Youtuberkedésből,Podcastelésből meglehet élni? Ha igen akkor hogy?
Hogy ha magyar tartalmakat gyártasz akkor igencsak nehéz, mert nagyon kicsi a piac. Kvázi aki aktív YouTube néző az ismeri is legalább hallomásból az összes olyan magyar youtubert aki meg is tud élni belőle. Persze ha globális piacra gyártod a tartalmat akkor meg az a nehézség hogy túl nagy a konkurencia.
A relatív alacsony magyar nézőszámok miatt pedig csak szponzorált tartalmakkal lehet jól keresni, de azokat nem dobálják utánad pár ezer feliratkozo után.
Szóval a kérdésre a válasz az, hogy meglehet belőle élni, csak nagyon nem egyszerű.
ez is egy ugyanolyan üzlet, mint a dj, műkörmös, vagy étterem. van, akinek sikerül megélnie belőle, másnak meg nem. nagyban függ attól is, hogy mennyire csinálod szakmailag jó minőségben, mennyire értékes a munkád. de sok esetben még ettől sem függ, hogy mennyire elégedettek veled a vevőid, megrendelőid, akiktől a pénzt kapod. végső soron pedig csak az számít, hogy mennyire sikerül megtalálnod és kiszolgálnod azt az ügyfélkört, akiknél a pénz van és hajlandók neked odaadni azért, amit te nyújtasz.
blog, vlog, podcast, YouTube területeken (is) több féle üzleti modell létezik. mindegyiknek van létjogosultsága, bármelyik működhet és megtérülhet, de mindegyikre igaz, hogy nem elég csak a tartalmat jól csinálni, magát az üzleti részét is jól kell csinálni, hogy működjön. bármilyen dolgod van, amiért pénzt akarsz és bárkitől is akarod a pénzt megkapni érte, mindig az számít, hogy mennyire tudod ügyesen meggyőzni a pénz gazdáját, hogy neked akarja adni.
ha közönség finanszírozást használsz, akkor a közönségedet, a tartalmad fogyasztóit kell meggyőznöd róla, hogy fizetni akarjanak azért, amit kapnak tőled. ezt teheted önkéntes adománygyűjtés, extra tartalmak felkínálása, vagy fizetős fal mögé rejtett tartalommal, amit csak akkor kapnak meg, ha fizetnek érte (vagy ezek vegyes megoldásaival).
ha hirdetéseket jelenítesz meg az ingyenes tartalmad mellett, akkor a hirdetőket, szponzorokat kell meggyőznöd, hogy érdemes fizetniük neked érte, hogy az olvasóidat elérjék a hirdetéseikkel - meg a közönségedet, hogy ettől nem válsz hiteltelenné, nem adtad el a lelked, csak meg kell valamiből élni, hogy tovább tudd gyártani a tartlamat nekik.
ha webshopot, webinariumot, vagy élő workshopot, tanfolyamot árulsz a közönségednek, akkor őket kell róla megyőznöd, hogy érdemes érte fizetniük és ne csak az ingyen tartalmaidat akarják fogyasztani.
ha referral és affiliate linkekkel próbálsz bevételt csinálni, akkor arról kell meggyőznöd a közönséged, hogy azokról a linkekről akarjanak vásárolni, mert ez nekik is jó, meg neked is.
ha más cégnek alkalmazottként csinálod a blogot, podcastet, videót, akkor a céget kell meggyőznöd róla, hogy pont neked fizessenek érte, hogy megcsináld nekik.
bármilyen megoldást választasz is, a lényeg, hogy akinél a pénz van, azt kell meggyőzni róla, hogy odaadja neked. ehhez érdemes megvizsgálni, hogy mik az ő szempontjai, mit szeretne ő elérni a pénzével és azt a te munkád/eredménye milyen módon tudja segíteni, illetve mi tudja meggyőzni, hogy odaadja neked a pénzt érte.
Igen, meglehet élni.
De nagyon sok munka. Szóval fogalmazzunk úgy hogy még nehezebb mintha lenne főnököd. És mondjuk ideális esetben 3 év mire beindulnak a videóid.
De ha mégis sikerült, akkor kellenek olyan cuccok amiket ponzorálhatsz.
Érdemes egy saját márkát létrehozni. (Ha mondjuk gamer videóid vannak akkor gépre matrica, vagy egérrel)
Aki ügyesen menedzseli magát, meglátja a lehetőségeket és tud élni velük, képes járatlan utakon kialakítani a saját megélhetési módjait, az bármiből meg tud élni. Ezek a vállalkozó szellemű emberek, akik feltalálják magukat és minden helyzetből kihozzák a legjobbat. Ők általában jobban érzik magukat, ha mások előre kialakított szabályai helyett a maguk módján, a saját szabályaik szerint működnek és általában ebből több bevételt is tudnak kihozni, mintha beosztottként másoknak dolgoznának.
Aki a kész, biztos megoldásokat keresi, mások által kitaposott utakon előre kialakított megoldásokat keres, az általában nem, vagy rosszabbul érvényesül ilyen újszerű, kialakulatlan helyzetekben. Ők inkább elmennek valahova főállásban dolgozni mások szabályai és utasításai szerint. Lehet, hogy kevesebbet keresnek, de nem nekik kell mindent kitalálni, nulláról felépíteni a céget, amiből megélhetnek.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!