Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » H a neten vásároltam, de nem...

H a neten vásároltam, de nem azt kaptam, amit kértem és az eladó vissza fizette a pénzt, de még nem jött az árúért futár, hogy vissza vigye, meddig kell megőriznem?

Figyelt kérdés
2013. dec. 21. 21:25
 1/7 anonim ***** válasza:

Amíg nem jön a futár.


Alapfelállásban ha ő visszafizeti az áru (és postaköltséged) árát akkor neked kell visszajuttatnod az árut hozzá (tehát neked kell futárt hívnod vagy postán feladnod).

2013. dec. 21. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Mivel a saját hibámon kívül történt az áru felcserélése,neki kell küldenie a futárt az áruért.Értem,tehát kb.fél évig még őrozhetem utána meg majd eladom...
2013. dec. 21. 22:20
 3/7 anonim ***** válasza:

Ő mondta, hogy küldi a futárt vagy ezt csak így te találtad ki? Ugyanis ha nem mondott semmit a bolt, akkor nyissad ki a szádat és kommunikáld le vele, hogy fizesse ki a postaköltséget és küldöd.


Néma gyereknek anyja se érti a szavát.... vazee..

2013. dec. 22. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Az ő érdeke,hogy visszakapja az árut,nem az enyém,innentől kezdve én nem fogok intézkedni.

Amúgy meg kiváncsi lennék,hogy szemtől szembe is lenne -e merszed ilyen hangnemben beszélni.

2013. dec. 22. 00:12
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Eléggé el vagy tévedve.


A távollévők közötti adás-vételt szabályozó törvénykezés ( 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet ) egyértelműen kimondja, hogy BÁRMILYEN vásárlói elállás esetében az eladó köteles megtéríteni a teljes vételárat (a szállítás költségét is!), de a vevő KÖTELESSÉGE SAJÁT KÖLTSÉGÉN visszajuttatni az árut az eladónak.


Tehát neked kell eljuttatnod az árut a jogos tulajdonosának bármilyen módon, akkor is ha ők rossz terméket küldtek. Ezt a rizikót vállaltad, amikor neten rendeltél, nem pedig személyesen. Ha tetszik, ha nem, így szól a törvény.


Konkrétan itt a törvényrészlet:


"(6) A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A vállalkozás azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését."

2013. dec. 22. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Azért azt vedd észre, utolsó, hogy itt a vevő nem állt el a szerződéstől. Itt az eladó egyszerűen hibásan teljesített. Egyszerű elévüléssel számolj, tehát jó, ha 5 évig megőrzöd az árut.
2013. dec. 22. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Lenne e merszem, itt valakinek egy kis kisebbségi komplexusa van látom.

Ha itt ekkora arcod van, akkor vajon az eladó felé miért nem mersz egy szót se kinyögni? Jah, ha sumákolni akarsz (azaz be akarsz próbálkozni, hátha nem kell visszaküldeni a terméket), akkor azt mondjad és mindent értünk, ennyi.

2013. dec. 22. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!