1200 kilométer benzinköltsége (legyen kiszállással 2000!) 55 000 forint, a járulékai pedig egy százas, gondolom megy az ügyeskedés.


Így 373 000 marad zsebben, alulszámolva a fuvarok számát, beruházva egy elektromos autóba 428 000 forint.

Azzal senki ne jöjjön, hogy autót is fenn kell tartani, hogy taxizhasson valaki, minden átlagos családban van autó.



2018. jún. 30. 23:35
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Még az engedélyeket, meg a személy szállítási biztosítást azt kihagytad, az is kb havi -50K még.


De egyébként stimmel. Pesti taxis ismerőseim 4-5kiló körül eltudnak tenni egy hónapban. (Tehát ez már nyereség)

2018. júl. 5. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Drisztdíj, stb. Ügyeskedni nem nagyon kell, állam felé 50 ezer a KATA és csá, havonta. A taxi biztosítása pesten alaphangon 200ezer/ év. Bármi közbejöhet. Kavics a szélvédőre, 200, kiütii alólad a vasat, hiába fizet a biztosító, min. 2 hétig nem tudsz dolgozni. Megkínálnak egy bírsággal, mert az utas olyan helyre kérte az autót, ahol nem szabad megállni, a rendőrnek meg épp rossz napja van. Durrdefektet kapsz, valami random elromlik az autóban, stb. És egy "családi autóval" ne hasonlítsd össze. Az kvázi nevezhető luxuscikknek (mert ugye ott a bkv ha menni akarsz a pereputtyal valahova), de a taxi munkaeszköz, arról nem beszélve, hogy minden valamire való taxis tart a taxi mellett egy családi autót is, mivel amilyen emberek néha beülnek a taximba, inkább nem ültetem bele a lányomat. Na egy szónak is száz a vége, bőven van mire költeni, csak azért, hogy dolgozhassunk.
2018. júl. 10. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

Ez elképesztően kevés...


Az évi 200 000 forintos biztosítás nincs 17 000 forint havonta, az 50 000 forintnyi KATA szintúgy elképesztően minimális tétel, egy minimálbéres dolgozó után többet kell fizetnie egy cégnek.

Abban nem értek egyet, hogy egy családi autó luxuscikk, szerintem teljesen alapvető manapság.

Ettől függetlenül elhiszem, hogy a meghibásodások jelentős tételek lehetnek.

Úgy gondolom- mivel te sem cáfoltad-, ezek szerint a 4-500 000 forintos tiszta kereset a reális, amit az első válaszoló is írt, nagyjából ide lőttem volna én is, talán kicsit még fölé.

2018. júl. 10. 21:25
 4/5 anonim ***** válasza:

De az pest. Vidéken, akár nyugati országrészekben bőven nincs ennyi. És ne feledd, kint van a taxis 12-16 órákat, sokan heti 7 nap, ami oké, nem folyamatis meló, sok az üresjárat, sokat állsz a droszton, s sokat mész utas nélkül, de nem vagy otthon. Tehát ezt a lóvét ne heti 40 óra melóval számold, hanem 70-80-al. Van, hogy kint vagy egész nap, és örülsz ha tudsz nullázni, vagyis a költségeidet kitermelni. Pesten van távolság városon belül is, egy vidéki nagyvárosban már kevésbé. Nálunk is a belvárosból, ha ott beül valaki, a város belterületén akárhova eljut max 2500 forintból, ha becsületes, társasághoz tartozó (nem szabadúszó) taxiba száll be. És nem az van kb 90%-ban, hogy ledobtam egy utast és máris veszem fel a másikat. Elviszem, visszaállok egy drosztra (nekem az is költség amíg megyek az utasért, meg amikor megyek vissza a drosztra, kb 40-45 ft/km), majd átlagban egy órát (leget többet, lehet kevesebbet) várok a következő fuvarra. A sok indítózás meg a sok kütyü miatt ami az autóban van kb évente cserélek akksit, s nem ez az egyetlen, ami hamarabb elhasználódik.

De azt én sem tudom, hogy egy Orosháza, Szarvas, vagy pl Hajdúszoboszló, Kaposvár jellegű kisebb városban hogy a francba lehet megélni egy taxisnak. Pest az egy külön világ ilyen szempontból. De amíg nem kóstolsz bele, addig úgyis csak azt látod, hogy mész kb 3 km-t, 1500 ft, és jön a kérdés, hogy "mi kerül ebben 1500-ba, amikor egy liter benzin 400 ft?", de az ilyennek ezt meg se lehet magyarázni. Egy átlagos napon vidéken ha van max 15 fuvarod, már jó vagy. Átlagban mondjuk legyen 1400-1500 ft, mert lehet beesik egy jobb, 2000 fölötti, de sok a 800-1000 ft-os fuvar, amire ugyanúgy vártál, és ez a gyakoribb. Mondjuk elgurulsz 100 km-t a 15 fuvarra (kimész, elviszed, visszajössz), és sokszor van, hogy kimész a pék f@$za mellé 3 méterre, a város peremére, és ott megy az ember 3 sarkot, 800-ért, majd ugyanúgy visszajössz, 40-45 ft/km költséggel (nafta + autókopás, szervízköltségre számolt pénz), így ennek már van egy kis ráb@$zás szaga... Na meg, mész kb 45-60 ezer km-t egy évben (ami nem full meló, mert van, hogy privát célra nyúzod a vasat, ilietve a km akkor is pörög bele -40-45 forintjával-, amikor szervízbe, gumishoz, műszakira viszed, stb), így évente 3-4 alkalommal tervezett szervíz van (70ezer ft/alkalomtól a csillagos égig, nekem minden szervíznél kell fékbetét csere, minden másodiknál tárcsa is, így már a 150-et nyaldossa, de ha vezérlés csere is kell, akkor már 200 fölött), de átlagolva mondjuk 100ezer/szervíz, csak hogy egyszerű legyen, gumicsere, mondjuk egy garnitúra elfut két szezont, tehát kétévente kukába a téli és nyári garnitúra, 80-80ezer ft, és akkor nem high-end gumin gurulsz, még bőven lehet sorolni...

Szóval van kiadás is rendesen.

2018. júl. 11. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Ma ezt olvasva vicc ez a számolás.


Nem lesz pontos, de nagyjabol most Budapesten a költségek havi bontásban:

Tagdíj: 120 ezer

Ipa + Drosztdij: 10 ezer

Műszaki: 3 ezer

Biztosítás: 20 ezer

Kata: 50 ezer

Pénztárgép havi dija: 2 ezer

Egyéb költségek, mint papir, mosás, takarítás: 7 ezer


És akkor az üzemanyag költségeddel ami szintén egy vicc már 270 ezer korul jarunk es még nem tettel felre a kovetkezo autodra es a szervizre.

Szval legyen inkabb 350 ezer.


528-350.. 178 ezer forintod marad, ha őszintén számolsz. Sokan becsapják magukat azzal, h nem tesznek félre következő autóra, hanem amikor eljön az idő hirtelen kell összeszedni rá a pénzt.

Az éves szerviz alsó hangon 100 ezer forint, de ez csak a kötelező fék, olaj, aksi.

2020. febr. 24. 05:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!