Mit tehetek ez esetben?
Sok múlik azon, hogy milyen módon, milyen postai szolgáltatással lett az a küldemény feladva.
Nagyon egyszerűen: ha simán vagy elsőbbségivel, akkor az ég világon semmit nem tehetsz, jó tanulópénz arra, hogy a +250 Ft-tal több ajánlott díjat (kis csomag esetében) ne spórold meg.
Amennyiben könyvelt küldemény volt (pl. ajánlott vagy tértivevény stb.)- akkor sem neked, hanem a jelzésed alapján az eladónak kell a feladás helye szerinti postán ún. tudakozványt kérnie.
Ehhez persze kell, hogy meglegyen az eladónál a feladást igazoló bizonylat (ajánlott szelvény stb.)
Ha elkeveredett az ilyen könyvelt küldemény, akkor a posta kártérítést fizet (pl. ajánlott esetén a feladási díj 15*-ét a FELDÓnak, abból illik téged kárpótolnia)
Azt fontos tudni, hogy ez hetekig tarthat.
Üzleti csomagnál, futárszolgálatnál ugyanez a helyzet, mint a könyvelt egyéb küldeményeknél, sima csomag meg a sima levélre hasonlít.
A feladóval vedd fel a kapcsolatot normális hangnemben írásban és kérj írásban tájékoztatást, hogy milyen módon adta fel, mi a ragszáma, azonosító számna a küldeménynek (mert a te helyi postádon is megér egy kértést azért) és kérd, hogy menjen be tudakozványt kérni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!