Szerintetek pár millióból el lehetne indítani mondjuk egy hamburgerezőt?
Itt a legfontosabbnak a reklám tűnik, az pedig ennyi pénzből 10 mp. a köztévén.
Szerintem szorozd meg úgy 20-szal - és így gondolkodj.
Persze akkor, ha nem akarod simán elszórni a pár milliódat.
Aki köztévén hirdet, az meg is érdemli a pénzégetést.
Fb+adwords kombóval sokkal jobb és olcsóbban lehet hirdetni. Mellesleg még targetálni is lehet a hirdetést.
Nem vagyok szakértő, de szerintem amivel az elején számolnod kell:
-Vállalkozás törzstőkéje meglegyen, formától függően + a vállalkozás bejegyeztetése.
-Helybérlés, + építkezés, ha még nincs épület, engedéllyel, stb.
-Felszerelés, eszközök, gépek, a legtöbb valamilyen szabályzat szerint.
-E.ü. engedélyek.
-Pénztárgép. (!)
-Könyvelő cég. (Ha magad csinálod, az olcsóbb, de sokkal macerásabb tud lenni, pl. ha mondjuk be kell csattognod a NAV-hoz valamiért, és ezért be kell zárjál, amíg nincs alkalmazottad.)
-Élelmiszer nyersanyagok beszerzése, lehetőleg olyan helyről, ami árban is megéri, és minőségi árut ad.
-Fog kelleni valaki, aki vagy elad, vagy a beszerzést, egyebeket intézi. Ha nincs ilyen haver, akkor bérköltség.
...
Elindítani el tudod, de a marketing valóban többe van, mint az előbb felsorolt üzletnyitási feltételek, amiből jó pár dolog ki is maradt.
"Mezei" fagyasztott büfé termékekből álló hamburgerest 1-2 millióból ki tudsz építeni HACCP-vel, egy-két fő szakképzett alkalmazottal.
De azzal még csak egy vagy a sok közül. És az, hogy épp a minden piacon elérhető 400-450 Ft-os hamburger amúgy is kétszer akkora, mint a mekiben, még nem jelent feltételen versenyelőnyt.
Különleges szendvicsben meg épp Pesten van a Mckiwans.
Emellett, ha a hamburgerhúst magadnak kell elkészíteni a méretéből adódóan, megint belefutsz egy olyan dologba, amivel nem fér össze a "büfé" kategória.
+ az egész Elábé szintedet leamortizálja, a méretéből és jellegéből adódóan-, ha a termékekre az általánosan jellemző hamburgeres árrését akarod alkalmazni, ahhoz hogy profitáblilis is legyél.
Vagyis minél nagyobb, annál többe van az előállítási költséged, annál magasabb árat kell kérned (amivel meg már le is korlátozod a vásárlóköröd, hiszen nem mindenki fog adni egy jókora hamburgerért többször annyit -pl. 3-4000 Ft-ot, mint a piacon) egy olyan termékre, ami alapból nem másabb, "csak nagyobb", mint a más helyütt kapható hamburger, sültkrumpli, stb.
Innovatív, trendkövető kajáldákra van igény lásd (pl. a palacsintát), de a méretbeli különbség az nem innováció.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!