Lehetséges, hogy a jelenlegi munkaerőpiaci helyzet mellett, növekedni fog az utazási költségtérítés autóra?
2017-ben változtattak rajta, igen.Viszont, nem elég jól.
Maximum 15 forint adható kilométerenként, viszont csak opcionális, ha a munkáltató akar csak 9-et ad.Ez itt a gond, a 15 forintot nem opcionálissá,hanem kötelezővé kellett volna tenni.
A legkorrektebb a jelenlegi helyzetben az lenne, 15 forintot kapna a munkavállaló benzinre + még 15 forintot amortizációra.
Ez fedezné a költségek (üzemanyag+szerviz) 90 százalékát.
A tömegközlekedést nagyon sok esetben nem opció.Továbbá nem is fejlődik, nem is fejlesztik, komoly probléma a sofőrhiány, mozdonyvezető hiány.
Például az USA-ban azért sincs olyan állami tömegközlekedés, mint Európában, mert iszonyú mennyiségű humánerőforrást igényel, akik egyre magasabb fizetést kérnek.
Nagyon sok esetben probléma a mobilitás.
A munkavállaló nem tud költözni,a tömegközlekedés vacak, csak az autó marad.
Így is visszaélnek vele, mert eleve nem minden munkavállalónak járna.
Plusz igazságtalan is sok esetben, mert településen belül nem jár.
Ahol meg túl sokan igényelnél, ott csinálnak céges buszt, és akkor máris nem kötelező fizetni, a munkavállaló meg szívhatja a fogát.
Van jobb is, a hatvani Boschban azért lett a 8 órás műszakok helyett 12 órás, hogy csak naponta egyszer kelljen fizetni a céges buszt (a másik időpontban van Volán). Szóval ezzel kizárólag a dolgozók szívnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!