Mi a jogi menete annak, ha egy ügyfél igénybe vesz egy szolgáltatást és aztán nem fizeti ki?
Saját vállalkozásom van oktatás területén (mielőtt más tippek érkeznek). A szerződés megvan, de a fizetés nem történt meg.
Sosem csináltam még ilyet. Mi ilyenkor a szokás? Fel kell jelentenem?
Dehogy kell feljelentened: kiküldesz neki egy fizetési felszólítást, melyben leírod, hogy ekkor és ekkor ilyen és ilyen szolgáltatást vett igénybe, X összegért.
Adsz neki egy határidőt - mondjuk 2 hét az ideális - hogy addig fizessen az ilyen és ilyen számlaszámra, ha pedig ez nem történik meg, akkor jogi útra tereled a dolgot, ami a közjegyző által kibocsátott fizetési meghagyás lesz.
Ha szerencséd van, akkor már erre fizet, ha nem, akkor tényleg el kell menned egy közjegyzőhöz és ott fizetési meghagyást kérni - de ez nem ingyenes, valamennyi pénzbe kerül. Mondjuk 20 ezer ft alatt érdemes mérlegelni, mert úgy tudom, min. 5 ezer ft-ba kerül, s összeghatártól függően emelkedik az ára.
Ha arra se fizet, akkor pedig már akár végrehajtás is lehet a vége, a végrehajtói díjjal megspékelve.
Mindenesetre azért mielőtt ezt elkezded, alaposan nézd át a szerződést, Te mindent teljesítettél-e, s az illető nem volt-e pl. orvosi papírral igazolhatóan beteg, stb.- mert akkor ugye jogosan nem fizet, ha nem vett részt, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!