Szerintetek ilyenkor mi a normális megoldás?
Internetes aukciós portálon vásárol valaki egy játékot. A játék újnak látszik (sehol nincs feltüntetve, hogy használt lenne), és jónak van titulálva. A vásárló kifizet érte egy halom pénzt + olyan postaköltséget, ami lehetett volna kevesebb is, mert nem kellett volna csomagként feladni, de az eladót nem lehetett meggyőzni.
A termék megérkezik, kipróbálás. A játék nem jó.
Ebben az esetben mi a helyes?
1. Az eladó visszafizeti a vételárat, de csak azt, a postaköltség oda-vissza a vásárlóé.
2. Az eladó viseli a postaköltséget, és visszafizeti a vételárat.
3. Az eladó nem fizet vissza semmit.
Na 1, 2 vagy 3?
Amennyiben a vásárlói szerződés amiatt válik semmissé, mert az abban foglaltak nem teljesültek, akkor a vevő oldaláról semmilyen kárt nem kell "betudni", azaz az eladó a postaköltségeket köteles megtéríteni és a vételárat megfizetni.
Azonban a gyakorlatban már jól tud járni a vevő, ha az eladó a vételár megtérítésére hajlandó... Tehát ezen el kell gondolkodni, hogy kinek mi éri meg.
Persze, hogy előfordulhat, hogy a vevő visszaél a dologgal. De nálam nem ez a helyzet, hanem tényleg rossz a játék, különben nem mondanám, mert a lányomnak minden álma egy ilyen játék, és a szülinapján akartam vele meglepni... :S
De sajnos az eladó viselkedése számomra több, mint egyértelmű. Amikor először írtam neki, hogy nem jó a játék, kapásból támadott, hogy biztos nálam romlott el... :S
Köszönöm a válaszokat. Rendszeresen vásárolok így, eddig nem nagyon volt probléma... :S
Most már nagyon összevesztem a csajjal, de még próbálkozok. Ha nem hat, akkor negatívval értékelem, és jelentem a Teszvesznek is... Amúgy az ilyen vásárlásra a PTK szabályai az érvényesek, tehát ha pl. nem kapsz meg egy árut, amit kifizettél, akár fel is jelentheted az illetőt.
Jó, eladóként én is előre fizetést kérek, ha postázásról van szó, mivel nem állok jól anyagilag, és a postára adás is pénzbe kerül, meg a csomagolóanyag, amiben postára adom. De azért vannak tipikus jelei, ha valaki csalni akar. Én pl. mindig feltüntetem, ha a cuccnak van valami hibája. Évekig aukcióztam a teszveszen és a vaterán, a teszvesz nem áll ki a felhasználóik igaza mellett sérelem esetén, a vatera most kitalálta, hogy nem tüntethetem fel, hogy csomagolási költség is van. Most a zsibvasar.hu oldalon leszek, egyelőre az tűnik a legjobbnak, és nem korlátoz.
Kérdező, ha az eladó nem vállal egyezséget, akkor nem tudsz mit tenni, vagy a rendszer üzemeltetőihez fordulsz, vagy bevésed a negatív értékelést, és leírod, mi volt a gond. Én vettem egy nyomtatót, futárral kaptam meg, garanciálisra volt hirdetve, egy probléma volt, nem jöttek meg hozzá a garanciapapírok, és az eladó több hónap ígérgetés után se küldte még e-mail formájában sem. Én itt nem adtam negatívot, mert tulajdonképpen a nyomtató mai napig jól működik, de semleges értékelésnél jobbat nem tudtam adni, mert ha neadjisten mégis meghibásodik, garanciapapírok nélkül csak sok pénzért javítják. Szóval neked kell tudnod, te mennyire próbáltál jóhiszeműen eljárni és mennyire zárkózik el az eladó, aszerint dönts. Egyébként persze nem szokták, de ha van lehetőség a postás előtt kibontani a csomagot, akkor ott van már egy tanúd, hogy a cucc jó-e vagy nem. Legközelebb így csináld. :-) Ha a postás orra előtt is hibás, jegyzőkönyvezitek, és ott a bizonyítékod az eladó előtt, hogy már hibásan érkezett, a postás tudja, hogy a csomagolás elég jó-e, hogy kizárja a szállításkor történő hibalehetőséget vagy nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!