Mi a skálázható jövedelem? és mi a nem skálázható? Mi köztük a különbség? Milyen szakmáknak skálázható és miknek nem skálázhatók a jövedelme?
"Skálázni vagy nem skálázni
Alapvető hiba egy startup korai marketingtervét kivétel nélkül skálázható módszerekre építeni. A Facebook- és AdWords-reklám például ilyen, vagyis konverziókövetéssel mérhető a ROI (return on investment) vagyis a befektetett összeg megtérülési rátája, még egyszerűbben: hogy megérte-e az adott hirdetés az árát.
Azonban ez már bejáratott cégeknél igazán jó eszköz, ahol a profit néhány százalékából addig tudnak kísérletezni, amíg végül rátalálnak a fejős tehénre: a pozitív ROI-t hozó reklámra. De mivel egy induló startupnál jó eséllyel nincs profit, ezért csak a befektetett pénz elégetésével tudnak kísérletezni, abban bízva, hogy előbb találnak rá a pozitív ROI-t hozó céljközönségre, mint hogy elfogy a pénzük. Ez egy nagyon veszélyes hazardírozás. Ehelyett érdemes személyesen beszélni az első felhasználókkal és megismerni igényeiket. Ez nehezen skálázható, időigényes, frusztráló munka, de sokkal kevésbé kockázatos."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!