Mennyibe kerül egy személyautó fenntartása?
Én olyan 4 éve vettem egy kocsit 400ezerért, de inkább szüleim használják, ők szervizeltetik. Az átírás húzósabb volt, olyan 50 ropis nagyságrendre emlékszem, de az nem fenntartás szerintem, hanem inkább a vételár része.
Kell lennie Kötelező Felelősség Biztosításnak rajta. Ez első körben cirka évi 30 ezerbe fájt negyedévekre elosztva. Aztán lettek bónusz pontjaim, meg többször váltottam biztosítót, és most valami 8 ezerig le tudtam csökkenteni éves szinten.
Van még teljesítményadó (régen súlyadó) az kb. 5-6 ropi félévente, vagy évente, nem tudom (inkább évente). Ennyi volt a muszáj alapon fizetendő.
Aztán 2 évente műszaki egy 20-as (legalább).
Olajcsere (anyagár olyan 8 ezer emlékeim szerint), légszűrőcsere, olajszűrőcsere illik előtte. Meg fene se tudja hány ezer kilométerenként, vagy évente kellene elviekben. (Mi nem megyünk sokat vele.)
Ha akarsz Cascot rá kötni jégesőkárra, meg lopásra, meg fene se tudja mire, az havi olyan 4000 forint egy ilyen értékű gépre. De ez is úgy variálható, ahogy csak akarják.
Ja meg kezdésnek az én kocsim is pipec volt. De mindig volt-van rajta valami javítani való. Nálam volt cserélve minden fékbetét (kb. 10ezer darabja), aztán valami talpcsapágy téma(?), meg gallynak vágták a rossz utak a lengéscsillapítót (25ezer egy pár).
Ja és ha van olyan haver, aki ért a kocsikhoz, és akivel karban lehet tartani, akkor visszasegítés alapon jól jársz. Egyébként idegen, vagy félismerős autószerelő kb. annyit kér el pluszban, mint amennyit ér az alkatrész, amit beszerel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!