Szálló vendég kézzel mos, mikor moshatna szárítós mosógéppel is. A kérdésem: hogyan vegyem rá, hogy áldozzon pár forintot a gépi mosásra?
Szállásadással foglalkozom, jelenleg 20 fő hosszútávú vendéggel, ebből 15 nő. A vendégek havonta egyszer mennek haza 1 hétre, tehát a 3 hét alatt mosniuk kell. Ezért vásároltam egy automata mosó-szárítógépet, illetve mellé egy érmés időzítőt. Valamint vasalási lehetőséget is biztosítok. Kb. 2 hónapig nem volt meg az érmés időzítő, akkor ingyen mostak, naponta 3x, 4x ment a mosógép. Mióta az időzítő fel van szerelve, azóta csak kézzel mosnak, amit szeretnék megszüntetni. 1 mosás ára 400,-Ft, ez egy teljes programot jelent szárítással együtt. Ezt az összeget akár ketten hárman is össze tudnák dobni és nem kellene, hogy félig üresen menjen a gép. De ha csak a saját holmiját mossa, akkor sem hatalmas összeg, ha 3 hét alatt egyszer kimossa a ruháit valaki.
A problémám a következő:
- 20 embernél a kézzel mosás is jelentős melegvíz
használattal jár, ami nekem nem térül meg.
A szállásköltséget ez miatt nem tudom emelni, mert
a cég nem hajlandó többet fizetni.
- A fürdőszobában és sajnos a szobákban is csöpögés és
pára van, félek, hogy be fog penészedni a teljesen
felújított ház.
A kérdésem: milyen módszerrel vegyem rá a vendégeket, hogy használják a mosó-szárító gépet?
Holnap nyomatékosan meg fogom tiltani a kézi mosást és ellenőrizni fogom, hogy nincsenek-e csepegő ruhák a fürdőkben és a szobákban.De félek, hogy sorozatosan és szándékosan tönkre fogják tenni a mosógépet és arra hivatkozva akarnak majd újra kézzel mosni. Míg nem volt
időzítő, a programokat is össze-vissza nyomkodták, illetve úgy megpakolták, hogy egy tűt nem lehetett volna beletenni. Van -e valakinek ötlete, hogy ha már megvettem a gépet és az időzítőt, ne álljanak kihasználatlanul? A vendégek nem keresnek rosszul, napi 3x kapnak ingyen étkezést, szabad idejükben kirándulnak, szórakoznak, jól öltözöttek, majdnem mindenkinek van tabletje, okostelefonja. Vannak nyelvi nehézségek, de tolmács segítségével mindent feliratozunk és a legtöbb dolog működik is. Valamiért ezzel a mosással nem tudunk zöldágra vergődni, valószínűleg azért, mert az elején ingyen mostak.Még olyan kérdés is volt, hogy miért nem adok mosóport is? Azt nem tűröm, hogy penészes szaunát csináljanak a házból, legfeljebb teljesen betiltom a mosást. Van-e valami ötlete valakinek, hogy konfliktus nélkül hogyan oldódjon meg a probléma?
Volt nekünk is hasonló gondunk, mi azon görcsöltünk, hogy egyetlen vendég heti 4-5 alkalommal mosott, és ezekből nem egyszer képes volt beindítani három pár zoknival, vagy két konyharonggyal a gépet, ráadásul hosszú programon. Elmebetegek, vagy rossz akaratúak, legalábbis így gondoljuk. Milyen érdekes ugye, ha már a saját pénzén kell mosnia, nemhogy lecsökkenti a heti mosásszámot, hanem még inkább kézzel mos a baromállatja? Nemzetiségtől függetlenül, ez akkora tahóság, hogy szavak nincsenek rá.
Hogy mi hogyan oldottuk meg? Sehogy. Hagytuk a francba, megelégedtünk azzal, amit hozott a pazarlással együtt. Volt, hogy szóvá tettük, csak rosszabbodott. Esetleg emelni lehetne, de írtad, hogy nálad ez nem játszik. Szerintem hagyd ezt az érmés változatot, hadd mossanak, mint régen. Az még mindig pozitívum, hogy nem egy gatyával indították be. Írd ki esetleg, hogy ne pakolják fullra meg, hanem hozzávetőlegesen félig rakják mindig a gépet. Hiába keresnek jól, úgy gondolom, nem a nyelvi nehézségek okozzák a problémát, hanem pont a garasoskodás. Esetleg azt nem tudod megbeszélni a céggel, hogy bizonyos szolgáltatásokra igényt tartasz némi extra pénzre, így a mosásra vagy a téli fűtésszezonban a vendégek kötelező jelleggel leadnak neked kézbe egy előre egyeztetett plusz összeget?
A dolog ott lett nagyon eltolva, hogy az első két hónapban díjmentesen használhatták, és ez lett a bázis a vendégek számára.
Máskor ilyet ne tégy, mert ezt már nem tudod lekezelni.
Ha 500 Ft-tal kezded, és később leviszed 300-ra, az oké. De hogy ingyen kezded, és két hónap múlva 400 lesz, ezt nem nyelik be. Ilyet nem szabad csinálni.
Látom, jól lepontoztak, 5-ös vagyok. Gondolom a megkeseredett, hosszú évek óta albérletre, átmeneti szállásra szorulók tiszteltek meg értékeléseikkel. Pedig nem kellene. Én is sokáig az voltam, volt, hogy egy lyukban sínylődtem, mégsem azt hibáztattam, akitől a szállást kaptam. Sőt, én képes voltam normálisan hozzáállni. Az nem normális viselkedés, ha valaki a saját otthonában heti egyszer mosna, viszont bérelt szálláson "úgyis fizetek érte" alapon rövid időn belül hazavágja a mosógépet és indokolatlanul pazarol. Ez semmi más, mint pofátlanság, rosszindulat és irigység. És csodálkoznak az emberek, hogy egyre jobban megválogatják az albérlő-jelölteket, és egyre több kritériumnak kell megfelelniük.
Kérdező: Milyen szerződésed van a céggel? Gondolom, valamikor lejár, és újra kellene kötni. Azt az időt már várd meg szerintem, és tedd addig ingyenessé a mosást, még mindig jobban jársz, mintha komolyabb károkat okoznának. Aztán tessék új szerződést kötni velük, emelni az áron, és belefoglalni, hogy mire, mennyi extrát kötelesek fizetni személyesen neked a lakók használattól függetlenül, valamint én azt is beleírnám, hogy amennyiben egy éven belül tönkremegy a mosógép (esetleg egyéb berendezés), ők dobják össze a javításra vagy az újra.
Kérdező, hogy áll a dolog? Megoldódott valahogy?
Igazából azért írok, mert érdekelne, hogy mennyire jövedelmező a munkásszálló üzemeltetés. Jobb, mint nyaraltatni vagy hosszútávú albérletbe kiadni 2-3 fős családnak?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!