Mindegyik furgonos cég ennyire aljas?
Elvárt kilométer havi 30-35.000 között, ami azt jelenti hogy kb folyamatosan úton vagy, szabadnap nincs, napi 16-18 óra vezetés folyamatosan
Ez nem munkahely, rabszolgatartó
Na bakker, az alapìtványi iskolás munkaügyi troll átnyergelt teherautóra 😀
Az a baj, hogy itt már nem fog bejönni, hogy azèrt nem mond fel mert semmi más munka nincs a közelben. Bro, ha folyamatosan vezetsz, akkor lesz más munka a közelben mindig, ha nem most, akkor 500 km-el arrèbb 😁
Meg kell hogy védjem a kérdezőt, mert nem kamuzik.
Onnan tudom, hogy ilyen cégnél én is voltam interjún is, próbaúton is és valóban éjjel-nappal menni kell minimális pihenéssel, így simán össze tud jönni ennyi kilométer havonta.
Egy másfél napos körön voltam el a cég egyik sofőrjével és másfél nap alatt lehetett kerek 4 órát aludni két részletben, mikor hazaértem két napig utána olyan voltam mint a mosott sz@r és hiába ajánlottak viszonylag magas fizetést (persze azt is okosba) nem vállaltam
23: Az a legnagyobb baj, hogy mindegyik furgonos cég ill. furgonos munka az ilyen. Van hogy pár napig csak nappal mész, aztán van hogy csak éjszaka, aztán nappalból át mész éjszakába. Ilyen munkánál ez kiszámithatatlan.
Ez az egész egy gyilkos munka! Sokan már pórul jártak, halva, nyomorékon, depressziósan jöttek haza a környezetemben...
Látom, én írtam a kamionos összehasonlítást. A 12 ezer is rengeteg, a háromszor annyi pedig továbbra is elképzelhetetlen.
Én nem vagyok sofőr, de nagyjából az a tapasztalatom, hogy a (hosszú távú) vezetésnél a koncentrációigény a km-el arányos. Értem ez alatt azt, hogy ha egy 300km-es távot autópályán 2 óra alatt teszel meg 150-es tempóval, az körülbelül ugyan annyira fárasztó, mint ha 3 óra alatt tettted volna meg 100-as tempóval. Abból kiindulva, hogy a 12 ezer km mennyire fárasztó (közvetlen családtagom kamionos) egy olyan utastérben aminek a komfortérzete semmilyen furgonnal vagy személyautóval nem hasonlítható össze, a háromszor annyi rendszeres vezetés az emberi teljesítőképességen túl mutat. Én ebből és a számokból indultam ki, valahol a #24-es válasza is azt mutatja, hogy bőven túlmutat a racionalitás felső határain ez a típusú munkavégzés.
Érdemes elkerülni az ilyen cégeket. Valószínűleg egy kaptafa mind, mivel versenyhelyzetet kell teremteni. Ha egyik cégnél 10 sofőr 10 autóval megy havi 300e km-t, akkor a másik cég 15 sofőrrel és 15 autóval ugyan ennyi km-el nem lesz versenyképes.
Napi km 800-1200 között van, nagyon változó. Van olyan furgonos cég hogy kb. 80%-ban Németországból kapja a munkákat ill. német területen bolyonganak, igy elképzelhető a napi 800-1200 km.
Hétfőtől péntekig nagy a hajtás, aztán péntek késő délután megkapja az árut hétfő reggeli lerakással, igy szombat és vasárnap lazábban teszi meg az 1200 km-es utat mondjuk Németországból Spanyolba valahová.
Aztán hétfő reggel lerak és délelőtt már rakodik az újabb cimen Spanyolban és minden kezdődik előlről.
Az éjszakát sosem lehet elkerülni és csak menni, menni. Előbb-utóbb kiég az ember. Ez egy "gépi" munka!
A fuvarszervezőt, főnököt, a felrakónál és lerakónál akik átveszik az árut egyáltalán nem érdekli őket a körülmények pld. hullafáradt vagy, lázas, éhes, nem mosakodtál, időjárás, minek késtél stb.
Őket csak egy érdekli: A pontból a B pontba jusson el az áru a tervezett megadott időben, bármi áron!
Ha balesetben meghalsz a cég vesz új autót+új "gépi" sofőrt és megy az élet tovább!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!