Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Van itt olyan, aki gépgyártást...

Van itt olyan, aki gépgyártástechnológiai technikusnak tanult? Lenne pár kérdésem a szakmáról.

Figyelt kérdés
2012. febr. 16. 20:11
1 2
 1/12 anonim válasza:
100%
Helló, nem látom a kérdéseid, de tapasztalataim vannak. Mondjuk mérnök vagyok, ajánlom a továbbtanulást főiskolán vagy egyetemen pl: BME vagy hasonlók. Az biztos, hogy autóiparban keresett szakma, mind az elektromos és mind a mechanikus szakember. Karbantartáson dolgozom, amióta végeztem. Nagyon sok cégnél lehet próbálkozni, csak angol vagy német nyelvtudás (alap, közép) is legyen mellé. A komoly cégek úgyis sok-sok képzést adnak még pluszba. De alapnak szerintem nagyon jó ez a szakma. Járműgyárak, gépgyártók jelen vannak hazánkban, s sok munkát kínálnak, akár pályakezdőként.
2012. febr. 16. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:

Köszi a választ,az lett volna az első kérdésem,hogy milyenek az elhelyezkedési lehetőségek,de ezt ,ár megválaszoltad.:)

Könnyű,közepesen nehéz vagy nehéz fizikai munka?Vezetői vagy inkább gyakorlati munka?Neki kell gondoskodni az energiaellátásról és az elegendő szerszámról,vagy csak akkor,ha munkavezető?Mennyire biztonságos a munka?A forgácsoláshoz CNC gépet,vagy hagyományosat használ?És mennyi a keresleti lehetőség?

2012. febr. 17. 18:07
 3/12 A kérdező kommentje:
És kell neki esztergálnia?
2012. febr. 17. 21:10
 4/12 anonim válasza:

Megértem a helyzeted, szerintem teljesen jó, ha körüljárod pályát mielőtt döntesz. Én annak idején gimnáziumi végzettséggel mentem a felsőoktatásba, így kicsit hátrányban voltam, tartottam a nálam okosabb professzoroktól meg hasonló nagy tudású emberektől (legalábbis így gondoltam), de nem vészes, mert amikor felvesznek valahova úgyis tanulni, gyakorolni és érdeklődni kell, közben láthatod, mit is fogsz végezni majd munka címszó alatt. Ugyanakkor a túl sok elmélet egy kicsit elveszi az ember kedvét időnként, nyilván való, hogy nagyon vártam már a végét.

Nem kell aggódnod pályakezdőként, hiszen mindenkinek el kellett kezdeni valahol (csak keresett szakmád legyen).

A munkakörülményekről: a mai gyárakban az egyszerű gépkezelőnek nem kell több, mint érettségi vagy 8 általános. Ő az, aki indítja, megállítja a gépet, betölti az anyagot, kiveszi a végterméket stb... Aki technikus, azt valószínű komolyabb folyamatokra (csoportvezető, műszakvezető) vagy karbantartásra veszik fel, de itt is az az igazság, hogy kevés a szakember (gépész technikus, elektrotechnikus). Így az üzemek mindenféle végzettségű embert felvesznek és komoly képzéssel akár karbantartó "szakembert" is faragnak belőlük. Nekem volt 14 karbantartó beosztottam, páran műszerészek voltak, de volt lakatos, asztalos és pék (komolyan) is. Valaki nem tudta, hogy a csavart merre kell meghúzni. Hát megtanulta és egész megbízható emberem lett. :) Egyszóval nem monoton fizikai munka, folyamatos tanulást igényel, és logikus gondolkodást. Emellett változatos, nap mint nap új problémák - új megoldások, sikerélmények.

Nem tudom sajnos milyen most a technikus képzés, de ha esetleg erős cégek támogatják (Mercedes Kecskeméten, Audi stb..) és a legfrissebb technológiákat oktatják, minden bizonnyal jó pozíciót érhet az adott iparban. Kellő tapasztalattal pedig külföldön is hiány van rendesen. Ez is egy lehetőség.

Szerintem egy jó alapod lehet majd arra, hogy bekerülj élvonalbeli cégekhez, ahol érdekes berendezésekkel és technológiával találkozol.

CNC-vel keveset foglalkoztam (tanulmányok alatt pár program), de szerintem kelendő az ebben végzett kolléga.

A gyártástechnológus lényegében az, aki a termék végső minőségét meghatározza, sokszor felülírja a tervezők döntéseit (tervrajzok), hiszen a rajz mindent elvisel. Neki kell eldönteni, melyen szerszámokkal lesz legyártva a lehető legrövidebb idő alatt a legkisebb költséggel. Szóval kreatív is egyben, jól ismeri a szerszámokat, a gép beállításait.

Bocs, hogy ilyen hosszú lett, de szeretem megosztani a tapasztalataimat.

2012. febr. 21. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim válasza:
A bér lemaradt. Ezzel kapcsolatban azt a véleményem, hogy jóval több, mint a betanított munkás bér vagy olyané, akinek nincs használható végzettsége. Nagy a szórás. Van multi, ahol kezdőként 200-250.000 bruttó (nem olyan rossz, évente majd nő + juttatás), sajnos van olyan is ahol mondjuk 120.000 bruttó. Cége válogatja.
2012. febr. 21. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ.Nem baj,hogy hosszú lett,inkább örülök neki.

És ezzel csak gyártástervezőként vagy a gépek javítója-karbantartója-üzemeltetőjeként is?

2012. febr. 22. 19:36
 7/12 A kérdező kommentje:
És a munkája folyamán vagy az iskolában kell neki hagyományos gépen esztergálnia vagy más hagyományos forgácsológéppel dolgoznia?
2012. febr. 22. 19:54
 8/12 balage80 válasza:

Szia!


Igen kell több gépeken is dolgozni.

Pl.:

Egyetemes eszterga

Egyetemes marógép

Síkköszörű

Palástköszörű

Gyalugép


Cnc-gépeken is kell majd dolgozni, és programot is írni.


De az iskola dönti el, hogy milyen vezérlőt oktat.

2013. júl. 3. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 balage80 válasza:

Bocsi kihagytam az előzőből.


Az iskolában van első sorban gépi munka.


De kell külső gyakorlatra is menni.

Ott majd még lehet, hogy más gépen is kell majd dolgozni.

2013. júl. 3. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Szóval ez nem ilyen "szerelő",szakma,hanem inkább ilyen gépen dolgozó?
2013. júl. 5. 15:35
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!