Ha a táska amit vettem ma,1 használat után szétment, jogomban áll visszakérni az árát?
Igen! Na persze csak ha van számla és nem a piacon vetted feketén :)
"Nem. Csak levásárolhatod"
?? Ezt a marhaságot honnan vetted?
4-esnak igaza van.
Ptk-ban úgy van megfogalmazva, hogy a vásárló javítást vagy cserét kérhet első körben, viszont cserét(pénzvisszafizetést) csak akkor, ha nem jelent aránytalan terhet az eladó számára. Ezt a joggyakorlat úgy alakította ki, hogy 2-3 javítást után szoktak ÁLTALÁNOSSÁGBAN cserélni vagy pénzvisszafizetni. Természetesen ez a másik fél jóindulatán is múlik.
Igen, de vegyétek figyelembe, hogy itt gyakorlatilag azonnal rossz a termék.
Nekem amikor otthon kiderült vásárlás után, hogy hibás a laptop, akkor nem is próbálkoztak hogy majd valamikor garanciálisan megjavítják. Választhattam, hogy pénzt kérem vissza vagy adnak egy teljesen ugyanolyat. 3 napon belül ezt megtehettem és az üzletben is tudták. Ha később jön elő a probléma akkor működött volna a javítgatás, garanciális szerviz és várhattam volna akár heteket mire megjavítják.
Az Ön által vásárolt termék esetében a fogyasztó a vásárlástól számított két éven belül érvényesítheti szavatossági igényeit. Ennek alapján elsősorban az árucikk javítását vagy cseréjét kérheti.
A javítás és a csere közül a fogyasztó választhat, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen vagy aránytalan. Nincs mód a választásra, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne az eladónak. Csere esetén csakis olyan terméket vagyunk kötelesek elfogadni, amely adottságai tulajdonságai tekintetében a korábbival azonos. Árleszállításra és az elállásra (amelyek közül szintén választhatunk) akkor van lehetőségünk, ha a kijavításra vagy kicserélésre – a lehetetlenség vagy az aránytalanság miatt – nem volt jogunk, vagy azt az eladó nem vállalta vagy nem végezte el megfelelő határidőn belül, a számukra okozott jelentős kényelmetlenség nélkül.
Elállás esetén a kereskedő köteles visszafizetni a vételárat (a hibás árucikk visszavétele mellett). Jelentéktelen hiba esetén azonban elállásnak nincs helye.
Az említett kétéves igényérvényesítési határidő során a bizonyítási teher a felek között megoszlik. A vásárlást követő első hat hónapban a bizonyítási kötelezettség a kereskedőt terheli.
Ennek alapján, ha a hiba hat hónapon belül merül fel, és a kereskedő vitatja a fogyasztó kifogását, neki kell bizonyítania, hogy a termék hibája a nem megfelelő használatból adódott, nem pedig gyártási eredetű. Amennyiben ennek nem tesz eleget, helytállni tartozik, a fent említett módokon.
Fontos tudnia továbbá, hogy a vállalkozásnak a minőségi kifogásról minden esetben a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet szerinti jegyzőkönyvet szükséges felvennie. A GKM rendelet alapján, ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni. Amennyiben a vállalkozás a kifogásról nem vesz/vett fel jegyzőkönyvet, úgy a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségnél tehet bejelentést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!