Kerültetek már ilyen helyzetbe? Gyors segítségre van szükségen eBay tevékenykedő egyénektől!
Sziasztok!
Megpróbálom röviden összefoglalni mi is történt.
Eladtam eBayen egy ún. Honey Flow Frame-et. A hirdetés leírásában világosan le volt írva, hogy a csomag tartalmaz egy db keretet és egy csövet (amin a méz kifolyik belőle). A kedves vásárló miután megrendelt 1et (és természetesen meg is kapta), azt állította hogy átvertem őt, mivel ő 2 keretet kapott és egy csövet. Elkezdte visszakövetelni a termék árát, mondván hogy ő nem ezért fizetett. Több e-mailben is kértem, hogy küldjön képet a problémáról, ám erre nem jött válasz, pontosabban nem kép formájában...a "kedves" várásló nyitott egy esetet (case), amiben visszakövetelte a pénzét mert ő nem ezért fizetett (not what i paid for)-ennyi állt a megjegyzésben.
Természetesen az eBay azonnal felfüggesztette a pénzt a PayPal számlámon. Az eset (case) megnyitását követően azonnal jelentettem a vásárlót (részletes megjegyzéssel), de természetesen nem foglalkoztak velem, ehelyett már el is kezdték visszaküldeni (pending) a pénzt a számlámról a vásárlónak.
Hozzáteszem még, hogy a vásárlóval lefolytatott értelmetlen és felesleges kommunikáció során nem derült ki számomra, hogy a vásárló pontosan mit is akar...egy teljes kaptárat, vagy csak simán egy okot a másik ember átverésére.
Ui.:Szlovákiából vagyok (csak gondoltam megemlítem az esetleges szlovák/magyar eBay ügyfélszolgálat hozzáállásbeli különbsége miatt)
Nagyon szépen kérek bárkit, aki járt már ilyen, vagy ehhez hasonló helyzetben kommenteljen ide valamit(DE főleg építő jellegű legyen bármi is az), hátha együtt kiokoskodunk valamit.
Előre is Köszi mindenkinek :)
Nem kerültem ilyen helyzetbe, csak olvastam valahol, hogy az internetes csalók reneszánsza elkezdődött. Már nem csak a vásárlók vannak veszélyben, hanem az eladók is. Az átverés lényege, hogy eladásra kínálsz valamit, valaki jelentkezik érte, ha van rá lehetőség, egyeztettek részleteket. Itt jön a csavar: a vásárló ajánlja fel az előre utalást, készséggel elküld egy screenshoot-ot az átutalásról, látszódik a tranzakciós szám, a számlaszám, a közlemény is látszódik. Cserébe annyit kér, hogy az utalás napján add fel a csomagot postán, elsőbbségivel, postán maradóra...
Természetesen az utalásról készült screenshoot kamu, photoshop az egész. Aztán ha feladod az utalás napján a csomagot, nyert ügye van, valamilyen úton módon felveszi a csomagot, a pénzt meg várhatod.
A cikk amit olvastam, az eladó úgy jött rá a turpisságra, hogy nem tudta feladni aznap a csomagot, mert dolga volt, de megígérte, hogy másnap első dolga a postán lesz. Vásárló pedig jelezte, hogy másnap neki már nem jó, mert külföldre utazik, utalja vissza a pénzt... Az eladó ezt határozottan elutasította, közölte, hogy vonja vissza ő az átutalást, ha nem teszi, ő csak úgy utal vissza, hogy ráterheli a saját költségeit is. Vásárló megígéri, hogy mielőtt elutazik, bemegy a bankba és törölteti az átutalást.
Az eladó több terméket is árult, a vásárló ugyanazzal a névvel, ugyanazzal a szöveggel érdeklődött a termék iránt pár nappal később, le sem esett neki, kivel beszélget. Eladó felhasználónevet váltott és simán lebeszélt megint egy üzletet vele, csakhogy a vásárló más címet adott meg postázásra, szintén postán maradóra más email címről kommunikált. A csalás biztos jele az volt, amikor készséggel küldte az utalásról készült screenshoot-ot: a tranzakciószám ugyanaz, csak a név, összeg, és közlemény volt átírva.
Ez azt hiszem a jófogáson történt. Ebay-en nem tudom, ez így kivitelezhető-e, de ha visszatudja utaltatni a pénzt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!