Miért adnak az olyan állásokra is magas fizetést amire nagyon sok a jelentkező, de saját bevallásuk szerint bárki meg tudná csinálni?
Kérdező: te kérdezted ezt kommentként a másik helyen is?
Ennek sok oka van.
- céges meghatározott karrier sávok vannak, azokhoz tartozó fizetési sávokkal. Ezek gyakran nem is Mo-n kerülnek megállapításra, hanem a cég központjában.
- bérfeszültség: a cégen belül folyamatos elégedetlenségekhez vezetne, ha a diplomás, nyelvet beszélő titkárnő hasonló összeget keresne, mint a takarítónő (csak példa akar lenni)
- a legjobb kell: messze jobb képességű embereket kap meg több pénzért, vannak fizetések, amik például már a tanároknak is simán vonzóak (nem kevés nyelvtanár megy el multihoz adminisztratív munkakörben, mert a fizetés jobb, a stressz meg kevesebb, mint tanításnál)
Ennek a + pontja, hogyha felveszel egy jó képességű embert adminisztratív munkára, akkor pár év múlva pályázhat a cégen belül valami más területre, sokan kezdik így, és utána váltanak.
Ehhez viszont jó fizetések kellenek.
"De nem az lenne a logikus, hogy olyan alacsony bért kínáljanak, amivel megtalálják azt az embert, aki pont annyira szerencsétlen, hogy azt a munkát még épphogy el tudja végezni és emellett a lehető legalacsonyabb a fizetési igénye?"
Nem. Ez pozíció függő.
A gyártósoron, a traktorra vagy, árkot ásni persze ez a cél. Ott mások a kiválasztási és bérezési szempontok is.
De fehér galléros munkakörökben már sok olyan soft skillt várnak el (akár egy alapvető adminisztratív, vagy telecenteres munkakörben is), ami az ilyen "vadásszunk a minimumra" embertől nem várható el.
Ha felveszel akta tologatásra valakit, aki csak és kizárólag akta tologatás szinten fogja fel a dolgokat, akkor nem várhatod el tőle, hogy új ötletei legyenek, nem várhatod el, hogy önállóan, kreatívan oldjon meg olyan feladatokat is, amikkel korábban nem találkozott, nem teheted meg, hogy egy helyettesítés idejére bedobod 1 szinttel magasabb munkakörbe, és ennek folyományaként nem fog sosem előrelépni, nem fog tudni fejlődni a cégen belül
Ismerek nem egy embert, aki multinál nagyon alul kezdte, van aki sima titkárnőből lett 30 ember vezetője (persze, nem fél év alatt, és nem úgy, hogy csak ült a fenekén és telefonokat kapcsolgatott), ismerek olyat, aki telecenterben szerzett olyan szintű értékesítői tudást, és tudott felmutatni olyan skilleket, amikkel később már komoly ügyfelekkel foglalkozó senior értékesítő lehetett, persze ez is több lépcsőfokon át.
Ha felveszel például valakit egy olyan munkakörbe, ahol 100%-ban magyarul kell beszélni, és ezért azt mondod, nem is kell nyelvtudás, akkor tuti nem fog tudni fejlődni, hisz lehet, hogy 1-2 szinttel felette már elengedhetetlen. Az okos cég viszont már az ilyen szintre is azt az embert keresi, aki 5-10 év alatt fel tud érni arra a plusz 1-2 szintre.
Nagyon kevés a minden téren jó ember (igen, adminisztrátorból sok jó akad, de 1-2 szinttel felette már üres a piac a tapasztalt, kipróbált, komoly tudású emberekből, és rájuk az összes jó cég gyorsan lecsap), a legtöbb nagy cég komoly energiákat fektet abba, hogy kinevelje a neki szükséges kollégákat, ezt pedig nem lehet arra alapozni, hogy X pozíciót bárki el tud látni, hát vegyünk fel fél-hülyéket fillérekért, aztán majd csak lesz valahogy
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!