Mit tudok ilyenkor tenni az internet szolgáltatóval?
Agusztus óta nem lakunk ott,ahol a szolgáltatást igénybe vettük, ergo a forgalmunk nulla,de januárig szól a szerződés, és fizetjük is a havi díjat puszira. Egyszer két csekk felhalmozoódott,majd befizetésre került egyszerre. Eközben persze a szolgáltatást kikapcsolták (levélben értesítettek) és közölték,hogy külön díj ellenében tudják majd csak vissza kapcsolni. Miután kiegyenlítettük a tartozást jött is a csekk a következő havi 5 ezer net + 5 ezer visszakapcsolási díj.
Nos Én ezt a visszakapcsolási díjat nem vagyok hajlandó megfizetni,mivel a kutya sem kérdezte,hogy kérem-e az egyenlítést követően a visszakapcsolást.
"" Nagyon szívesen" fizetem továbbra is a havi 5 ezres díjat azért a szolgáltatásért,amit már nem használok,de a visszakapcsolási díjat már nem nyelem be!
Megírtam nekik,hogy az ügyfél megkérdezése nélkül kapcsolták vissza, holott ez fizetős szolgáltatás. Ezzel hátrányos helyzetbe hozzák az ügyfelet.
A lényeg hogy Én nem kérhetem,hogy kapcsolják ki. Megírtam,hogy a F.a.s.z.o.m se kérné,hogy kapcsolják ki,ha eredendően a megkérdezésem nélkül nem kapcsolták volna vissza a szolgáltatást.
Szüneteltetni lehet a szolgáltatást,de annak külön díja van, továbbá addig a hűségidő sem ketyeg!
Normálisak ezek? Mit tudok tenni?
Externet
nálunk ha 30 napon túli tartozás van, ügyvéd általi felszólítást küldenek
ha ez nem történt meg, akkor csak a tartozásod megfizetésére vagy kötelezhető (havidíj), nem kell visszakapcsolási díjat fizetned, nem vagy köteles használni a szolgáltatást!
Szerintem helyesen jártak el.
Értem, hogy mi a problémád, de ha januárig szól a szerződés, akkor ők januárig kötelesek biztosítani a szolgáltatást.
Azaz ha megtörténik a befizetés, automatikusan visszakapcsolják.
T-nél 30 nap után van kikapcsolás, befizetés után általában 1 napon belül visszakapcsolnak, és a visszakapcs díj a köv. számlában van benne.
Hűségidős szerződésnél nem is tudok egyebet elképzelni.
Minket is kapcsoltak már ki, elmaradás miatt, pedig nem az volt, h nem volt pénzünk, csak figyelmetlenek voltunk, így jártunk. Bementünk, befizettük, délután már volt net.
Szerintem hiába írsz a fogyasztóvédelemnek, ez így jogos.
Ja, még azt hozzáteszem, hogy más ügyben írtam nekik én is, jött egy válaszlevél, hogy fizessek be 3000 ft eljárási díjat, vagy illeték, már nem emlékszem, milyen jogcímen kérték, csak azért, hogy elkezdjék kivizsgálni az ügyet.
Ingyen ők sem csinálnak semmit. Fel sem veszik a kapcsolatot a szolgáltatóval.
Ha meg befizeted a 3000-et (ez már 3 éve volt, azóta több is lehet), és kivizsgálják, akkor
- ha neked van igazad, visszakapod az 5000-et, de buksz 3000-et. a szolgáltatót megbírságolHATJÁK, de te abból egy fillért sem látsz.
- véleményem szerint nincs igazad, és 8000-et fizettél be 5000 helyett.
Ne legyenek kétségeid, ki van ez találva, hogy ők jól járjanak. Úgy vannak megszövegezve a szerződési feltételek, hogy az nekik jó legyen. Komplett jogászcsoport áll mögöttük, egy ilyen kis hűségidős-kikapcsolásos probléma nem fog ki rajtuk.
A havidíjat nem puszira fizeted, hanem ezért, mert szerződésben vállaltad, hogy januárig fizetsz.
A szolgáltatót nem érdekli, hogy te használod-e az internetet, vagy sem.
Kötöttetek egy szerződést, ő vállalta, hogy szolgáltat januárig, te vállaltad, hogy fenntartod az előfizetést januárig.
A 30 napos fizetési késedelem miatt felszólított, de nem érted el azt a határidőt, hogy megszüntesse a szerződést, mivel időközben rendezted a késedelmes és az esedékes számlát is.
Így a szolgáltatónak kötelessége volt visszaállítani a szolgáltatást, amiért az ÁSZF szerint külön díjat számol fel (megtalálod a honlapjukon az ÁSZF-et, abban az erre vonatkozó részt)
Sőt, még a fizetési felszólítás díját is rád terhelheti.
Ha továbbra sem fizettél volna, akkor megszüntette volna a szerződést az előfizető szerződésszegése jogcímen és kötbért terhelt volna rád (ami nagyobb lenne, mint a hátralévő havidíjaid és a visszakapcsolási díj)
Jobban jársz, ha befizeted a visszakapcsolási díjat, mert ha behajtatja rajtad, az még többe fog kerülni.
Konkrétan erről lenne szó:
Amennyiben a korlátozás indoka megszűnt, és erről a szolgáltató hitelt érdemlő módon tudomást szerez (pl.: a díjhátralék befizetését igazoló bizonylatról másolatot kap), a szolgáltató erre irányuló kérésünktől számított 72 órán belül újra köteles a teljes szolgáltatást nyújtani, ám a „visszakapcsolásért” méltányos díjat számolhat fel.
Konkrétan azt olvastad a fogy.véd. honlapján, hogy csakis és kizárólagosan az ügyfél kérése alapján állíthatja vissza a szolgáltatást?
Olvastad a szolgáltatód ÁSZFjét, amit elfogadtál a szerződés aláírásakor?
Mi áll benne a fizetési késedelem egyes eseteire vonatkozóan?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!