Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Milyen (ingyenes) jogsegélyszo...

Milyen (ingyenes) jogsegélyszolgálat van, amit távol keleti problémás vásárlás esetén lehet igénybe venni?

Figyelt kérdés

Pl. ha nem érkezik meg a megrendelt termék, vagy nem az és nem olyan minőségben érkezik meg, amit rendeltünk, stb...


Azt tudom, hogy itt Európában van ilyen fogyasztóvédelemhez kötődő jogsegély szolgálat. Ami elvileg úgy működik, hogy hazánkban és más európai országokban is vannak alapszervezetek, amik először egymással veszik fel a kapcsolatot, ha egy magánszemély problémába ütközik, majd a másik féllel is.

Vannak ilyen alapszervezetek a távol keleti országokban is.

(Sajnos pontosan nem tudom, hogy mi ennek a szervezetek a neve, ezért nem is tudok rákeresni. talán van itt köztetek valaki, aki tájékozottabb nálam.)



#fogyasztóvédelem #külföldi vásárlás #vásárlás távol keletről #jogsegély szolgálat
2013. máj. 30. 08:54
 1/5 anonim ***** válasza:

Egy: Úgy hívják, hogy Paypal, azzal kell fizetni.


Ezen kívül semmi.

2013. máj. 30. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm. Paypal-al való fizetés esetén ki fogja az érdekeimet képviselni a másik féllel szemben?

Nem ismerem a Paypal-t, ezért lehet, hogy buta a kérdés, de.

Mit tehetek, ha megrendelek valamit és nem érkezik meg. Pl. többszöri e-mail váltás ellenére sem.

Vagy nem az érkezik, esetleg hibásan/sérülten (műszaki cikk), vagy életképtelenül (növény) érkezik meg.

Mit tehetek ebben az esetben, ha előzetesen Paypal-lal fizettem?

2013. máj. 30. 10:25
 3/5 anonim ***** válasza:

Ha PP-al fizetsz egy termékért, akkor 45 napig "biztosít" téged a PP. Ez azt jelenti, hogyha nem érkezik meg az áru, akkor azt te jelzed PP-nak, aki továbbítja a jelzésed az eladónak.


Ilyenkor egy un. "vita" alakul ki közted és az eladó között.

Ha ott nem tudtok megegyezni akkor te, mint vevő ezt a vitát továbbformálhatod "követeléssé". Ilyenkor a PP munkatársai átnézik az adásvételt, elkérik az eladótól a feladást bizonyító okmányokat, majd az esetek 99%-ában a vásárlónak adnak igazat és visszautalják neked a teljes vételárat.


Ha a termék hibás vagy nem a leírásnak megfelelő akkor ugyan ez a folyamat zajlik le (csak kicsit hosszadalmas), be kell szolgáltatni pl. a hibáról fényképeket / videót a PP munkatársainak, akik majd szintén döntenek a követelésed jogosságát illetően és teljes vagy részleges kártérítésben részesítenek attól függően, hogy mennyire tartják jogosnak a követelésed.


A PP egy nagyon jó rendszer. Távol-keletre soha, semmiképp nem használnék más fizetési módot, mert akkor olyan 90% az esélye, hogy átb@sznak.

2013. máj. 30. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm, minden világos.

Utánanézek ennek a PayPal-os fizetési módnak, hogy mi kell majd hozzá az én részemről, mert nekem jelenleg csak egy sima nagyon alap bankszámlám van.

2013. máj. 30. 11:09
 5/5 anonim ***** válasza:

Az elég.


www.paypal.com -on regisztrálsz.


Utalsz át pénzt a PP accountodra, kvázi "feltöltöd" vagy ha van megfelelő bankkártyád a számládhoz akkor még ezt sem kell, elég ha csatolod a kártyádat.


És már fizethetsz is vele.

2013. máj. 30. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!