Jogos ha visszakérem a cipő árát a boltban?
A bírósági gyakorlat szerint amennyiben a javítások több ízben eredménytelenül végződnek, a fogyasztó jogszerűen érvényesítheti egyéb, hibás teljesítésen alapuló igényeit, így kérheti a termék kicserélését, a vételár utólagos csökkentését, illetve a vételár teljes egészének visszafizetését. (Utóbbi esetben a hibás terméket vissza kell szolgáltatnia.)
Azt, hogy pontosan hányadik sikertelen javítási kísérlet alapozza meg a fogyasztó másik igény áttérésére való jogát, jogszabály nem határozza meg, az mindig csak az adott ügy valamennyi körülményének – így például a sikertelen javítások száma, a fogyasztónak okozott kényelmetlenség, a fogyasztó által fizetett ellenérték mértéke, stb. – ismeretében dönthető el.
Figyelemmel arra, hogy itt olyan termékről van szó, melynek szezonális a használata, így hivatkozhat arra, hogy az újabb és újabb javítások során Önt súlyos érdeksérelem éri, mindig ugyanaz a hiba fordul elő, így bizonyosra vehető, hogy javítással nem orvosolható a probléma, ezért Ön a következő szavatossági jogra kíván áttérni, a cserére.
Levásároltatást, mint szavatossági jogot a hatályos szabályozás nem ismer, így Ön nem köteles a termék árát az üzletben levásárolni.
Azt javasoljuk Önnek, hogy kíséreljen meg egy további egyeztetést a kereskedővel. Amennyiben ez nem vezetne eredményre, jogainak érvényesítése érdekében bírósághoz, illetve békéltető testülethez kell fordulnia. A békéltető testületi út választását az eljárás gyorsasága, egyszerűsége, valamint költségkímélő jellege indokolhatja.
Ha további kérdései merülnek fel, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság fórum oldalát itt találhatja: www.nfhforum.hu
Üdvözlettel: NFH admin1
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!