Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Jogos ha visszakérem a cipő...

Jogos ha visszakérem a cipő árát a boltban?

Figyelt kérdés
Tél elején vettem egy csizmát majdnem 20 ezer Ft-ért, amit 2 hét múlva vissza kellett vinnem, mert a sarokborítás lejött. Automatikusan beküldték javításra, vártam 15 napot mig elkészült, de megcsinálták, elhoztam. egy hét múlva ugyanaz a probléma. Az eladó aztmondta hogy vagy levásárolom, vagy újra javíttatni küldi. Jogosan gondolom azt, hogy követelhetem inkább a csizma összegének visszafizetését? Van ilyen törvény? Lehet erre minden esetben hivatkozni?

2013. ápr. 3. 16:27
 1/4 anonim ***** válasza:
Tartok tőle, hogy nincs ilyen törvény, joga van javíttatni.. Persze ha javíthatatlan, fizetnie kell, de a javíthatatlanság bizonyítása bonyolult lesz.. :(
2013. ápr. 3. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
köszi a vàlaszt,akkor úgy tünik ezt megszívtam :P
2013. ápr. 4. 08:55
 3/4 anonim ***** válasza:

A bírósági gyakorlat szerint amennyiben a javítások több ízben eredménytelenül végződnek, a fogyasztó jogszerűen érvényesítheti egyéb, hibás teljesítésen alapuló igényeit, így kérheti a termék kicserélését, a vételár utólagos csökkentését, illetve a vételár teljes egészének visszafizetését. (Utóbbi esetben a hibás terméket vissza kell szolgáltatnia.)


Azt, hogy pontosan hányadik sikertelen javítási kísérlet alapozza meg a fogyasztó másik igény áttérésére való jogát, jogszabály nem határozza meg, az mindig csak az adott ügy valamennyi körülményének – így például a sikertelen javítások száma, a fogyasztónak okozott kényelmetlenség, a fogyasztó által fizetett ellenérték mértéke, stb. – ismeretében dönthető el.


Figyelemmel arra, hogy itt olyan termékről van szó, melynek szezonális a használata, így hivatkozhat arra, hogy az újabb és újabb javítások során Önt súlyos érdeksérelem éri, mindig ugyanaz a hiba fordul elő, így bizonyosra vehető, hogy javítással nem orvosolható a probléma, ezért Ön a következő szavatossági jogra kíván áttérni, a cserére.


Levásároltatást, mint szavatossági jogot a hatályos szabályozás nem ismer, így Ön nem köteles a termék árát az üzletben levásárolni.


Azt javasoljuk Önnek, hogy kíséreljen meg egy további egyeztetést a kereskedővel. Amennyiben ez nem vezetne eredményre, jogainak érvényesítése érdekében bírósághoz, illetve békéltető testülethez kell fordulnia. A békéltető testületi út választását az eljárás gyorsasága, egyszerűsége, valamint költségkímélő jellege indokolhatja.


Ha további kérdései merülnek fel, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság fórum oldalát itt találhatja: www.nfhforum.hu


Üdvözlettel: NFH admin1

2013. ápr. 4. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
köszönöm a választ!
2013. ápr. 8. 18:37

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!