Gyori Audiban is csokkentik 10%-al a fizeteseket?
6-os, elég csőlátásod van.
Igen, mindenki megteheti, hogy költözzön. Akinek olyan fizetést ajánlanak, amiből kijön. Egy pályakezdő, vagy egy egyszerű melós nem biztos.
Na meg, nem mindenki él ám egyedül.
Ha van felesége, az asszonynak meg helyben van munkahelye, a gyerekek helyben járnak iskolába, akkor mi legyen? Költözzön oda albérletbe, és fizesse a gyerektartást az asszonynak? Tartsanak fenn két háztartást és csak havonta egyszer járjon haza? Ennyi erővel rögtön el is válhatnak.
Vagy adja el a házát Győrben, és költözzön az egész család Pestre? És ha a felesége nem akar felmondani, mert szereti a munkáját? És ha nem talál hasonlót Pesten?
Mondjuk az ingatlanárak sem egyformák, azt elárulom neked. Egy csilivili kertes ház árából Pesten egy lepukkant másfél szobás panelra telik.
Szóval persze, ha te egyedülálló vagy, akkor tényleg tök mindegy, hogy hol bérelsz lakást, de azért a legtöbb ember családban él. Az meg már azért jóval bonyolultabb.
Munkabert nem lehet egyoldaluan csokkenteni. Hol elsz te?
Ezert szoktal a cegek lepeiteni.
Ha a bereken akarnak sporolni akkor leepites lesz. Elkuldik a munkakozvetitos embereket illetve fokent azokat akikkel ezt olcson meg tudjak tenni. Pl 1 2eve van itt, vagy esetleg probaidon.
Nem a bereket, hanem a bertomeget csokkentik. Magyarul elkuldenek embereket es a bereken sporolnak 10%ot.
Akit nem kuldenek el, az nem fog 10%kal kevesebbet keresni.
Fogd fel.
Az autoipar meg ilyen. Erosen fluktual. Hol duborog, hol visszaesik.
Latom nem erzekeled a helyzet sulyossagat. Brüsszeli gyar zar jovore, tervezetten 3 gyar Nemetben.
A marado dolgozok beret csokkentik 10%-al, + 2 evre befagyasztas.
Kit erdekel hogy kulfoldon mit lehet megtenni es mit nem.
Itthon bert egyoldaluan nem lehet csokkenteni, erted? Pont leszrom ha a nemet torvenyek erre lehetoseget adnak, teljesen irrelevans a magyar audi szempontjabol.
Itthon nem lesz bercsokkentes, maximum leepites. Senki sem fog 10%kal kevesebbet keresni egyik honaprol a masikra, mert a munkaltato egyoldaluan ezt nem teheti meg senkivel.
Es ismetlem, az autoipar ilyen. 2009ben is osszeomlott aztan csak talpra allt. Aztan most megint baj van, de majd rendezodik a helyzet.
Totalis kepzavarban vagy gumis, de nem szamit..
Tesla, es azsiai gyartok rekordokat dontenek eladasban. A vw meg hanyatlik, innen nem felallas van, hanem lejtmenet.
Dragan gyartanak szart. Nem art ha gondolkodsz is, mielott hulyeseget bofogsz ide.
Először is nem feltétlen kell konkrét bért csökkenteni ahhoz hogy kevesebb bérköltsége legyen a cégnek. Pl évvégi bónuszokat csökkentheted, vagy kevesebb embert veszel fel mint amennyi elmegy.
Plusz igazából az infláció(kb 4%) és a forint gyengülése (kb 8%) bőven csökkentette az anyacég költségeit aki euroból forintba váltja a fizetéseket.
Azt is fontos hozzátenni, hogy a magyar gyár elég hatékony és 1-1 ember bérköltsége többszörösével olcsóbb mint a Német munkásoké, ugyanakkor EUn belül van azaz nem kell vámot fizetni.
Ha az Audi tényleg csökkentené a fizetéseket 10%-kal, szerinted mi történne ott a gyárban? Így is elégé feszültek ott a munkások a bérek miatt, meg a munka miatt is, de ha még csökkentené minden dolgozónak a fizetését, abból ott katasztrófa lenne. Ne csökkentsen a cég semmit, de akkor jövőre senki ne várja hogy emelkednének a fizetések, ezt még eltudom képzelni.
10 évet dolgoztam az Audiban, és szinte biztosra veszem, hogy ez nem fog megtörténni. Világszinten minden autógyárnak rosszul megy a sorra, vannak ilyen időszakok, de nem fog ez öröké tartani. Inkább küldenek el embereket, vagy jövőre nem emelnek fizetést, de csökkenteni nem fognak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!