Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Arányban vannak ezek a fizetések?

Arányban vannak ezek a fizetések?

Figyelt kérdés

PÉLDÁUL(!!!) (nem a BKV-sok fizetéséről akarok vitát nyitni, csak egy példa összehasonlítási alapnak) nemrég láttam egy újsághirdetést, hogy hév-vezetőt keresnek, bruttó 200eFt-os fizetéssel. 8 általános kell hozzá és valami 3 hónapos tanfolyam.

Ezzel szemben egy országos kutatóintézetben természettudományi diplomával (amiből állítólag egyre inkább hiány van) nyelvismerettel, külföldi referenciákkal, úgy hogy éjszaka és hétvégén, ünnepnapon is be kell menni dolgozni, arra hivatkozva hogy kutatómunkát nem lehet napi 8 órában csinálni, illetve az emberek nem csak hétköznapokon 8-tól 4-ig halnak meg, közalkalmazottként bruttó 130eFt a fizetés.

A kettő arányban van?


2011. febr. 10. 21:30
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
34%
Kutatóként közvetlenül nem felelsz emberéletekért. A héven viszont igen. Kutatóként állandóan újra ellenőrzik az eredményeket és kb ezer alkalom után próbálnak ki valamit emberen. A hévre viszont felszáll X ember és a vezetője onnantól kezdve felel az életükért. Az egyik agymunka, a másik tulajdonképpen szintén az, hiába nem tűnik annak.
2011. febr. 10. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
78%
Nincs arányban. Viszont te hallottál már sztrájkoló kutatóról, illetve ha ha sztrájkolna kit érdekelne. Nincs mivel zsaroljon, ebből kifolyólag alacsony a fizetése.
2011. febr. 10. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
78%
Egyébként egy kutató szerintem nem pénzért hanem hivatásból megy erre a pályára.
2011. febr. 10. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%
Aki itthon tanul és kutató akar lenni az kimegy külföldre sokkal nagyobb fizetésért, vagy egy magáncégnél dolgozik.
2011. febr. 10. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:

Igen, hallottam már sztrájkoló közalkalmazottakról. Egy orvosi kutatásnak semmi köze az emberéletekhez? Érdekes elgondolás... És ha ő az aki az ezredik kipróbálást végzi és téved?

Ha csak ez számít, akkor pl a tanárok is iszonyatosan túl vannak fizetve, hiszen a munkájukkal nem emberéletekért felelnek. A hévesek viszont valódi hősök az életek védelmezői és megmentői. Milliós fizetéssel kéne őket jutalmazni. Remélem az Első ezt szerette volna hallani.

És mi a helyzet a politikusokkal. Vagy csak az egyszerűbb irodai dolgozókkal. Ők kiknek az életéért felelnek?

Egyébként nekem a hév nem tűnik egy olyan veszélyes járműnek. Nem sok olyan helyzetet tudok elképzelni, hogy a vezető hibájából véletlenül tömegbalesetet tudna okozni. Vagy ha tényleg ennyire bonyolult ez a munka, akkor mért csak 8 általánost kérnek hozzá, mért nem PhD fokozatot?

Az, hogy emberéletekért felel, jól hangzik, de ezt sem értem teljesen. Ha valakit megölnek a héven vagy csak kirabolnak, a hévvezetőt fogják lecsukni? Azért nem teljes az a felelősség. Neki ugyan úgy kell vezetnie a hévet ha üres, mintha tele lenne emberekkel, nem?

2011. febr. 11. 08:36
 6/12 anonim ***** válasza:
94%
Nem, nincs arányban! És igen, nekem is van egy biológus végzettségű barátnőm, aki az ország leghíresebb etológusa, Csányi Vilmos kutatócsoportjában dolgozott és valóban elkötelezett ha a hivatásáról van szó. NAgyjából annyit keresett mint amit a kérdező is írt. És ismerek olyan szakmunkást, aki havi szinten simán megkeres 300-400 ezer Ft-ot. Valamint hallottam olyan rendőrről, aki egész naő mást sem csinál csak a felettesét fuvarozza és ha annak épp olyan kedve van, akkor már néhány órás munka után hazaküldi és mindezért 200 ezret tisztán hazavisz (nettó), plusz a juttatások. Baromi igazságtalan, inkább erre hoznának egy törvényt, jobb lett volna mint ez a hülye új adórendszer a Dunába vizet elvvel (vagyis megint csak a gazdagok járnak jól, akiknek meg tényleg kéne a pénz, azok sz.opnak). Inkább azzal foglalkoznának, hogy aki diplomás az keressen is annyit, amennyi a végzettségéhez méltó! Ismeretségi körömben elég sok diplomás van, de vannak szakmunkások is, mit mondjak, nagy átlagban a diplomások jóval kevesebbet keresnek!
2011. febr. 11. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:

"Egyébként egy kutató szerintem nem pénzért hanem hivatásból megy erre a pályára."


Akkor az összes természettudományi végzettségű ember hivatásból megy a pályájára? Ha így van, akkor értem, hogy mért van belőlük egyre inkább hiány és mért van egyre több bölcsész, jogász, közgazdász, szociológus, kommunikáció szakos és hasonlók. Ők azok akiket csak a pénz érdekel. :)

2011. febr. 11. 08:42
 8/12 anonim ***** válasza:
75%
Hát igen, elvileg politikusnak is hivatásból mennek az emberek, mégsem annyit keresnek mint egy kutató... Amúgy meg azért, mert valaki hivatásból csinálja amit csinál, már meg sem kell fizetni?! Vonják el inkább a pénzt a sok idióta bankártól, akik minden lehetséges formában kiszedik az emberek zsebéből a pénzt! Na, hát akkor csinálják ők is hivatásból havi 80 ezerért!
2011. febr. 11. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
75%

Ez vicces...

Miért szerinted szociológus, pszichológus vagy bölcsész diplomával el lehet érni bruttó 130-nál többet? Mert megsúgom nem. Szóval azért az utolsó hozzászólásod kérdező enyhén szólva butaság volt.

2011. febr. 11. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
78%

"Egy orvosi kutatásnak semmi köze az emberéletekhez? Érdekes elgondolás... És ha ő az aki az ezredik kipróbálást végzi és téved? "

Nem azt írtam, hogy nincs köze, csak hogy közvetlenül nincs...


"A hévesek viszont valódi hősök az életek védelmezői és megmentői."

Ezt sem írtam, csupán azt, hogy ők közvetlenül felelősek lehetnek életekért.


"Remélem az Első ezt szerette volna hallani."

Nem, nem ezt szerettem volna hallani. A munkákat nem lehet összehasonlítani. A fizetéseknek nem feltétlenül van közük a magasabb képzettséghez. Az asztalos mindig többet fog keresni, mint egy tanár, hiába elég egy szakmunkásbizonyítvány az elsőnek és kell egy diploma a másiknak.


"Az, hogy emberéletekért felel, jól hangzik, de ezt sem értem teljesen. Ha valakit megölnek a héven vagy csak kirabolnak, a hévvezetőt fogják lecsukni? Azért nem teljes az a felelősség. Neki ugyan úgy kell vezetnie a hévet ha üres, mintha tele lenne emberekkel, nem?"

Annyira buta ez a hozzászólásod, hogy nem is érdemes rá válaszolni

2011. febr. 11. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!