Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Szerintetek milyen állás...

C0r3 kérdése:

Szerintetek milyen állás lenne nekem megfelelő a továbbiakban? (tanács)

Figyelt kérdés

Gondolkoztam már korábban is azon ,hogy miben vagyok tehetséges, illetve milyen képességeim gyengébbek..Ennek ellenére sem voltam tudtam behatárolni ,hogy milyen területen lennék jó,mert általánosan mindenből jó voltam. (Erről később részletesen) Gondoltam írok egy komplex bemutatkozást és ti dolgotok csupán annyi lenne,hogy pár tanáccsal elláttok a jövőre nézve. (Például a képességeim kiaknázása, milyen területen ÉRDEMES továbbtanulni satöbbi)

Szóval a bemutatkozásom:

Tizenöt éves vagyok. Jelenleg tanuló, Magyarország egyik legjobb gimnáziumában (A toplistán benne van a legjobb 5-ben). Félévkor (illetve negyedévkor is) 4.7 feletti átlagot értem el. Az egyetlen ami lehúzta az átlagom az-az Olasz volt. Leszűrhetném ebből ,hogy rossz vagyok olaszból. Sajnos nem ez az igazság, csak nem kedveltem a tanárt. Az utolsó negyedévben csak 5-ösöm volt belőle, tehát azt is sikerült kiküszöbölni.

Nyelvi képességeim: Kiskoromban folyékonyan beszéltem franciául. (De hát ez irreleváns mert már sajnos elfelejtettem) Angolul középszinten beszélek/írok. Németül is ugyan ez volt a helyzet, csak azt is nagyon régen használtam. Jelenleg még tanulok olaszt is ,ami nagyon könnyen megy. Szóval szerintem ez feltétlenül előnynek számít.

Reál tantárgyak: Matematikából mindig profi voltam, több versenyre is bejutottam, viszont ott a figyelmetlenség miatt lassan kiestem ,mire eljuthattam volna a döntőbe. Fizikából úgy látom ,hogy a megértés nagyobb gondot okoz mint a megoldás. Van amikor nagyon hamar megértem, viszont sokszor kell agyalnom, átbeszélnem a barátaimmal mire rájövök. Viszont ha ez a megértés átjött, akkor nagyon könnyen ötöst írok. Vegyük ide az informatikát is.. Régebben rászoktam az MMORPG-re ,és unalmamban besegítettem privát szerverekben is. Így jött a html + php tudás. CSS-hez nem értek. Pythonhoz egy picit konyítok (talán moddingolás szinten). A gimnáziumi anyagot nagyjából teljesen tudom. 4 ujjal gépelek vakon, viszont gyorsabban mint egy 10 ujjal gépelő.

Magyar nyelv és irodalom: Ezek is elég pozitív visszajelzéseket adtak ,de ennek is egyetlen oka van a tanár. Nagyon kedvelem és minden órájára készülök. Verseket írok angol és magyar nyelven , de nem szeretnék bölcsész lenni.

Kémia és biológia: Talán ez megy a legjobban. A biológia és a kémia is unalmas ,viszont a gyakorlatban élvezném az orvosi melókat.

Történelem: Talán az egyetlen negatívum. Gyűlölöm ,és soha nem fogok egy órára sem készülni. Még így is jó vagyok belőle, mert egyszeri olvasás után megértem. (4-es)

Negatív tulajdonságaim: Lusta vagyok,és az osztályom miatt csúnyán is beszélek. (Persze ha olyan társaságban vagyok,akkor moderálom magam) Hiába határozok el valamit,az soha nem fog elkészülni ,ha valaki/valami nem ösztönöz rá. Sportolni is például csak akkor sportolok ha lehívnak az osztálytársaim. Állandóan ideges vagyok. Lusta vagyok bármit is kezdeni magammal, ezért inkább számítógépezek. Nem vagyok valami gazdag.


Pozitív tulajdonságaim: Rendszeresen sportolok (hosszú távokat futok),illetve szertornából is elég jó voltam régen. Játszok több hangszeren is. Alapvetően izmos vagyok. Elég jól nézek ki.

Azt hiszem így nagyjából ennyi lenne. Úgy sem olvassa végig senki ezt a kisregényt, viszont ha bárki is eljutott idáig, annak köszönöm hogy ennyi figyelmet fordított rá.

A terveim a jövőre nézve: Mivel már az elején unom a tanulást, 18évesen szeretnék kimenni az egyik barátomhoz külföldre és ha lesz kedvem és energiám akkor ott szeretném befejezni az egyetemet.

