Mi a teendő, ha ajánlott posta nem érkezett meg? Hogy tudjuk bizonyítani?
1.- cég küldte vagy magánszemély?
Azért kérdezem, mert cég esetén, ha nem is vetted át, van olyan, hogy kézbesítési vélelem: pl. NAV nem küldi ki még egyszer, hiába nem lett átvéve, kézbesítettnek tekinti.
2.- ha magánszemély adta fel (de ez cég esetén is igaz) van a küldeménynek egy ragszáma: a feladótól el kell kérni és az alapján lehet kerestetni.
De nem tudom, mikor kelett volna megérkeznie - ugyanis a posta az ajánlottat 2 x kísérli meg kézbesíteni - lehet, még a postán van. A letéti postán érdemes lenne rákérdezned, nincs-e ott, mert nekem kihoztak egyszer úgy ajánlottat, hogy az elsőnél nem dobott be semmit, a másodiknál hagyott csak értesítőt , s mire bementem, már visszafordult.
Kérdező eltűnt...
Kérdező, ha még nem oldódott meg, akkor az ajánlott szelvényen van egy ragszám: ez alapján tudjátok kerestetni, bárki adta fel. A címzett is kerestetheti, ha megvan a ragszám meg a feladó is. A posta által előírt 2 hét már úgy látom eltelt - ha még mindig nincs meg, akkor a rgszám alapján be lehet adni tudakozványt és ha nincs meg, a posta elkavarta, akkor kártérítést fizetnek. de csak akkor, ha egyértelműen a posta hibájából keveredett el.
Hát azt, amit írtam: ajánlottnál ragszám, csomagnál nyomkövetési szám alapján kerestetni.
Ha posta hibájából veszik el, kártérítési igényt beadni.
10 éve adok el, közel 2 ezer adásvételem volt, az alatt egyszer fordult elő, hogy elkutyulta a posta az ajánlottat, de volt kártérítés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!