Milyen a MÁV-nál raktározási előadóként dolgozni?
Azt tudom, h
6.30-15.40ig,
raktárba kell, plusz gépen raktározási progiba,
170 nettó körül +20e körül szépkartya.
De aki már hallott róla vagy csinálta. Milyen? Jó munka?
Azért annyire nem fenékig tejfel mint ahogy 1-es írja. Ahhoz, hogy ennyire bátor légy be kell nyalni elég rendesen ennek-annak. Nálunk csak a főnök q.vája engedhette ezt meg magának. Az is csak addig amig kefélgették.
Az is kérdéses, hogy kiket kell ellátnod. Például mozdonyvezetőket/kallereket akkor azért fognak keresni elég sokszor. Vagy ha műhelyeseket, esetleg alkatrészraktár, szakanyagraktár... tudni kéne melyik állásra jelentkezel. MÁV, MÁV-Start, MÁV SZK, ...
Akkor ez 8.5ből 8 órás munka,indít tenni venni kell, szólnak is ha nem?
Vagy ez a tipikus könnyű raktári/számítógépes munka
8.5ből 3-4óra munka, többi meg szépen, nyugiba eltölti a dolgozó és csak nagy ritkán van pár nap, amikor fel kell pörögni és végig tolni a munkaidőt?
250? csak szeretnéd... szerintem még a nagyfaluban sem adnak ezért annyit... vidéken még a kérdező által említett 170-et is sokallom kicsit.
"Vidéki, nagyobb telephelyről"
"Itt van kb 120 kolléga"
Amikor kezdtem a 2000-es évek elején akkor 310 mozdonyvezetőm volt meg még 60-70 belszolgálatos. És bőven nem voltunk benne az első 5 nagy telephelyben... Hát változik a világ ahogy látom :D
Kérdező a munkaidő 8 óra. Az MKSZ pedig 20 perc ami nem a munkaidő része. Ezért lesz 8:20 a kezdéstől a végéig.
Én mondjuk már fel sem vennélek akkora rohadt nagy lusta tohonya tróger disznó lehetsz így a szöveged alapján...
Oké, hogy a vasútról mindenkinek a semmittevés jut eszébe, de azért nagyon nem így van.
Az attól függ pontosan hol dolgozol Van ahol a ruhákat kell pakolni. A fenti példa esetén 120 ember cuccait pakolgatni, kiosztani, leltározni stb nem könnyű feladat. Elég sok cuccról van szó. Meg mondjuk beesik egy kamionnyi ásványvíz, azt is le kell pakolni 33 raklap, 24 tonna. És utána meg szét kell adagolni a különböző irányokba a kisebb jelentkezési helyekre és felpakolni a 3,5 tonnás kisteherautóra. A ruhákkal ugyanígy, persze név szerint! Minden kollégának név szerint összepakolni a dolgait, becsomagolni és intézni a kiszállítást. Irodaszereknél is nagyobb mennyiséggel számolhatsz, a nyomtatópapír szontén raklapszám van és egy doboz sem könnyű ugye. Vagy például a mozdonyalkatrészek intézése sem egyszerű. Azt sme lehet félválról venni, nagyon el lehet cseszni ha nem pontosan azt rendeler ami kell és lehet miattad áll hetekig a javítás amit miatt kötbéreznek, stb. Tutira a valagadba rúgnak.
Ja az anyagi felelősségről nem is szóltam: Az első papírok egyike amit aláírsz az az anyagi felelősség a raktárban lévő dolgokért. Repkednek a 10 milliók... Oda kell figyelni pakolásnál, nehogy eltűnjön egy-egy értékesebb tétel, ne keverj el semmit, nehogy rossz helyre küldd, mert vissza már nem kerül! Ami nagyobb egy szürke egérnél és nincs lebetonozva azt viszik!
Intergált irányítási rendszer, tűzvédelem, ezekkel tisztában kell lenni. A raktárban a tűzvédelmi előírások szerint kell elpakolni. Ellenőrzés van és leb..ás is ha szabálytalanság van.
Lehet lógni nagyon sokat, ez igaz! De nem az elején! És nem szabad félválról venni a dolgokat sosem! Kell hozzá sok idő mire rutinszerüen mennek a napok és lehet kicsit lazábbra venni. De akkor is figyelni kell, mert nagyon gyorsabn átverik az embert. Két tűz között vagyunk, a beszállítók sem angyalok ám! "véletlenül" fennmarad a kamionon 1-2 karton féktisztító, purhab, 40kg festék, 500 méter vezeték, stb amit nem csak a vasúton lehet felhasználni és el lehet adni, használni. Mindenre is és mindenkire is oda kell figyelni!
Úgy tudtam a raktáros pakol, a raktározási előadó szervez, ellenőriz, sap-zik stb és esetleg néha besegít pakolni.
Valamint fel vannak osztva, hogy melyik területtel ki foglalkozik: hulladék, csavarok stb, nem mindenki mindennel, hanem x ember pár fajta dologgal.
Leírod, hogy vidéken 170et is sokallod, mikor egy lidl árufeltöltő vagy kasszás kereses 250 nettót + juttatások és ugyan úgy nő az idővel, de lehetne mondani egy recepcióst, nem a legganébb helyen egy portást, mind többet keresnek, de az is aki a moziba a jegyet kiadja vagy a popcornt-t adja, jó lehet sokat sorolni. Akkor az a lusta disznó, arra mondasz ilyet, aki érdeklődik, h mégis ezért a nagy 170ezerért (450 euró :D ), mennyit kell dolgozni, mekkora a hajtás.
A felelősség része világos, de ez megvan egy targoncásnál is, amikor egy raklap x millió Ft. Viszont nyilván segítenek egymás hibáit korrigálni, ha rosszat küldenek még meg lehet nézni, h attól használható-e, ha hiány van azt is közösen szokták megoldani, h rendbe legyen. Figyelni kell persze.
De ez nem egy rosszindulatú kérdés volt. Csak annyi, h általában végig szokták-e tolni a 8 órát vagy az a gyakoribb, hogy csak felét/háromnegyedét, többibe meg elvannak dumálnak, telóznak, soká ebédelnek ilyesmi. Ez nem a máv lehúzása, mert te is írtad, h "lehet lógni nagyon sokat". Most attól nem lesz gané valaki, h 170nettó körüli fizuért, olyan munkakört jobban előnybe részesíteni, hol nem az van, h minden percbe meló, csak az 5 perces szünetekbe nem (sok ilyen van, még raktárosba is), meg sok amibe bőven nincs hajtás.
"Én mondjuk már fel sem vennélek akkora rohadt nagy lusta tohonya tróger disznó lehetsz így a szöveged alapján..."
Ez elég erős kijelentés egy állami mammutvállalatnál, ahol haverok százainak hoznak létre valamilyen igazgatói, szakértői, koordinátori meg isten tudja milyen kamu állásokat, havi akár több milliós fizetéssel. Sógor-koma, tróger haver nyugdíjig elvan az adófizetők pénzén, de a minimálbéres állásra magasak az elvárások. Nem csodálom, hogy itt tart ez a pénznyelő posztszoci vállalatcsoport, feneketlen kútként nyeli a milliárdokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!