Anyukámnak a munkahelyén elkeverték a Mil lapját. Hamarosan mehet nyugdíjba. Lehet e ebből valami gond a nyugdíj intézésénél, ha nincs meg ez a papír?
Nem tudom, hogy az Államkincstár hogy' jön a képbe...
Elméletileg nem lehet baja belőle, mivel 1988. évtől kötelező volt a munkáltatóknak évente a nyugdíjhoz adatokat szolgáltatni a nyugdíjbiztosítási szerv felé.
Tehát onnantól minden megvan, még akkor is, ha a dolgozó nem tud igazolni belőle semmit.
A 1988. év előtti szolgálati idő már ilyen szempontból aggályos, ha nincs róla munkáltatói igazolás. Ez volt anno a MIL-lap.
Ebben az esetben kérni kell egy másikat a munkahelyről, ha van rá mód. Ha nincs, akkor fel kell tüntetni a nyugdíjigénylő lapon az időszakot, a munkáltató nevét, székhelyét, és a nyugdíjbiztosító hivatalból "beszerzi" azt. Ha a cég már megszűnt azóta, akkor a levéltárból szerzik be. Ha ott sem található adat, akkor jön a végső varia: 2 tanú vallomásával igazolható a szolgálati idő. Ha ez sem járható út, akkor azt az időszakot sajnos nem tudják figyelembe venni a nyugdíjnál...
Miről beszélsz Kedves Utolsó Válaszoló!
Mi köze ehhez az egészhez a Magyar Államkincstárnak?
Semmi, ha csak nem Ő a szóban forgó hölgy munkáltatója...:)
Ehhez a volt és jelenlegi munkáltatónak van köze, valamint a nyugdíjbiztosítási igazgatóságnak. Lehet, hogy ma már megint más az elnevezése, a lényeg marad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!