Mi a teendőm, ha a munkáltatóm nem tb kifizető hely?
Ma megkaptam a táppénzes papírt az orvostól, mert terhes vagyok.
Ha a munkahelyem nem táppénzkifizető hely, akkor ebben az esetben nekem kell a táppénzes papírt bevinnem a hivatalba, vagy mindent a munkáltatóm rendez ebben az esetben, és a táppénzes papírt mindenképp a munkáltatómnak kell adnom?
Másik kérdésem pedig, hogy ezt hány napon bellül kell leadni? Ma megkaptam a táppénzes papírt, a de a főnökömmel csak jövőre találkozok lehet hogy csak 10. Én.
Előre is köszönöm
Személyesen kormányablak vagy elektronikus úton is belehet nyújtani a Személyre Szabott Ügyintézési Felületen (SZÜF) keresztül.
Fontos, hogy a munkahelyedet értesítened kell a keresőképtelenségedről és annak időtartamáról, illetve a keresőképtelenséget igazoló orvosi dokumentumokat ( tp papír, várandós kiskönyv, terhesség megállapításról egyéb dokumentum) a munkáltató részére is el kell juttatni, mivel ezek szükségesek a távolléti igazolásokhoz és a bérszámfejtéshez.
Nem árt telefonon vagy személyesen tartani a kapcsolatot a munkahelyeddel.
Ha megoldható személyesen vidd be első alkalommal a fentebb írt dokumentumokat és akkor ott is rákérdezhetsz mi a menete a dolgoknak későbbiekbek csed, gyed stb. iránt is.
2-es vagyok. Bocsánat lemaradt a válasz az utolsó kérdésedre.
Hivatalosan 3 munkanapon belül köteles vagy leadni az orvosi igazolást a munkáltatódnak mert csak abban az esetben tudja igazolt hiányzásként kezelni.
Nem tudom milyen helyen dolgozol, meddig van a karácsonyi leállás, de érdemes felvenni a fönököddel a kapcsolatot ebben az esetben, biztos többet tud mondani arról, nálatok mi a menete illetve átírányít egy olyan személyhez aki a munkahelyen ezeket kezeli. Valószínűleg egy HR osztályos dolgozó lesz. Az igazolásokat lekell adnod a munkáltatód felé is minden hónapban.
Majd ha mész várandósgondozásra ( itt helyileg nálunk ott adták ki mindig a tp papírt) vagy védőnőhöz akkor ott nyugodtan tedd fel a kérdéseidet akár írd össze kis lapra vagy füzetre biztos segítenek majd, de a munkahelyednél is nyugodtan érdeklődj, ha valamiben nem vagy biztos.
Tudod, a nem tudás nem bűn :)
Jujj!
Ha TB-kifizetőhely a munkáltató, ha nem, a keresőképtelenségről szóló orvosi igazolást mindig a munkáltatónak kell leadni!
A két fogalom között csak annyi a különbség, ha a munkáltató kifizetőhely, akkor ő fogja bérszámfejteni a keresőképtelenségre jutó ellátást és fizeti ki bérfizetéskor, míg ha nem kifizetőhely, akkor az egészségpénztár fogja utalni, vagy lakcímre postázni az ellátásodat a munkáltató által leadott igény alapján.
A munkáltató az orvosi igazolás alapján köteles meghatározni, hogy milyen ellátásra vagy jogosult (betegszabadság, netalántán táppénz stb.). Ha táppénzre, akkor kiállít hozzá egy "munkáltatói igazolást/táppénz igényt", amiben igazolja az ellátásod összegének kiszámításához szükséges béradatokat, stb., és mellékletként csatolva az orvosi igazolásodat hozzá továbbítja az egészségpénztár felé az ellátás iránti "kérelmet".
Minden orvosi igazolást a munkáltatónak kell leadnod, nem másnak!
Akkor nem a munkáltatónak adjuk le az orvosi igazolásokat, ha valamilyen oknál fogva passzív ellátásra vagyunk jogosultak. Passzív annyit jelent, hogy már nem áll fenn a munkaviszony a munkáltatóval, de mégis jár ellátás ettől függetlenül. Létezik ilyen. A te eseted nem ez.
Munkáltatónak kell leadnod mindent, mindent ő intéz, igényel meg neked.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!