Önéletrajz, mit gondotok erről a cikkről?
A komment szekcióban mindenki azt írja hogy egy nagy hülyeség az egész amit itt leírtak.
Ti mit gondoltok?
Az "internet" tényleg nem egy "tudás", ez kb. olyan, mintha beleírnád azt is, hogy tudsz írni meg olvasni, sőt, még lélegezni is segítség nélkül. Internetet használni tudni ma már alap.
Hogy az Office, Excel, Linux, rendszergazdai ismeretek, stb. nincs részletezve, az azért annyira nem nagy gond, ha nem olyan pozícióra jelentkezel, ahol kifejezetten ezek közül van valamelyikből mélyebb tudásra szükség. Pl. ha programozónak jelentkezel, akkor részletezd a nyelveket, technológiákat, de felesleges az "alapszintű office ismeretek"-et bővebben kifejteni.
Egyébként meg inkább az a fontos, hogy a tapasztalataid mit támasztanak alá a felsorolt ismeretekből, és elég csak címszavakban leírni a tudásod, hogy könnyű legyen átfutni. Amúgy meg úgysem hisznek el semmit CV alapján, be kell bizonyítani az interjún. :)
Még annyit, hogy be ne merészelje senki se írni az önéletrajzába, hogy milyen böngészőket tud használni, ha nem akarja, hogy rajta röhögjön az egész iroda aznap. Kb. így nézne ki:
"Szakmai ismereteim: olvasás- és írástudás. Tudok írni ceruzával, tollal és krétával is. Folyékonyan olvasok nyomtatott és kézzel írt szövegeket."
Szakmai szempontból kritikán aluli. Egy önéletrajz arról szól, hogy azokat a tulajdonságainkat domborítsa ki, amik alapján minket fognak választani adott pozícióra Gipsz Jakab helyett.
Az, hogy egy böngészőt használni tudsz, az dicséretes, de eszedbe ne jusson beleírni az önéletrajzodba, mert ha azzal szembesülnek, hogy számodra ez a nívó jelenti a szakmai kihívásokat, akkor nem gondolnám, hogy behívnának egy személyes beszélgetésre.
Az, hogy az office tudásodat bontsd ki... felesleges. Ha beleírod, hogy MS Office felhasználói szintű ismerete, bőven elég. Magyarországon tudják, hogy ez elsősorban a Word-ot, és az Excel-t jelenti, nagyon max a ppt-t, nem fognak Access-szel meg Publisher-rel szívatni az első napon, vagy ha a munkakörhöz szükséges, azt úgyis jelzik előre, mert nem általános, hogy az emberek értenek pl. az adatbázis kezeléshez ezen a szinten is. Itt általában arra kíváncsiak, hogy ha pl. egy táblázatot meg kell szerkesztened, akkor azzal megbirkózol-e. De ma már nem is javasolják, hogy beleírd, mert ez is gyakorlatilag alapvető kompetenciának minősül. Az évjárattól meg nem függ semmi, mert az alapszintű felhasználásnál teljesen mindegy, ahol meg többet várnak el, ritkán használnak Office-t.
És el ne kezdd az önéletrajzodba kifejteni, hogy Excel-en belül mihez értesz, meg mihez nem, mert semmi értelme. Még egyszer: ha valamire speciálisan szükségük van, úgyis tudatják az álláshirdetésben/személyesen elmondják.
Azokat a dolgokat emeld ki, amikben különbözhetsz másoktól. Pl. írd le, hogy milyen szoftvereket ismersz, és vagy képes használni. Annak van értelme. Ennek a cikknek viszont semmi...
Szerintem azért excel tudásban vannak elég jól elhatárolható szintek:
1, csak adatokat beírni tud, mint egy kockás papírra, esetleg minimálisan szerkeszteni
2, ismer és használ alap függvényeket, pl SUM, de nagyjából csak amiket fejből tud, azt is varázslóval rakja össze.
3, egy fokkal bonyolultabb függvényeket is ért, használ, pl vlookup/fkeres, többszörösen egymásba ágyazott függvények, valamint ki tudja keresni magának a feladathoz éppen szükséges függvényt.
4, Excel makró is megy. Bár ez is tovább bontható mennyire.
Mindegyik elég lehet bizonyos munkakörben. De ha se az allashirdetesben nem írják mit várnak, se az önéletrajzban nincs mit tudsz akkor úgy azért nehéz egymásra találni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!