Milyen a Social Media Managerek napja?
Más az, ha ügynökségnél vagy ebben a pozícióban és más, ha ügyfél oldalon. Előbbiről tudok nyilatkozni inkább, de ügynökségenként is változó, hogy mit csinál egy social-ös. Viszont szerintem érdemesebb ügynökségi oldalon kezdeni ebben a szakmánban, mert sokkal többet tanulhatsz, és ha átmész később ügyfél oldalra, akkor hasznos, ha ismered az ügynökségit. Fordított esetben te leszel az idióta ügyfél, aki csak kér, követel, és nem tudja miért nem lehet valamit úgy csinálni, ahogy ő kéri. Tisztelet a kivételnek persze. Na de!
Általában kimerül abban, hogy tervezed a Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube, stb. csatornák kommunikációját, egyeztetsz grafikusokkal, szövegírókkal, kapcsolatot tartaszt az ügyféllel. Illetve hirdetéseket állítasz. Jellemzően ez az alap.
Van, ahol már te is írod a szövegeket, vagy szerkeszted a képeket, attól függ mennyire éretsz ezekhez.
Az én helyemen már számlázással, szerződések írásával is foglalkozik a social osztály. Olyanok vagyunk, mint cég a cégben.
Ezek nagyjából lefedik a napi munka managementet, de mellé még jönnek a tenderek, vagy nagyobb stratégia tervezések, amik eseti jelleggel bejönnek a napi dolgok mellé.
Én élvezem, főleg az ügynökségi oldalt, mert egy manager több ügyfélen is dolgozhat, változatos, sok mindenbe belelátni, stb. Tényleg pörgős, soha nem áll meg.
Ahhoz hogy jó legyél benne... tapasztalat kell. A social világ folyamatosan változik, fejlődik, alapokat meg tudsz tanulni, de csak akkor fogod megérteni és jól csinálni, ha benne vagy. Ha suli után/végén vagy, és el tudsz menni ügynökséghez gyakornoknak, akkor jársz a legjobban.
Ami szerintem fontos ehhez a pozihoz, hogy tudj szöveget írni (ez különösen fontos), legyen szépérzéked (főleg a poszt képek miatt), és kell egyfajta nyitottság a hirdetéskezelők megismerésére, használatára, kezelésére (van aki pl. retteg attól, hogy rosszul állít valamit, nem szereti, de sajonos ez ebben a poziban nem opció).
Ha mégsem ez a te szakmád, akkor legalább rájöhetsz közben, hogy téged jobban érdekel pl. a stratégia alkotás, szövegírás, vagy a képszerkesztés - ebben az esetben legalább megtaláltad az utad, de cserébe más hasznos dolgot is tanultál mellé.
Még a végére egy nagy tévhit: MINDENKI azt hiszi magáról, hogy csak mert fent van Facebookon, már tudja és érti, mi az a social media management.... de nem. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!