Állással kapcsolatban abszolút semmi tervem nincs. Megfordult a fejemben az orvosi pálya. A tanulás miatt ezt így szerintem kihúztam. Már most is sokszor inkább végigalszok egy napot ,minthogy tanulnom kelljen. Szerintem az nem nekem való. A programozást pedig nem akarom továbbfejleszteni. Nem akarok az a tipikus informatikus lenni aki eltűnik a tömegben, és semmit sem ér el az életben. De gondolom mindenkinek volt olyan gondolata ,hogy ő ki fog emelkedni a tömegből,szóval ezzel nem is mondok újat.

HA bárkinek bármilyen hasznos tanácsa lenne erre a hosszadalmas bemutatkozásra, annak már előre is üzenem ,hogy: KÖSZI!



2013. márc. 28. 18:33
 1/3 anonim ***** válasza:

Először is személyiségformáló könyvek kellenének neked, mert most egy darab kő vagy, amiből egy szobrot kéne valahogy faragni. Nincs motivációd, életcélod csak úgy vagy a világban.


Brian Tracy - Maximális teljesítmény

Dale Carnegie - Hogyan szerezzünk barátokat és befolyásoljuk az embereket

Napoleon Hill - Gondolkozz és gazdagodj


De főleg az elsőt ajánlanám neked. Változz meg, mert hiába tűnik minden okésnak, ha nem dolgozol meg érte, átlagos, középszerű életed lesz. Nekem segített. 18 éves koromig én is ugyanúgy basztam a rezet gimiben, tulajdonképpen elvertem az az előtti éveimet, mert semmi hasznos tudást nem szedtem magamra a kötelezők mellett. Most már van életcélom, minden nap van miért felkelnem és tudatosan haladok a céljaim felé. Ebben, hogy utat találjak, nagyrészt Brian Tracy könyve segített. Tudatosan kell élni az életet, nem egyik napról a másikra.

2013. márc. 28. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Huh, hát, 15 évesen nekem még gőzöm sem volt róla mi is szeretnék lenni. 18 évesen döntöttem el melyik szakra megyek, most fejeztem be most munkát keresek. 15 évesen csak annyit tudtam hogy semmiképen sem humán terület és hogy nehezen tanulok nyelveket. Csak van valami ami kifejezetten érdekel? Pl. a gépészek és villamosmérnökök nagyon keresettek. Szép bár nehéz és tanulós szakok is, bár ha jó vagy matekból akkor jó. Milyen típusú osztályba jársz? Mármint vagy valamilyen tagozatos stb? Én a helyedben még nem aggódnék ezen. Volt egy pár osztálytársam akik állatorvosnak, vegyésznek vagy hasonlónak akartak menni és végül mind meggondolták magukat. Talán az orvosi az, amit sokan elhatároztak már 16-17 évesen és be is harcolták magukat rá. Az első által ajánlott könyveket lehet én is elolvasom ha megtalálom :D Most rám férne így a melókeresésben. Viszont azzal számolni kell, hogy 3 év alatt még rengeteget változol. Én kicsit sajnálom ezeket az éveket, mert többet is kihozhattam volna magamból, bár ez az egyetemre is igaz. A nyelvtudás nagy előny, azt fejleszd attól függetlenül hogy nem ezzel mész tovább. Nem tudsz ismerősödhöz nyáron vagy hasonló szünetben kimenni dolgozni majd még suli mellett?
2013. márc. 28. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 The Other ***** válasza:

Pontokba szedem válaszom, a jobb áttekinthetőségért:


1. 15 évesen még nagyon sok minden változhat. Általában, akik ennyi idősen tudják, hogy mik akarnak lenni, azok már célirányosan választottak tagozatot a gimnáziumban (illetve 3.-ban fakultációt, ha eddig nem olyan tagozatra jártak).


2. A gimnáziumi toplistán nincs nagy különbség az első 30 között a diákok minőségét tekintve. Tapasztalatból mondom, hogy egy komolyabb szakon nem nagyon fog számítani, hogy honnan jöttél. Például én is annak idején egy "top gimnáziumban" végeztem, jó néhány oszt.társammal (összesen 8) együtt felvettek egy komolyabb szakra. Na, nekik a felük megbukott az első év végén, míg néhány "no name" iskolából jött ember simán végigcsinálta bukás nélkül az egyetemet.


3. Nyelvek: fontosak, de sose a papír számít (ld. nyelvvizsga után sokan elfelejtik az egészet), hanem az aktív tudás! Továbbá, önmagukban nem sokat érnek, kell melléjük piacképes (szak)tudás, kivéve ha az ember tolmács akar lenni.


