Hogy lett miliomos Mark Zuckemberg ha a facebook ingyenes?
A játékok tele vannak mikrotranzakciókkal, abból is biztos jutalékot kap. Nyugaton ahol van ilyenre mész, dollármilliókat költenek hogy valami hülyeséget megvegyenek egy játékba.
A másik pedig maga az hogy van 2 milliárd felhasználója. Ahol a szolgáltatást ingyen használod ott te vagy a termék. Eladják az adataidat és böngészési szokásaidat amire külön ipar épül. Majd egyszer nézd meg hogy mire adsz jogosultságot és engedélyt a szolgáltatás használatával.
Úgy hogyha valamit ingyen kapsz akkor te vagy a termék.
Jelen esetben a facebook egy nagyon jó platform a reklámozásra.
" Elképzelhető, hogy egy átlagos magyar háziasszony unalmában egész nap a Facebookra írogat, mindent lájkol, emellett százas szintű birtokot vezet a FarmVille-en, de ettől még elképzelhető, hogy éves szinten csupán néhány dolláros bevételt generált a szájtnak. Ha ugyanis a felhasználó és baráti társaságának tagjai is zömmel csekély (vagy gyerekek esetében semmilyen) elkölthető jövedelemmel rendelkeznek, akkor a szájton jelen lévő hirdetők számára érdektelenek.
A Facebooknak elemi érdeke, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek az oldalon, mert minél többet használják azt, annál nagyobb az esélye annak, hogy rákattintanak valamelyik hirdetésre. Nem húz hasznot a közösségi oldal azokból a felhasználókból, akik csak ritkán, és rövid időre lépnek be a Facebookra, ők ugyanis a szűkre szabott idő alatt inkább ismerőseikre, nem pedig a hirdetésekre fognak koncentrálni. A képlet viszont rendkívül csalóka, mert egy kis jövedelmű felhasználó akár egész nap reklámokra kattintgathat, ettől legfeljebb a Facebookkal tesz jót, a hirdetők viszont tevékenységéből semmit nem profitálnak, hiszen csak rendkívül korlátozott mértékben rendelkezik elkölthető pénzösszeggel.
A Facebook jelenleg Észak-Amerikában a legnépszerűbb, ebből a térségből 155 millió felhasználója van, viszont nagyobb mértékben csak jóval szegényebb országokban, például Indiában, Brazíliában és Mexikóban gyarapodik felhasználóinak száma. Ezekben az országokban alacsony az átlagkereset, a felhasználók döntő többsége valószínűleg egyáltalán nem tartozik a potenciális fogyasztók körébe, csak szórakozásra használja az oldalt.
Ugyanakkor jelenlétük ugyanannyi áramot és sávszélességet igényel, mint egy jól szitulált amerikai internetezőé, ugyanakkor cserébe ezek az emberek kevesebb profitot termelnek. Az oldal számára komoly problémát jelenthet, hogy a fejlett országokban már inkább stagnál a Facebook, az újonnan csatlakozók döntő többsége pedig a fejlődő országokból kerül ki, hiszen ez utóbbi felhasználók inkább viszik a pénzt, míg a fejlett régiók bevételei már nem tudnak növekedni.
Médiaszakértők szerint a Facebookon hirdetni azért jó, mert a reklámok ugyanabba a platformba ágyazódnak, ahol a felhasználók "normál életüket is élik", egy kattintásra van egymástól a reklámajánlat, és az unokatesó kisbabájának a fotója. A különbség sokszor nem is szembeötlő, a precíz hirdetési beállításoknak köszönhetően rendkívül személyes, már-már szívhez szóló reklámokat kap a felhasználó. De pusztán azért, mert sokan kattintanak egy hirdetésre, koránt sem biztos, hogy abból bármekkora hasznot is realizálhat majd a hirdető.
"A Facebook nem eladásra, hanem brandingre való"
közösségi oldal arra jó, hogy bevezessenek egy márkát, igényt teremtsenek köré, befolyásolják az embereket és pozícionálják a terméket. "A termék facebookos megismertetésére költött pénz később visszajöhet, ha egyre többen keresnek majd rá a Google-ön, és egyre többen vásárolják meg"
Nem így történt az amerikai General Motorsszal (GM), amely korábban évi tízmillió dollárt költött Facebook-hirdetésre, majd nemrég kivonult az oldalról, mert szerinte az itt elköltött dollármilliók nem hozták meg a gyümölcsüket a valós eladások terén.
(autóértékesítés a Facebookon teljesen lehetetlen feladat.)
Persze vannak esetek, amikor jó stratégiával közvetlenül a Facebookon is lehet hasznot termelni.
830 ezer magyart érdekelt, hogy mi az indián neve.
Elemzők szerint idővel a tőzsdei nyomásnak köszönhetően több és több hirdetésnek kell megjelennie az oldalon, ami azt jelenti, hogy a felhasználóktól egyre több személyes adat kerül a reklámügynökségekhez. A sokasodó fizetett alkalmazások zavaróak lehetnek, az emberek pedig úgy érezhetik, hogy az oldal korábbi intimitása (teljes kontroll a saját információk fölött) elvész, és olyan lesz, mint egy bevásárlóközpontban, ahol az ember néha összefut az ismerőseivel. Ha ilyen szinten "reklámosodna" el a Facebook, annak valószínűleg tömeges felhasználóvesztés lesz a vége.
Értékét illetően, az oldal rendelkezik stabil gazdasági mutatókkal, a tőzsdén pedig ez a legfontosabb."
\forrás:techbázis/
end.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!