Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Hogyan lehet növelni a hivatal...

Hogyan lehet növelni a hivatali hatékonyságot?

Figyelt kérdés
Egész életemben hivatalban dolgoztam, államigazgatásban. Állandóan itt is meg máshol is azt olvasom, hogy hatékonyság. Nos kapsz egy munkát, feladatot, és dolgozz bárhol azt határidőre el kell végezni. Nos ez itt is így van, úgyhogy valaki megvilágítaná nekem, hogy aki egy kkv-ban multinál ugyanúgy ül egész nap az mitől lenne hatékonyabb, ha ugyanúgy a rábízott feladatott végzi el.

febr. 17. 11:04
 1/8 anonim ***** válasza:
69%
Hogy 5x több munkát kap rövidebb határidőkkel.
febr. 17. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
67%

Például, mikor kormányablakba van az ember és azt látja, hogy a 13-as ablaknál Ügyintéző Marika két ügyfél között 5-10 percen át a telefont nyomkodja, az nem hatékony.


Megértem én, hogy ezek az ügyintézők finoman szólva sincsenek túlfizetve és ezért fekáliáznak bele az egészbe ("Kis pénz, kis foci" ugyebár), de azért nem is kéne felháborodni azon, ha ezt az ügyfél is kimondja, mit tapasztal.

febr. 17. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
2 ebben is van valami amit írsz, de az sem elvárható, hogy végigügyfelezze a napot ő is ember, vannak dolgai, akár hihetetlen de magán. Home offiban is be szokott egy mosást rakni az ember, ha kell, teheti.
febr. 17. 11:54
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

3: de nem mindenki van HO-ban. Aki meg pl ügyfélszolgálatos, tehát kvázi ugyanazt csinálja, mint a kormányablakos, az max annyi időre áll meg egy nap, hogy elmenjen a mosdóba. Az első munkahelyemen a főnök szóvátette ha beszélgetünk vagy ha felállok a géptől és kinézek az ablakon. A cigiseket folyamatosan b@szogatta, hogy miért mennek le napi 3-nál többször. Ahol utána dolgoztam, ott külön képzés volt, hogy hogyan tegyük hatékonyabbá a munkánkat, és ezt mérni is kellett. Az mág kérdés, hogy a saját munkafolyamataim már eleve annyira optimalizálva voltak, hogy ezzel nem tudtam igazán mit kezdeni. De ugye egy cégnél ez kőkemény pénzkérdés.

A hivatalban meg... onnan nem fognak más céghez átmenni az ügyfelek, ha lassú az ügyintézés. Nem kapkodnak, mert megtehetik, ne szokja meg senki, még a főnök se, hogy ennél gyorsabban is meg lehet valamit csinálni. Kormányhivatallal is kellett leveleznem rengetegszer a munkám miatt, milliószor volt, hogy nem tartották be a saját határidejüket, hibáztak és csak lezárták az ügyemet, adhattam be újra, teljes nonszensz. Volt olyan ügytípus, aminél végül módosították is az ügymenetet, korábban bementél és megkaptad az igazolást, most igényeld meg és küldik 8 napon belül (ami 10-15 inkább), persze mindezt az ügyfél kényelméért. Na persze.

febr. 17. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Teljesen a munka jellegétől függ.

Pl. aki ügyfélszolgálatos az igenis az ügyféllel foglalkozzon. Ha szünete van, menjen ki. Nem ott az ügyféltérben telefonálgasson meg kávézgasson. Ebből az ügyfél arra gondol, hogy lóg. Ha nem látja, akkor nem fog neki hiányozni.

Ha nincs közvetlen kontakt ügyféllel, de bármilyen ügy további menete függ tőled, a munkádtól, akkor arra kell törekedni, hogy ne miattad álljon az ügy, minél hamarabb végezni vele.

Egyébként meg a felettesednek kéne meghatározni, hogy az elvárás és azon kell-e javítani, és hogyan.

febr. 17. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%
Egyébként maga a hatékonyság nem csak az emberi erőforráson múlik. Közszférában az informatika sokszor hulladék, rengeteg munkafolyamat lenne automatizálható de legalább működjön megbízhatóan, mert van hogy az se sikerül. Gépek legyenek megbízhatóak, ne legyen 3 perc mire elindul a gép vagy a szoftver. 2025-ben ne nyomtassunk meg irattárazzunk, ami elviszi a munkaidő negyedét. Ha muszáj nyomtatni, akkor a nyomtató működjön gyorsan és ne kelljen az épület túlvégébe menni a papírokért. Ha van olyan munkafolyamat, amihez nem kell szakképzettség (iktatás, lefűzés, postázás, adatrögzítés), akkor azt csinálja asszisztens (kevesebb bérért).
febr. 17. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
6 jól mondod, nekünk (itt mérnökök vannak) van amikor naphosszat ezeket csináljuk: iktatás, lefűzés, postázás, adatrögzítés stb.
febr. 17. 14:10
 8/8 anonim ***** válasza:
53%

Azèrt, mert a KKV-nál van mèrhető, matematikai haszna az adott tevèkenysègnek, nem mindig, de gyakran.


Közigazgatásban nagyon sok pozíciónak az èg világon semmi hozzáadott èrtèke nincsen, semmi olyan, amièrt a versenyszfèrában bárki is fizetne egy petákot is, de a közszfèrába belefèr a költsègvetèsbe, ezáltal van, mièrt ne, ha nem lenne, csak csökkentenèk a költsègvetèst.

febr. 17. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!