Miért vesznek mindenből olcsót a magyarok?
#11 Ebben is van igazság! Már egy normális bőrcipőt sem lehet venni, hiába 20-25ezer, fél év után Deichmannos cipőnek kettétört a talpa...
Pedig lenne vevő, aki minőségi cipőre adna 100-200ezer Ft-ot is, ha tudja hogy 20-30évig nem megy tönkre. Csak ilyent ugye nem lehet kapni, suszter meg már nem is létezik.
Persze hogy veszi mindenki a kínai szart, amikor a drágább se ér többet.
Létezik suszter, de 1-1,5 M a belépő szint.
És ha belegondolsz, valószínűleg az ükapád idejében is 3-4 havi átlagbér volt egy JÓ cipő.
(Nem tökéletes a példa, sokkal kisebb része volt a jövedelmüknek cash és sokkal többet jártak mezítláb.)
Amit erről a kérdésről leírtak, arra már megírták előttem a választ, 50 év mennyiségi szemlélete.
Emellett sajnos részben egyfajta balkáni mentalitás, magamutogatás. A "ki hogyan halad az életben" c. elmebeteg össznépi játékban szinte kizárólag az autód és a házad mérete számít.
Jóhogy nincs pénz normális kajára, ami nem betegít meg, ha SUV-ra meg kültelki házra, meg ezek fönntartására költötted.
Maradva a jármű és ingatlan példánál, emiatt nem telik sokaknak normális kerékpárra vagy igényes városi lakásra sem...
Tisztelet a kivételnek! De sajnos ezek ragadós, vagy inkább mélyen rögzült minták, van hogy én is ilyen jellegű spóroláson kapom magam. Hosszú távon a legrosszabb, amit tehet az ember, ha elelmiszereken spórol.
Mert mondjuk gazdaságilag tudatos vagyok... És (konrkét eset személyes példa) bolond leszek a spagettialaphoz megvenni a (tavaly még) 490 forintos MAGGI poralapot, mikor a 179 forintos Penny-s poralapba konkrétan szóról szóra megegyeztek az összetevők... Szerintem ez nem proliság hanem pénzügyi tudatosság... Köztudott dolog hogy a legtöbb "sajátmárkás" olcsóbbat is sok terméknél a hasonló nagy márkák gyártják/forgalmazzák, csak ugye a márkajelzés miatt drágább....
2. Akkor ennyi erővel már az egész Magyarország proli meg igénytelen. Ugyanis tavaly óta konrkétan kivétel nélkül azt látom, hogy a legtöbb dologból vagy legalábbis sokmindenből a saját márkás dolok helyei konrkétan mind üresek csontra,a többi drágább árkategóriájú cuccok meg mind tömve vannak... Tavaly karácsony szenteste előtt két nappal Rossmann-ba is ez volt. Múlt héten Spar-ba jártam így kávéval. S-Budget kávé full egy darab se, a többi mind ott volt. Már az eddig válság előttig egy olcsó árkategóriának számító Bravos kávé se kell kb a kutyának se ahogy néztem, azelőtt meg mindenki azt vitte, de így hogy már a Tchibo-val sok helyen nem sokkal olcsóbb, már senkinek se nagyon kell. Csak egy példa volt sok közül... És szerintem elég reprezentatív minta a nagy multiláncoknál ez a jelenség, mert kb a "prolitól" a dúsgazdagig meg a jó tehetősebbig azért vásárol mert zabálni csak kell.
mert nem mindent pénzben mérnek.
a másik meg az, hogy milyen jogon várjátok el, hogy ilyen hangyatöknyi fizetés mellett az ember mindenféle csilivili Gucci cuccokra føssa el a pénzt, csakhogy menőbbnek tűnjön? 🤔
nem azokkal van baj,akik szegénység miatt az olcsó terméket válasszák, hanem azokkal,akik megfelelési vágyból,sznobizmusból a drágábbat veszik, csakhogy hencegjenek vele, hogy telik rà, miközben otthon üres a hűtő.
a prolizó csíráknak meg üzenem, hogy az a proli ,aki menőzésből a drágábbat veszi, hogy felvághasson vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!