Mi a véleményetek arról, hogy továbbra is sikerült monopol helyzetüket megtartani a becsületes sárga taxisoknak?
A taxis nem becsületes, ahogy azt maguk a taxisok is elmondták több riportban, többek között az indexen megjelent taxiórát manipuláló taxisokról szólóban.
Semmit nem tett a kormány, még tán csak vizsgálatot sem indított.
Az egyetlen dolog amit lehet tenni, hogy ignorálni a sok kőbunkó maffia taxist, és inkább gyalogolni, biciklizni, tömegközlekedni.
Valami olyan érdekcsoport van a taxisok mögött, mondjuk kurvkat szállítanak egyes magas pozíciójú embereknek vagy egyéb mást szállítanak drogot, kenőpénzt, mint a Kulcsár ügyben, amitől vagy fél a hatalom, de esetleg tarthatnak attól is, hogy hamar tudnak szervezkedni, esetleg a '90-es évek taxissztrájkjától tartanak, hogy lezárják a várost és megbénítják. Igaz, ezt most kicsiben ugyan, de megtették a Deák téren.
Érdekes volt a kopaszok mozgósítása is szintén a Deák téren. Ebből is az jön le az átlagembernek, hogy a maffia áll a taxitársaságok mögött, és hogy a kormány egy töketlen, tehetetlen bábú, amit egyes magánemberek, magánvagyon, magánérdek miatt úgy rángatnak ahogy akarnak.
Szomorú, hogy ezért kell adót fizetni. Na de, 2018-ban lehet legközelebb dönteni, hogy egy ilyen töketlen kormányt akarunk-e működtetni az adóforintokon vagy sem.
Tényleg több mint furcsa ami a taxisok körül történik, mert azt gondolnád, hogy csak pár ezer ember, akik csak furikáznak a városban, mégis olyan előnyt kaptak a 21. században, mintha valami sötét középkorbeli országban élnénk. Ez a kormány egyértelműen a fejlődés gátja, erre semmi szükség nincsen. Varga Mihály öngólja, miszerint "innováció, megbízhatóság és vállalkozó szellem szükséges egy jól működő gazdasághoz". Erre kiebrudalják a közösségi közlekedés egyik innovatív szereplőjét az UBER-t.
Ha az aktuális kormánynak többet jelent pár ezer taxis érdeke, mint 10 millió magyar emberé, akkor még két évet bohóckodhatnak, aztán mehet unokázni Don Corleone.
Tehát, kik a taxisok? Milyen hatalmuk van és miért? Ez itt a kérdés.
Én erre csak a debreceni helyzetet tudom felhozni, itt évtizedek óta ez megy, csak nem Uber, hanem a tömegközlekedés van ellehetetlenítve, bizonyos helyeken.
1. Nincsenek éjszakai busz/villamos járatok (évi 1-2 spec. alkalmat leszámítva). Emiatt a szórakozó ifjúságnak vagy be kell kalkulálni egy hosszú sétát, vagy pár ezer Ft-ot taxira... Ha éjjel félóránként csak 1 db villamos menne (a városban összesen 1,5 villamosvonal van), már az kb. 70-80%-kal csökkentené a taxifuvarok számát, ugyanakkor pár ezret spórolna az embereknek.
2. Reptér. Örültem, hogy manapság már egész sok országból fapadossal közvetlenül Debrecenbe lehet jönni, mert így a Pest-Debrecen táv idő és pénzköltségét is megspórolja az ember.
A pofára esés akkor ért, amikor a reptéren szembesültem vele, hogy a reptéri busz 5 perce elment (késett a gép, de a busz ettől nem zavartatva üresen elment), a következő pedig 4 (négy!) óra múlva jön. Vagyis marad a taxi, ami úgy nézett ki, hogy Olaszországból sikerült 7000 Ft-ból hazajönni, de a taxira a reptértől még 3500 Ft-ot kellett kicsengetni (csak hogy lássuk az arányokat).
Arról nem is szólva, hogy micsoda balkáni "országimázs" az, hogy egy külföldi először azt látja az országból, hogy a buszok 3-4 óránként (elvileg a járatokhoz igazítva) indulnak, de magát a gépet már nem várják meg. Ezzel szemben a Lajtán túl már a Db méretű városokban is minimum 10-15 percenként jár a reptéri busz.
Szóval a taxislobbi nemcsak országos, hanem nagyvárosi szinten is elég erősen képviselteti magát, amit én sem értek.
Mit tudhat pár fuvaros, ami miatt 10000x erősebb az érdekérvényesítő képességük, mint pl. az EÜ-dolgozóknak és tanároknak összesen?!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!