Sajnáljam a kínai eladót, vagy ne foglalkozzak vele? Mert elég erős lelkifurdalásom van a dolog miatt.
Ebayen egy kínai eladó selejt terméket küldött, bár mivel eleve nehézgép alkatrész, és csak egy kondenzátor van benne kilazulva meg tudnám javítani. Én ennek ellenére éltem az ár visszatérítésével. Az eladó könyörgött, hogy ne tegyem, mert elmondása szerint olyan alacsony haszonkulccsal dolgozik, hogy rengeteg pénzt veszít az üzleten. Ráadásul a termék a szállítás során sérülhetett meg.
A termék ára körülbelül 10e ft, a kínai azt mondta, hogy alig 1000 forintot keres csak rajta, így a visszatérítés miatt a kilencszeresét veszíti el.
Természetesen az ebay látta a hibát, lefényképeztem a kiszakadt kondenzátort így gond nélkül visszakaptam a pénzt, de az tény, hogy könnyedén vissza lehet forrasztani, kb 50 forint egy olyan alkatrész. Ráadásul én eladtam egy hozzáértőnek 7 ezer forintért aki meg tudja javítani.
Szóval úgy érzem mintha becsaptam volna az eladót. De ezzel nyertem is, és igazam is volt. Morális szempontból persze nem, és lehet, hogy emiatt megy majd tönkre. Vagy az is bőven elég, ha csak egy rossz napja lesz miattam, már az is épp elég nagy rossz.
Már úgyis mindegy, nem?
Kár e miatt emésztened magad...Már megtörtént.
Létezik ám partial refund is az e-bayen, ilyen esetben azt illik kérni, nem fullt...
Más részről pedig ha az eladó vállalta, hogy hibátlan terméket küld (és azt ÚGY CSOMAGOLJA BE, hogy ne tudjon sérülni!!!) akkor jogos az igény.
Az, hogy neki mennyi az árrése, éhezik-e a család vagy bármi nem a te dolgod.
Szerintem szánalmas vagy. Majd valaki ugyanígy fog bánni veled és akkor arra is rájössz, hogy mennyire szar érzés.
Szerencsére az ilyen embereket hamar kiismeri a környezete.
"és csak egy kondenzátor van benne kilazulva meg tudnám javítani. Én ennek ellenére éltem az ár visszatérítésével."
Nagyon inkorrekt volt reszedrol, kerhettel volna reszleges visszateritest.
"Az eladó könyörgött, hogy ne tegyem, mert elmondása szerint olyan alacsony haszonkulccsal dolgozik, hogy rengeteg pénzt veszít az üzleten. Ráadásul a termék a szállítás során sérülhetett meg."
Ez meg a reszerol inkorrekt, csicskaskodni es masra kenni a hibat es elvarni toled, hogy torodj bele, hogy hibas termeket kaptal. Ha nem tudja megfeleloen kezelni az ilyen vesztesegeket, megerdemli, hogy becsodoljon. Ha nem figyel jobban a csomagolasra a jovoben es esetleg nem ellenorzi alaposan a postazott termek minoseget, masokat is megkarosit, meg ha vissza is fizeti a termek arat, elpazarolta a vevonek egy csomo idejet.
"Ráadásul én eladtam egy hozzáértőnek 7 ezer forintért aki meg tudja javítani."
En a helyedben vennek arra a 7000-re kajat par hajlektalannak vagy atutalnam egy alapitvanynak, de Te tudod, mit bir el a lelkiismereted.
És te miből gondolod, hogy igazat írt az a valaki ott a világ másik felén? Anonim felhasználó, fogalmad sincs kicsoda, ha én is írok valami szomorúságot, egyből megsajnálsz?
Itt nem ezzel volt a gond, hanem tényleg az, hogy így ingyen lett tiéd a cucc, és még tovább is adtad..
Szemét voltál. Ha jogilag járható is az út, jól átvágtál egy embert. Egyébként pontosan ezért létezik a káronszerzés tilalma, tehát ilyen értelemben jogilag sem állja meg a helyét a dolog.
Az a baj, hogy az ilyen szánalmas emberek, mint te, csakis a saját hasznukat lesik folyamatosan, és konkrétan nem érdekli őket, ha bele is pusztul a másik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!