4. Mivel nem írtad, hogy milyen tagozatokon vagy, ezért feltételezem, hogy semmilyenen. Ebből adódik, hogy a középszintű gimis (hiába erős az iskola) matek és fizika nem nagy kunszt. Ha emelt szinten vagy ezekből erős, akkor elgondolkozhatsz egy mérnök/fizika szakon. A versenyekről nem tudok nyilatkozni, mert a "döntő előtt kiestem" lehet körzeti 50., megyei 3. vagy országos 12. helyezett is...


5. Informatika. Ebből se derül ki, hogy milyen mélységekben mentél bele. Mert hobbi szinten könnyű mindenbe belekapdosni. Viszont ha érdekel, akkor tanácsos lehet felé elindulni, pláne akkor, ha matekból jó vagy.


6. Magyar, töri: a közoktatásban indokolatlanul túl vannak súlyozva ezek a tárgyak, a való életben jelentőségük közel sem ekkora. Ezzel el is mondtam róluk mindent (ha valaki esetleg ebbe belekötne: világéletemben 5-ös voltam mindkettőből).


7. Biosz-kémia: itt se mindegy, hogy milyen szinten. Középszinten mindkettő móka és kacagás, sőt (szintén tapasztalatból) a biosz emelt szinten is megtanulható egy hét alatt. Az emelt kémia már trükkösebb, ott a sok számításhoz rutin (gyakorlás) is kell, valamint kicsit magolni is kell, de alapvetően logikus tárgy.

Az "élvezném az orvosi melókat" részhez annyit fűznék, hogy erről csak az tud nyilatkozni, aki már minimum 5-6. éves az orvosin. Miért? Mert például egy nefrológus, radiológus, sebész vagy bőrgyógyász a szakma teljesen más aspektusait képviselik és nem biztos, hogy szívesen csinálnák a másik munkáját...

Mondjuk, gimnazistaként szinte senki se tudja, hogy valójában miről is szól a kinézett szakma, viszont az orvostudomány annyiban szerencsés, hogy nagyon színes és szerteágazó, ezért hátha talál az illető valami olyan ágat, amit szeret.


8. Viszont jó eséllyel sose leszel orvos, ha gimnázium után "lazulást" tervezel. Még egy erős gimnázium és két emelt érettségi után is sokként éri a gólyákat a hatalmas tananyag, ami ráadásul nem nagyon fedi az előzetes elképzeléseiket. De a többi komolyabb szaknál is ez a helyzet.


9. Nem jó ómen, ha már most gyűlölsz egy tárgyat, emiatt nem is készülsz rá. Utálni természetesen lehet, de ettől függetlenül, le kell ülni és meg kell tanulni. Ez a vonás szokta jellemezni azokat, akik gimnáziumban jól tanulnak, de az első fingatósabb vizsgánál kiesnek. Az orvosis példánál maradva, lehet, hogy a gimis törit egyszeri olvasás + órai odafigyelés után tudod 4-esre, de egy több mint ezer oldalas anatómia szigorlatnál, ami olyan mint egy telefonkönyv (vagyis kőkeményen magolni kell) ez nem fog működni. De például egy műszaki rajzot se lehet összeb@szni 20 perc alatt...


10. A lustaság se jó a továbbtanulás/munka szempontjából, de gondolom, ez egyértelmű. Senki se ért el semmit sem azzal az életben, hogy csak ült a s*ggén és nézett ki a fejéből. (Ha ez GDP-t termelne, akkor a világ életszínvonala minimum svájci szinten lenne.)


11. Nem írtad, hogy hova külföldre akarsz menni, mert ugyebár Szomália és Németország között van egy kis különbség, pedig mindkettő "külföld". De általánosságban igaz, hogy Ny-Eu-ban iszonyat drágák az egyetemek, még a nyugati pénztárcához mérten is (sőt, a színvonalasabbak nehezebbek is, ráadásul nem anyanyelven kell tanulni). Szóval, jó eséllyel a dologból sose lesz kint egyetem, pláne nem akkor, ha már huszonéves leszel és teljesen elszoksz az iskolapadtól.


12. "Nem akarok az a tipikus informatikus lenni aki eltűnik a tömegben, és semmit sem ér el az életben"


Minden nézőpont kérdése. Például szerintem a magyar emberek 90%-a kiegyezne azzal, ha napi 8 óra munka után hazamegy a saját házába, a saját kocsijával a családjához és kap nettó 320ezret (míg mondjuk az asszony nettó 180ezret), így gondtalanul megélnek a "tömegben" havi fél misiből. Igaz, hogy így se lesz bálnamerci, meg 1000nm-es medencés villa yakuzzival, de ezek nélkül is lehet teljes életet élni.

2013. márc. 29. 01:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!