Hogy néz ki egy légi utas-kísérő élete?
Kaptam egy álláslehetőséget légi utas-kísérőként, itt, Magyarországon. Sose repültem igazából, de nagyon szeretnék világot látni.
Hat év vendéglátás után maga a munka java nem hiszem, hogy problémát jelentene, sokat dolgoztam emberekkel a múltban.
Minden érdekel, pl. mennyit leszek távol?
Köszönöm szépen a válaszokat!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mondjuk a világból nem sokat látsz, legfeljebb a repülőtereket, azokat is inkább kívülről.
Európán belül térülsz-fordulsz, leginkább el se hagyod a repülőt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Legitarsasag fuggo. Van ahol reggel bemesz, fordul egyet vagy kettot a gep es este hazamesz. Repuloteret meg el se hagyod az idegen varosokban.
Ha meg olyan helyre mesz ahol messze repulnek (pl EU es amerika kozott) akkor ott lesz valamennyi idod felfedezni a varost, mert 1-2 ejszakara neha ott kell maradnod szabalyok miatt.
Ezen kivul sok legitarsasagnal olcsobban fogsz tudni repulni (munkaidon kivul), esetleg neha ritkan kapsz egy ingyen jegyet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Álláslehetőséget kaptál, tehát ha jól értelmezem, felvettek, de ilyenekről nem tájékoztattak, mint pl a rosterek, pihenőnapok, szabadidő alakulása?
Kérlek, mondd, hogy közvetlen egy légitársaság oldalán jelentkeztél és nem valami fejvadászokhoz, akik “okj-s” stewardess képzést meg ilyeneket hirdetnek! Ezeknek a tanfolyama ugyanis semmit nem ér sajnos. Hiába végzed el, ha jelentkezel mondjuk egy Wizzhez, Ryanhez, Lothoz stb-hez, akkor az ő saját tanfolyamukat ugyanúgy ki kell járnod.
És nem azért, de ha ilyen információkat nem kaptál meg, az nagyon gyanús. Voltam Ryanair interjún, ismerős volt Wizz interjún, hallomásból tudok emirates-eset is és ezeket mindenhol elmondták már a legelején.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Melyik légitársaságnál kaptál munkát?
Az, hogy mennyit vagy távol az vég függő. Nekem volt olyan, hogy egy hónapban volt 4 hosszútávú járatom (3-4, esetleg 5 nap is lehet így 1 járat, mivel ott kell aludni, akár több napot is, ilyenkor legalább van lehetőség körbenézni).
Vannak olyan légitársaságok, ahogy egymás után kell menni 4-5 napot hajnaltól délutánig vagy délutántól késő estig.
Egy hónapban max 90 órát repülhetsz, ez nem olyan sok, de cserébe fárasztó tud lenni (jól meg is fizetik csak úgy mellékesen).
Ha rövidtávokat repülnél, akk nem fogsz világot látni sajnos, ritka a kint alvásos rövidtávú járat (ha van ilyen, akk este érkeztek és másnap délelőtt már mentek is vissza, szóval esélytelen mászkálni).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!