Kevesebb pénzt kellene kérnem az autóm használatáért?
Céges autó hijján a sajátomat használom munkaügyekre, amiért a főnököm pluszban fizet. Eddig egy benzines autóm volt, kb 8 litert fogyasztott és főnök 10 litert fizetett, mert az amortizáció meg stb mégis az én költségem marad. Mindenkinek megérte, működött a rendszer.
A házam tele van napelemmel, és nemrég vettem egy elektromos autót, amit itthon ingyen tudok tölteni. A legutóbbi elszámolásnál a főnököm sérelmezte, hogy továbbra is 10 liter benzinnek megfelelő összeget kértem 100 kilométerre, mert nekem az már nem jelent költséget, és a jövőben 5 litert akar fizetni.
Nekem ez a napelem + autó több tízmilliós beruházás volt, nem azért csináltam, hogy a főnököm nyerészkedjen rajta. Azt mondtam neki, hogyha nem akar 10 litert fizetni akkor adjon céges autót és annyit tankolok amennyit fogyaszt.










“ Enyhén szólva pofátlanság 60 forintot kérni kilométerenként”
Miért is, ha abban állapodtak meg?
Én 16-50 eutocentet kérek kilométerenként az ügyfelektől










Itt több megoldás lehet:
1. Mondhatod azt, hogy a napelem a háztartásod igényét fedezi. Az autót fizetett lakossági árammal töltöd. Vagy töltenéd, ha nem lenne saját költségen vásárolt napelemed. Tehát ha a munkáltatód csak üzemanyagot akar fizetni, akkor ezt fizesse ki. (Persze ezzel nem jársz túl jól.)
2. A NAV átalánynak abból a szempontból van jelentősége, hogy az kedvezményesen adózik. De kérheted ugyanazt mint eddig, úgy hogy a munkáltatód adja a többit fizetésként nettoban. Vagyis csökkentse a megnövekedett adóköltséggel.
3. Még egy lehetőség: Te autóval hasznosabb munkaerő vagy, autó nélkül. És ezért több pénzt kérsz. Annyit, mint eddig. Úgy kifizetve ahogy lehet. És ennek semmi köze ahhoz, hogy az autód mennyit fogyaszt. Gyorsabban elvisz oda ahova a munkához kell és ebből több haszna van a munkahelynek. Ez az erkölcsi alapod az emelt fizetéshez, ha a saját kocsidat használod.










Ezért írtam, hoyg részarányosan kellene beszámolni a költséget! A kérdezö MAGÁNAK csinálta, NEM AZÉRT, hogy a fönöknek legyen belöle haszna.
A hasonlatod meg azért is rossz, mert a péknek a kemence munkaeszköz, a kérdezö fönöke meg nem ad neki autót = munkaeszközt, a kérdezö autója a fönöknek hoz hasznot. A példád akkor lenne helytálló, ha az új kemence árát a szomszéd kisboltnak kellene fizetnie, ahová a pék szállít!
A kérdezönek akkor van igaza, ha a saját autóját megtartja privát autónak, a munkához meg a fönök biztosítson egyet.





Az az energia nincs ingyen, csak nincs róla számlája, ha nem autózná el a meló miatt, akkor visszatáplálhatná a rendszerbe, üvegházat/kerti tavat fűthetne vele szb
Emellett amortizálódik a kocsi





Itt egyesek, különösen aki a NAV ajánlást propagálja, nagyon el van tévedve, vagy nagyon le van maradva. A minap feltettem töltőre a kocsit, miközben a Metro áruházban vásároltam. 1,839 kWh fogyasztásért 291 forintot fizettem! Ezzel 4-5 km-t lehet megtenni. Szóval a mai piaci áram-árak mellett teljesen reális, hogy 8-10 literes átlagfogyasztással számol valaki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!