D vagy C+E kategóriás jogosítványt érdemesebb megcsinálni? Melyikkel lehet jobb munkákat kapni?
Buszoskent ordit mogotted 40 gyerek, de otthon alszol. Eletekert felesz.
Kamionoskent a magad ura vagy, de uvegbe hugyozol, hogy odaerj idoben.
Gondolkozz ...
"Melyikkel lehet jobb munkákat kapni?"
A 'jobb' kifejezés itt nagyon relatív jelző, inkább én úgy fogalmaznék hogy melyikkel lehet kevésbé sz@rt találni.
Ha nincs gondod az emberekkel, akkor D, ha van akkor C+E
Ha tudsz németül/angolul akkor irány külföld C+E-vel ott akár napizós munkával is lehet normálisan keresni, itthon kevésbé.
Ha nincs család C+E és olyan helyre menj ahonnan a legtöbb pénzt ki tudod csikarni
Lényegében a szar meg a fos között kell választani. Inkább tanulj valami szakmát.
Páv 2 vizsgát megcsináltam, hogy majd elmegyek a volánhoz, de hálisten találtam a szakmámba egy normális helyet (autószerelő) pályakezdőként így egyelőre inkább ezt erőltetem
Kamionsofőr vagyok, ez a flakonba hugyozós történet kikészít.. aki a magánéletbe igénytelen kamionosként is az lesz.. ne mondja senki, hogy azon az 5-10percen múlik egy fuvar, amíg te megállsz pisilni. Ami kicsit macerásabb az a tusolás, de erre is már rengeteg alternatíva van. Én pl egy 10l-es kannát tartok anyósülés elött. Az állófűtéstől így mindig jó meleg a víz. Mosakodni, fogat mosni meg ha nem tudok zuhanyzós helyen megállni akkor abból oldom meg. Tény, hogy nem ritka a 12-13órás munkanap (9ora vezetes, 45perc piheno, 1-2felrakó/lerakó és meg is van), de olyan is van, hogy egész nap vezetsz 2-3órát, többi várakozás. A hétvégi 45 órás pihenők meg ha jó helyet találsz közel egy településhez, vagy konkrétan a településen akkor kb nyaralás. Fontos hogy napidíjba legyél, ne km díjba. Ez rengeteg stressztől megment.
Sok helyen lenézően kezelnek, pl cégeknél amikor megérkezel rakodni, mert valljuk be, nem túl jó a kamionosok megítélése és mindenki általánosít. Illetve stresszes tud lenni amikor belefutsz egy dugóba és alig van vezetési időd, de közel sem olyan rossz ahogyan azt nagyon sokan beállítják.
A pénz nagyon jó, nem kell munkába járni, mert a “munkahelyeden” ébredsz, főnökkel csak akkor beszélsz ha muszáj, illetve sok esetben a fuvarfeladathoz útvonalat is kapsz, azon sem kell agyalnod.
Ami nehézzé teszi az talán a magány, illetve abban egyetértek hogy ezt nem lehet egy életen át csinálni (pl: nehezen fenntartható kapcsolatok, sok vezetéstől hátfájás), de arra hogyha az ember világot akar látni, anyagilag össze akarja magát szedni arra tökéletes.
Kérdésre válaszolva C+E-vel iszonyú könnyű munkát találni, jelenleg is nagyon sok helyen keresnek sofőrt.
D kategóriába nem tudok segíteni, de tekintve, hogy a volán fizeti is a jogsid csak menj dolgozni, gondolom nem lehet nehéz munkát találni viszont nekem nem lenne idegzetem a sok Lakatos Juan Miguelhez aki leáll balhézni a buszsofőrrel, amiert az nem engedi fel őt jegy nélkül.
"ne mondja senki, hogy azon az 5-10percen múlik egy fuvar, amíg te megállsz pisilni"
Ott kezdődik, hogy nem állhatsz meg bárhol pisilni se.
Az összes hatóság vadászik rád.
A programon látják, ha megálltál, plusz a tahográf is bejegyzi.
A megállásod idővesztesége könnyedén hatványozódhat a jövőeli események miatt aminek folyamán az 5-10 perc könnyen felhízhat 20-25 percre is.
Ha jön a pihenőidőd, a tahó szerint akk muszáj kivenned, állnod kell, nem mehetsz tovább...
Nem olyan egyszerű ez, mint amilyennek látszik!
A kérdésre is válaszolva én is a C+E-t választanám , de konténereznék meg autómentőznék vele, az azért sokkal jobb mint kamionozni, és nm vagy időhöz kötve annyira!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!