Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » A pilóták milyen beosztásban...

Facebook45 kérdése:

A pilóták milyen beosztásban dolgoznak általában?

Figyelt kérdés
Mind a cargo mind az utasszállító érdekel. Az utasszállításon is belül a hosszú illetve rövid táv. Hogy kell elképzelni egy hetüket mondjuk?

2020. máj. 2. 17:51
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Van egy évi 900 órás keret, ennyit repülhetnek, ezt muszáj betartani.

Rövidtávú járatokból megcsinálhatnak napi többet is, mondjuk 2-3 Bp-London, a fapados légitársaságoknál jellemzően nem is maradnak kint, a hagyományosaknál lehet ilyen, pláne a hosszú távú járatokon. Utóbbinál pl egy 12-14 órás úton van váltópilóta is, nem ül ott végig valaki a fülkében, előírt pihenőidejük van. Aztán a célállomáson lehet, hogy kint maradnak 2-3 napot szállodában, mert a gépet másik személyzet viszi haza, ők pedig a következőt repülik, ami jön (ha pl van heti 2 járat van valahova). A műszakod lehet reggeli, esti, hajnali, bármilyen, ez nem egy tipikus 8 órás meló, ahol véget ér az ember munkaideje. Sok a túlóra is. Nem feltétlen családbarát, de azért ha ott van valaki már évek óta, akkor előnyben van az újabbakhoz képest, akik nyilván kevesebbet kérhetnek a beosztással kapcsolatban.

2020. máj. 2. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Értem köszönöm szépen. Csak mert olvastam ilyet hogy 5 nap munka 4 szabadnapba vannak. Meg 6-4be. Cargorol pl azt hallottam 1 hetet dolgoznak 1et nem. Ezek között van ami igaz?
2020. máj. 3. 21:50
 3/4 anonim ***** válasza:
100%
Cargonál van sokféle munkarend,de 99% éjszakás munka..dhl-nek van vagy 4-5 bázisa,és számtalan alvállalkozója (bolgár pl a cargoair,ott 2 hét 2 heteznek,többnél 5/2 munkarend van h-p).Fapadosoknál leggyakoribb az 5on/4off (5 nap munka/4 nem..).De pl a wizznél van 5/4,de lehet plusz pénzért vállalni 14/7,20/10-et is,meg ugye ha magyarként nem magyar bázison leszel (erre 100% esélyed van) akkor jobb a több off (szabadnap) egyben..zt előző válaszoló kb jól írta,de a heti repült óra is szabályozva van,meg a munkaidő alapján a két repülésközti pihenőidő is..két angol kör nem fér bele egy napba,abban téved...az 2 szektorra jelentkezéstől végzésig kb 8 óra munkaidő a 2 szektor (bud-luton-bud).
2020. máj. 29. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%
Ja,az lemaradt hogy a cargo cégek sokkal rugalmasabbak munkarendben,kb 45-70havi repült óránál több nincs náluk.Azt elég kényelmes munkarendekkel is össze lehet hozni..ismerek olyanokat akik 4/6-ban dolgoznak.
2020. máj. 29. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!