Multinacionális cégek közt titkos szerződések?
Vegyük példának a műszaki cikkeket. Az összes nagy gyártó termékeit nem éri meg javítani, legyen az TV, laptop, hűtő, mosógép, mert olyan drága az alkatrész. Egy apró dolog miatt kénytelen vagy újat venni.
Ez szerintem sehogy sem logikus lépés a cégek felől nézve. Ha elromlik egy termék ugye újat kell venni, DE! nagyobb eséllyel a konkurenciához fordul a vevő, hisz az én termékemben már csalódott.
Nem érné meg javítható termékeket gyártani? Ekkor maradna a márkánál, a szakszervizek nagyobb bevétellel dolgoznának, az alkatrészekből befolyt nyereségről nem is beszélve. Másrészt, ha két termék ugyan azt tudja, de az egyik javítható, inkább azt választja a vevő.
Sehogy se tűnik logikusnak, hogy ne legyen javítható a termékem, hacsak nem szövetkezek a konkurenciával, hogy egyikőnk terméke se legyen javítható, így azok helyett akik csalódtak az én termékemben, jönnek azok akik csalódtak máséban. Így a vevők állandó körforgása nagyobb bevételt jelent, mintha mindenkinek javítható lenne a terméke. Ehhez viszont titkos megállapodások szükségesek.
Kinek mi erről a véleménye?
Érveket akarok hallani, nem olyan válaszokat, hogy ezt mindenki tudja. Mert mindenki tudja, de csak mert ezt hallotta valakitől, a miértekre nem tudja a választ.
Nem kell ehhez szövetkezni. Egyszerűen a piac "megköveteli" ezt a belépő és benne szereplő cégektől, különben elveszik a versenyképességük, és mehetnek a pápába.
Tervezett elavulásnak hívják, az nekem sem tiszta, hogy ki és miért indította el ezt a folyamatot.
Hiába mész a konkurrenciához, ha az elmélet szerint az is ugyanúgy elromlik, ugyanúgy nem javítható. Így ha veszel egy X terméket, ami két év múlva elromlik, veszel helyette Y terméket két évre, majd Z terméket, és újra X-et (mert elfogy az alternatíva), akkor mondjuk 8 év alatt két terméket vettél mégis. Míg ha javítható, akkor 15-20 év múlva sem veszel másikat. És ebből még kimaradt a robbanásszerű technikai fejlődés. Két éve még a CFL-es (sima) LCD volt a menő. Most szinte nem kapsz olyat, csak LED-es LCD-t. Sőt, már a sima LCD sem menő, szinte minimum, hogy USB-s, de lehetőleg hálózat is legyen, és akkor már smart, vagy 3D. De már megvan az új őrület: 4K. Ennyiféle eszköznél szinte lehetetlen is mindenhez mindenféle alkatrészt tartani. Általában viszont jól behatárolható a hiba, és panelcserével javítható. Több panel cseréje esetleg tényleg az új készülék árával érhet fel.
Én pl nemrég javítottam egy laptopot, billentyzet és HDD csere, szerinem leesett. 4-5 éves masina, amúgy még simán jó, kb 30-ból lett mindkettő új (használtan olcsóbb is lehetett volna). Tehát azért az alkatrész-árak sem annyira elszálltak. Más kérdés a szervíz pénzlenyúlása, az 5-6000Ft-os minimum óradíj.
Kedves kérdező!
Nem bántani akarlak de látszik nem igazán vagy tisztában a jelen kor dolgaival! 1részt azért mert a mai elektronikai dolgokat nem érdemes javítani nagyüzemi szinten mert veszteséges! Ezt úgy nézik a gyárakban, hogyha 60Ftba kerül valaminek az előállítása és 100 akkor maximum hajlandó rááldozni még 20forintott de ez csak gyártáson belül van! Ha már vissza kellene juttatni a szervizbe, javítani, majd vissza a vevőhöz az már közel ott lenne mintha újat venne a kedves vevő! De miért is van így?! A mai elektronikai dolgok túlnyomó része mind valamilyen precíziós eljárással készül amihez a különleges gépek kellenek, jól képzett szakember! Ezt pedig mind fenntartani és finanszírozni nem érdemes! A másik dolog az alkatrészek úgy vannak kitalálva, hogy minél olcsóbbak legyenek ennek csupán 1hátul ütője van, hogy valami ipari eljárással vannak részegységek gyártva mert így lehet nagyüzemi szinten olcsón gyorsan előállítani ami ugye kell a népnek! Viszont ez egyben egy körforgás is mert minél többen dolgoznak, annál több pénzt termelnek, ezáltal lesz vásárló erő ami ugye vissza kerül a cégekhez. Egyszerűen fogalmazva. Más néven piacgazdaság...
Arról meg nem is beszélve, hogy legtöbb esetben a munkadíj ami nagyon megemeli a javítási költséget aztán ott az alkatrész... Ez a fogyasztói társadalom!!!
A gyár? Egy gyár? A beszállítóknak is vannak gyárai és azoknak is vannak beszállítói, satöbbi. Te nem csak azt fizeted meg, hogy Kínában az éhbérért dolgozó szalgmunkások összeraknak neked valamit x-ezer alkatrészből (amire a szervizes "szaki" nyílván nem lenne képes), hanem annak a logisztikáját is, hogy a gyárak között a termékek mozgása zavartalan legyen, plusz disztribúció, marketing, satöbbi. Te úgy gondolod, hogy minden egyes Isten háta mögötti eldugott kis K-Európai országban lennie kéne olyan profi személyzettel és berendezésekkel felszerelt szervíznek amely képes a te tíz-húszezer forintos kütyüjeidet javítgatni. Hogyne. A cég meg gondolod majd gyártja meg raktáron tartja azokat az öreg alkatrészeket amikre neked 5-10-20 év múlva majd szükséged lesz, ha elcseszed a hűtődet. Tömegtermékeknél néha előfordul, de ha összesen eladtak 20 ilyen terméket az országban, senki nem fog ezzel bajlódni, mert nem olcsó mulatság.
"A szakik javítanának ha kapnának alkatrészt."
Nem tudom, te mit értessz "szaki" alatt, de a szervízszemélyzet kb. arra hivatott, hogy a gyári leírások alapján meg tudjon javítani valamit. Erre én is képes vagyok, hogy mondjuk az említett vezérlőegységet kivegyem és betegyem az újat. A szaki (az én szememben) az, aki a vezérlőegységet szétbontja és kicseréli benne az 500-forintos relét, hogy újra működőképes legyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!