Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Segítség! Lenyúlta a pénzem...

Segítség! Lenyúlta a pénzem az Amazon? Mit tudnék ilyenkor tenni?

Figyelt kérdés
Életemben először (és utoljára) rendeltem egy 3D szemüveget az amazonról tegnap, de törölték a rendelésemet, mert a megadott rendelést nem tudják kipostázni a címemre. Ezzel nem is lenne baj, csakhogy a termék végösszege (szállítási költséggel együtt) már levonásra került az OTP Junior kártyámról és a legdurvább, hogy a tranzakciós előzmények között nem szerepel ez a tétel, tehát bizonyítani sem tudom, hogy én akármit is rendeltem. Apróbetűs résznél írja, hogy "if you are charged for a cancelled item, we will refund you within 1-2 business day" vagyis ha már kifizettem visszautalják a törölt termék díját, de hangsúlyozom, nem tudom lekérdezni a számlámról ezt az átutalást!

2018. júl. 4. 14:00
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
85%

Most miért parázol, gondolod az amazon meglop téged?


Na nevettess, nyilván nem ezért a világ legdrágább tőzsdei cége.


Dőlj hátra, és várd a visszafizetést.

2018. júl. 4. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%

Természetesen minden kártyás tranzakció, még az amazonos is megjelenik a számlatörténetben, viszont egyik sem azonnal. Pár (2-4) munkanapig úgynevezett zárolt állapotban vannak. Néhány bank internetes felületén van külön nézet, ahol a zárolt tételeket meg lehet nézni, néhol nincs. Minden esetre pár munkanap után kerülnek a kártyás fizetési tranzakciók könyvelt állapotba, amikor is megjelennek a számlatörténetedben.


És akkor az elméleti bevezető útén nézzük csak, mi történt a te esetedben. Az általad elvégzett tranzakció egyelőre még zárolt állapotban van, ezért nem látod a számlatörténetben. Pár munkanap múlva majd látni fogod.


Továbbá, természetesen ahogy az amazon írja, vissza fogják neked téríteni az összeget. Ez több módon is történhet, és a folyamat maga eltarthat pár naptól egy hónapig is.

2018. júl. 4. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
Amazon postázáskor terheli a kártyát. Nem vontak eddig semmit, ezért nincs a számlatörténetben ... amúgy is s kártyatörzénetben kéne előbb látszódjon
2018. júl. 4. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
#3: Nem véletlenül írtam ki a kérdést. Az egyenlegem annyival csökkent, amennyibe a törölt tétel kerül, de tranzakcióinformációról sehol semmi. Na mindegy. Úgy is csak annyit tehetek, hogy várok a sült galambra, aztán max írok nekik egy panaszlevelet.
2018. júl. 4. 22:57
 5/12 A kérdező kommentje:
Na, a törölt rendelésemmel kapcsolatos email-ben megadott max 2 munkanapos pénz visszatérítési határidő lejárt. Az OTP Junior egyenlegemen azóta sem jelent meg az összeg, amit legomboltak rólam, cserébe, hogy még "el sem tudták" postázni a lakóhelyre hivatkozva (mert az ország 2. legnagyobb városa nyilván a világ végén van). Soha többé nem rendelek semmit az Amazonról!
2018. júl. 6. 12:38
 6/12 anonim ***** válasza:
100%

Azért majd írd meg, ha rájössz, hogy semmit nem vontak le!



Egy gyakorlott Amazon vásárló

2018. júl. 6. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Szerintem a kérdező az amazon-on vásárolt, de nem az amazontól, hanem más eladótól, azért vonták le neki a pénzt postázás előtt.
2018. júl. 6. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:

Na közben jött tőlük az üzenet angolul a lényeg:


I've reviewed your comments and understand your query related to refund of your order.

We only charged you once for your order. I've verified that your order has been canceled and you have not been charged.

When you place an order, we contact your bank for a purchase authorization to verify your card but don't actually charge you until the order ships. Some banks may hold funds in your account for these authorizations even if the order is canceled. Orders from our Marketplace sellers may be charged at the time of purchase.

You'll need to contact your bank for assistance. They can tell you why funds on your account may be unavailable and clarify how long they hold payment authorizations for online orders.


Tehát ha a szinte nulla angol nyelvtudásommal jól értem, már visszaküldték a pénzemet csak az otp még szívat kifizetni. Meg az "Előjegyzett kártyaforgalmak" pontnál van egy -3550 Ft-os összeg. Az mi a fene?

2018. júl. 6. 17:00
 9/12 anonim ***** válasza:

"Meg az "Előjegyzett kártyaforgalmak" pontnál van egy -3550 Ft-os összeg. Az mi a fene?"

Ezt hívják zárolásnak, lásd a (#2) hozzászólásomat.

2018. júl. 6. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:

#9: Magyarul akkor ezt a pénzt vissza fogom kapni? (sorry, csak totál hülye vagyok a pénzügyekhez)

Mondjuk a termék ára ~3650 Ft volt nem 3550.

2018. júl. 6. 18:18
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!