Miért nincs minden nagyobb üzletben legalább egy darab gyorspénztár?
A Spar egyes áruházaiban láttam már gyorspénztárt, ami a csak pár (5) különböző terméket vásárolni kívánóknak volt fönntartva. Miért nincsenek ezek
-egyrészt, ahol léteznek, nyitva,
-másrészt a többi üzletben (Tesco, Lidl, egyebek) elterjedve?
Sokat segítene azokon, akiknek egy-egy dolog kell, amit akkor és ott nem lehet vagy nem éri meg máshonnan beszerezni. Különösen igaz ez a kora esti órákra, továbbá a saját testsúlyuk sokszorosát cipelő, lassú nénikékkel teli üzletekre. Nem hiszem, hogy azt a szupermaketenkénti egyetlen plusz pénztárost olyan nagy költség lenne megfizetni, amikor (az említett időszakban) igény lenne rá bőven. Soha nem voltam még az egyetlen, aki pár termékkel a markában rohangált ide-oda, mert mindenhol rogyásig pakolt kosarakkal álltak.
Gondolom az Intersparra gondolsz, mert ott valóban előfordul gyorskassza. Viszont a kis Sparokban nincs, és erre az üzletláncra jellemző, hogy nem is igazán szeretnek sok kasszát nyitni, szóval ott bőven állhatsz sorban.
Tesco hipermarketek (Intersparral egyenértékű) 90%-ában (vagy több) van önkiszolgáló kassza, ami teljesen megfelel egy gyorskasszának (de a Tescoban amúgy is jól halad a sor). Kis Tescokban megint csak nincs, de ott alapból nem vásárolnak sokat.
Lidlnek eleve csak boltjai vannak, nincs hiper, ott is mindig gyorsan halad a sor.
A Spar nekem külön állatfaj a gyorskasszájával együtt. Hihetetlen, hogy mennyire nem szokott ott haladni a sor, nem egyszer hagytam ott egy halom terméket, mert nem voltam hajlandó kivárni azt a 30-60 perces sort, ami ott van.
A pénztárosok lassúak, a hülye supershop kártya annyi időt hozzáad a vásárláshoz, mintha 2x fizetne az ember. Olyan kasszák kellenének ide is nagy számban, mint a tesconál az önkiszolgáló pénztárak.
Az még nem ok arra, hogy ott és akkor tíz percekig telefonáljanak, beszélgessenek (közel sem a munkájukhoz kapcsolódóan). Szerencsére pont ez még tűrhetően ritka.
Tisztelet azoknak, akik e nélkül, rendesen lehúznak 10-12 órát, távozáskor mindig kitartást kívánok.
Én találkoztam :-) Amikor egy vevő meg akart venni valamit, de nagyon, azonban a kód meg volt rongálódva és a pénztáros segítőkészen felhívta a főnökét, hogy tegye már meg, hogy megnézi és bediktálja, mi ennek és ennek a terméknek a kódja, mert a vevőnek igen-igen szüksége van rá. Nem, nem egy doboz margarin volt, hanem valamilyen tartós fogyasztási cikk. No, hát ez a "lusta" pénztáros tényleg jó pár percig telefonált, hogy segítsen a vevőnek. Felháborító!!! :D
Félretéve a viccet: kérdező, félig jogos az igényed, de nyilván Te is álltál már sok cuccal, amikor esetleg a mögötted lévő sietett volna és nyilván Ő is kivárta - tehát ez oda-vissza működik.
Ezen kívül - bármennyire is munkahely teremtés van, nem az a jellemző, hogy felvesznek pénztárost, hanem inkább az, hogy lehetőleg minél kevesebb ember oldja meg ugyanazt (vagy gépek)
Nem tudom, jártatok-e reggel 7-kor az Aréna pláza Tescojában - egy teremtett pénztárost nem lehet látni, csak a gyorskasszák működnek. No, hát nekem meg ez nem tetszik :-) hogy egy élő emberhez nem lehet hozzászólni (jó, tudom, a gyorskassza segítőjéhez igen)
Ja, és a Lidl-ben tényleg gyorsan lezavarják a sort.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!