Vatera - ha nem jött létre bizalom, elállhatok a vételtől?
Előre szeretném tisztázni, hogy komolyan és megfontoltan vásárolok, nem szoktam szórakozni az emberekkel, de ilyen helyzetben még sosem voltam....tehát:
Leütöttem Vaterán egy fix áras terméket, és kiválasztottam, hogy webox szállítással szeretném megkapni.
Egyből írtam az eladónak, aki 4 nap múlva válaszolt csak az üzenetemre. Megírta, hogy webox mégsem oldható meg számára, futárral tudja küldeni a terméket, de az árkülönbséget állná. Nem ismerem a futárszolgálatot, amit említett, így feltettem pár kérdést ezzel kapcsolatban.
Nem írt vissza több mint egy hétig, nekem szükségem lett volna a termékre minél hamarabb, így megvettem egy hasonló terméket...
8 nap után írt vissza az eladó, egy kérdésemre se adott választ, csak írt egy számlaszámot, hogy hová utaljak akkor (nevet nem írt).
Visszakérdeztem a számlatulajdonos nevére, és ismét feltettem a kérdéseimet a szállítással kapcsolatban. Egyből írt, megadta a nevét, de ismételten egy kérdésre se kaptam választ...
Vásárlóként nagyon sok pozitív visszajelzést kapott, eladóként csak pár darabot, bár kevés terméket hirdet jelenleg is.
Nem kis összegről van szó számomra, 7000 Ft. Mivel már nincs szükségem a termékre, és nem túl bizalomgerjesztő az eladó hozzáállása és kommunikációja sem, és ebből kiindulva a hibátlannak írt termék állapotát is megkérdőjeleztem már magamban, így szeretnék elállni a vételtől. Ahogy viszont olvastam a vatera honlapját, nem tehetem meg, mert szerződés jött létre, amikor leütöttem a terméket. Vásárlási kötelezettségem van, amitől csak akkor állhatok el, ha nem magánszemély az eladó.. márpedig ő az.
Az nem számítana, ha csak kitiltanak a Vateráról, de elvileg lehet jogi következménye is a dolognak, amitől tartok...
Egy tanácsot kaptam, hogy írjak neki üzenetet, és beszéljük meg... de nem tudom, hogyan tudnám neki megírni, hogy bocs de nem vagy szimpatikus, és nem bízom benned..
szerintetek mi lenne a legjobb lépés ebben a helyzetben?
Köszönöm a hozzászólásokat! :)
Ha egy hétig nem reagál az eladó az bősegesen megfelelő ok.
Jogi következménytől ne tarts, max kapsz egy negatívat de ott leírhatod, hogy 2 hétig még fizetni sem tudtál, olyan rossz volt a kommunikáció....
"Nem írt vissza több mint egy hétig, nekem szükségem lett volna a termékre minél hamarabb, így megvettem egy hasonló terméket...
8 nap után írt vissza az eladó"
Ha ez valóban így történt, akkor nyugodtan megírhatod neki ezt.
"Egyből írtam az eladónak, aki 4 nap múlva válaszolt"
Ha nem volt benne hétvége, akkor ez is említésre méltó tényező, ugyanis 3 munkanapon belül kell jelentkezni.
Nyugodtan megírhatod neki, hogy számodra sürgősebb lett volna a dolog.
Ha az aukció oldalán meg volt adva a webox mint postázási lehetőség, akkor arra is hivatkozhatsz, hogy Te úgy szeretted volna, Ő meg ezt nem biztosította.
Te meg nem tudsz otthon ülni, futárt várni, stb. - így elállsz az adásvételtől.
Ha normális és szépen meg tudjátok beszélni, akkor egy semleges értékeléssel le lehet zárni az adásvételt, hogy nem jött létre.
De érdemes lenne ezt megírnod neki előre, megbeszélni emailben.
Legrosszabb esetben kapsz egy negatív értékelést - de más következménye nem lesz. Nem fognak kitiltani emiatt, csak ha sok negatívod van.
Nyugodtan elállhatsz a vételtől:
-mert fix áras a termék
-mert nem elérhető, emailekre nem reagál
-nem postáz az általad választott módon!
Értékelés negatív, de minimum csillag lehúzás.
A vevő parancsol, mert ő adja a pénzt.
A vevővel nem szórakozunk.
Egy illető, aki vaterán 100%-os
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!