Ha a szerviz rossz alkatrészt cserélt, de a hiba eltűnt a garancia lejártáig, mi a jogállás?
Konkrétabban:
A laptopomban rossz volt a touchpad, a szervizben touchpad panelt cseréltek, az alkatrészre kaptam 6 hónap garanciát. 7 hónap után újra elromlott a touchpad, tehát garanciaidőn kívül.
Viszont egy másik szervizben kiderült, hogy nem a touchpad panel okozta a hibát, hanem az alaplap. Az első szervizben, szándékosan vagy nem, ezt nem tudom, de addig-addig feszegethették az alaplapot, miközben betették a hibásnak vélt touchpad panelt, amíg az alaplap helyre nem állt az említett 7 hónapra.
Ilyenkor mit tehetek?
Rossz alkatrészt cseréltek, tehát hiába fizettem ki az anyagköltséget és a javítási költséget is, a hiba nem lett elhárítva.
És akkor mi változott volna, ha a 6 hónapon belül romlott volna el megint az alaplap?
Köszi.
Jogilag nem tehetsz semmit, túl vagy a garanciaidőn. Viszont ha ezt megírod a boltnak, vagy még jobb, odamész és az üzletvezetőnek elmondod, jó eséllyel ki fogják cserélni ingyenesen.
Én csak olyan boltban próbálok vásárolni, ahogy így állnak a vevőkhöz.
Az alaplap nagyságrendekkel nagyobb kiadást jelent, amit nem vállalnék, szóval még beszámítást se lehetne alkalmazni, maximum azt, hogy visszaadják a pénzemet, és visszacserélik a régi touchpad panelt, ami nem is volt rossz.
Nem olyan nagy az összeg, meg nem is feltételezek rosszindulatot, ezért valószínűleg nem is fogok szólni nekik, csak érdekel ennek az ügynek a jogi része.
Remélem jó kategóriában tettem fel a kérdést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!