Hogy oszlik meg a benzinpénz, ha nem az enyém az autó?
Utas vagyok egy munkatárs mellett, akivel Pestre járunk melózni. A cég fizeti a benzinköt, felesben még jó kis lóvé is maradna, de a munkatársam most az autó használatra is el akar kérni plusz tíz kilót, mint kopási költséget, havonta. Pedig így is vastagon jól jár hogy felezünk!
Tényleg nekem is bele kell szállnom az autó javítási költségeibe ezzel, vagy csak le akar húzni?
Főnökömet futólag kérdeztem, azt mondta hogy azért jó a kilóméterpénz, mert aban már benne van a kopási költség.
Hogy tudnék ebből jól kijönni?
ezt nem értem. tehát a cég kifizeti a teljes üzemanyagköltséget, és ő mégis kér tőled?
az egyéb költségek mondjuk jogosak, és ezek tulajdonképpen csak hozzáállás kérdése, szóval nyilván kérheti, ha úgy látja, de ha jófej lenne, akkor ezt is ráhagyná.
benzinre visszatérve, ha telekocsin hirdetné magát ilyen feltételekkel, már a nav rég lekapcsolta volna, mert profitja származik a fuvarozásból, és nem vallja be...
egyébként én is a távolságra lennék kíváncsi, mert valóban annak is a függvénye, hogy 160 vagy csak 20-30 km-t kell megtenni egy munkanapon összesen.
mert ha neki végülis az üzemanyagköltséget térítik, te meg fizetsz valamennyit(ami ugye nem mind1 mennyi), simán kijön belőle 1 havi szervízköltség is...
ha nagyon elharapódzik ez a viszony, simán meglengethetnéd, hogy "ne haragudj, de én már kifizettem a "benzinköltség" címszó alatt", ha ennyire nem rossz a viszony, akkor meg hagyd ott, szerintem biztos tudnál mást is találni, mást nem tudsz tenni, mert tényleg nem kötelező vele utazni, szóval zsarolni nem zsarol.
Ez nem jó viszony vagy rossz viszony kérdése, hanem pontos, korrekt elszámolásé.
Ha közösen megyük, én megmondom előre, 27Ft per km-t osztunk szét, annyiért viszlek, ennyit fizetek neked is, ha azt akarod, a te kocsiddal menjünk. Ebben nekem van üzemanyagköltség, szervizek is, és sofőr-felár is. Aki vezet, az "kapjon" többet, mint aki csak utas...
Ez amúgy nekem 6.50 forint plusz kilométerenként az üzemanyagköltségen kívül, ez évi 130ezret jelent. Aligha fedezi a szervizeket, olajcseréket, gumicseréket, műszaki vizsgákat, biztosítást, karbantartást stb. Értékcsökkenésről még mindig nem beszéltünk, ami nekem kb évi 300.000,-.
Nem olcsó az autófenntartás, na!
Ez nem jófejség kérdése, ezek valós költségek, úgy korrekt, ha közösen fizetjük, amikor közösen használjuk az autót.
Akkor beszélhetnénk közös autóhasználatról ha az utas is vezethetné/használhatná az autót amikor akarná.
Továbbá itt az autó tulajának fedezik a TELJES benzinköltséget és az amortizációt is!
Csupán azért kér a kollégától valamennyit, hogy ne ingyen utazzon és ezzel egy kicsit Ő is nyerjen. A kocsi nem az utastól fog plusz 10 000 Ftnyit amortizálódni és X forintal többet fogyasztani.
2 utasnál még viszonylag elenyésző az érték feltéve ha nincs olyan nagyon jó kondiban a postolo.
Szóval figyelembe kell venni, hogy nem a fizetését költi erre a "sofőr" hanem a cég fizeti külön az utazást.
"Továbbá itt az autó tulajának fedezik a TELJES benzinköltséget és az amortizációt is! "
Az más lenne, persze! Igazad lenne! De elsiklottál egy fontos részlet felett! Ezt írja a kérdező a #7-es kommentjében: "A cég meg kfizeti duplán. "
Szóval a cég a kérdezőnek is fizet ugyanannyit! Ennek tudatában most fogalmazd újra a válaszodat szerintem!
"A kocsi nem az utastól fog plusz 10 000 Ftnyit amortizálódni és X forintal többet fogyasztani."
És a BKV sem pont miattam fog többet amortizálódni, nem? Ennyi erővel ne fizessek, csak max a rám eső üzemanyagköltséget, ha buszra szállok?!?
"Ha picit gondolkodnál akkor észrevennéd ha befelezik az utasra eső részt akkor jönnek ki egálba."
Így van. Tegyük fel, hogy a cég kifizeti az üzemanyagot és az amortizációt a sofőrnek, valamint ugyanennyit fizet az utasnak is. Mivel a sofőr el is költi ezeket az autójára, az utas meg nem, valóban úgy jönnek ki egálba, hogy azt a pénzt, amit az utas kap a cégről ugyanilyen jogcímen, azt megfelezik...
Vélhetően kb így gondolkodott a sofőr is, és ezt rótta fel neki az utas-kérdező.
És én is ezt írtam, csak szerintem nem bírtad felfogni.
Meg azt, hogy ahogyan a buszsofőr bére egy költség a BKV-nak, ugyanúgy a karbantartás is. Tehát jogszerű, hogy ezek benne legyenek a viteldíjban.
Szóval hogy is érted? A busznál OK, a kérdésben szereplő esetben viszont nem OK az egyéb költségek felszámolása?
"A kapott utazási költség felén túl akarja elkérni a 10est"
Így van, jár is neki, hiszen az ő autója kopik, az utasé nem.
Mindketten kapnak mondjuk 30-30ezer forintot, 10-10-et beletesznek benzinbe. Az utasnak megmaradna 20ezer, ahogy írja: "még jó kis lóvé is maradna". Nyilván ennyi maradna a sofőrnek is, de ez nem igazságos, a sofőrnek kopik a kocsija. Ezért kéri a kopásért a hozzájárulást. Fair.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!