Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Fogyasztóvédelmi kérdés. Mit...

Fogyasztóvédelmi kérdés. Mit tehetek?

Figyelt kérdés

Nem tudom, jó-e a kategória, de jobbat nem találtam.

Szóval, inkább csak megerősítést kérek tőletek, hogy tényleg igazam van-e.

Vettem egy szemüveget, dioptriásat nem rég. A lencse nem sikerült jól, tükröződött, fehér pöttyöt láttam benne, többször visszavittem az optikába, hogy kicseréljék, ki is cserélték valószínűleg, de mindig ugyanolyan lett az eredmény. Legutóbb, azt mondja a nő, hogy azért van, mert nem tükröződésmentes lencse van a szemüvegben, mert én nem olyat kértem...szó sem volt ilyesmiről, mikor vettem a lencsét, de mindegy...fondorlatos módon megtudtuk, hogy az ár, amit a lencsére felszámoltak, a tükröződésmentes lencse volt, mégsem azt kaptuk...Ezek után gondolom, az a legkevesebb, hogy jogom van elállni a vásárlástól, visszakövetelhetem a szemüveg és lencse árát, de még esetleg érdemes vmilyen lépéseket tenni...beírni fogyasztóvédelemnek, stb...az lehet, hogy azzal akarják majd elintézni a dolgot, hogy csak megcsinálják a lencsét tükröződésmentesen?? Ebbe nem kell beleegyezzek, ugye???

Javaslatok???


2011. márc. 18. 08:07
 1/6 A kérdező kommentje:

Ja, és a szemüveget már kb egy hónapja várom, hogy kész legyen, szóval ennyi az a nemrég, ami egy szemüvegnél szerintem azért elég sok, mikor manapság már egy nap alatt is kész lehetne...

És még a keretből is újat kellett választanom, mert amit először akartam, és tetszett, azt tönkretették, meg nem tudták belerakni a lencsét a bénák...ez a másik nem is tetszik annyira...de nem volt jobb

2011. márc. 18. 08:10
 2/6 anonim ***** válasza:
0%

Nem igazán értem hogy most mi van?!


Na de ha visszaviszed az eredeti helyére és elmondod hogy tükrözőmentes lencséért fizettél és kiderült hogy ez nem az, akkor azt a te részedre ki kell cserélniük (persze sokkal szerencsésebb lett volna az eset ha először oda viszed vissza és nem egy másik emberhez / boltba). Ha nem akkor fennhangon közölheted hogy márpedig mész a fogyisokhoz... Itt viszont hátrányban leszel, mert már más szaki belepiszkált a szemüvegedbe, így az eredeti helyen joggal mondhatják neked hogy sajnáljuk de így jártál, máskor ide hozd vissza ha bármi problémád van.


Kettes kör: arról nem írtál, hogy hol tették tönkre a szemüvegkeretet. Nagy valószínűséggel az optikus volt az ( a második hely), ekkor azt már igazán nem fogják neked kicserélni az első helyen... a fent említett okok miatt.


Harmadik kör: az hogy nem tetszik arra szintén nem tudnak majd mit reagálni, és csak a jobb helyeken cserélék vissza (azt is csak 3 napon belül) ha ép lenne a keret. De mivel írtad hogy megrongálódott erre 0 az esély.



3 napon belül vissza kellett volna vinned az EREDETI helyre és ott ingyenesen kicserélték volna, sőt még azt is el tudnám ilyenkor képzelni, hogy ha nem tetszik a keret még azt is kicserélték volna... gondolom 3 nap alatt el lehet dönteni hogy egy keret jól áll vagy sem nem kell ahhoz egy hónap?!


Röviden és tömören: szerintem kuka....

2011. márc. 18. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Ebben az esetben abszolút jogod van elállni a vásárlástól. Ha nem akarnak belemenni, akkor lebegtesd meg előttük a fogyasztóvédőlet. Ha ilyen akciói vannak a boltnak és ráküldenek egy vizsgálatot, az elég érzékenyen fogja érinteni őket.
2011. márc. 18. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Másodiknak köszi, első kicsit félreértetted, mert én nem vittem másik helyre a szemüveget...egy helyre jártam vissza, mert nem tudtam mi a baja a lencsének, miért látok pöttyöket a lencsén...stb...4x kicserélték a lencsét, mire kiderült, hogy az a baja, hogy nem olyannak készítették el, amilyennek én megrendeltem. A keretet is ők maguk tették tönkre, nem másik optikus...és nem én. És mire minden kiderült, már egy hónap eltelt...

A kérdés az volt, hogy tuti elállhatok-e a vásárlástól, mert szerintem ez jogos. Vagy más jellegű kártérítést kérhetek-e, hiszen meg akartak rövidíteni. Egy 6ezer Ft-tal olcsóbb lencsét tettek a szemüvegbe...nem azt, amit kifizettem...és most már bizalmam sem nagyon van benne, hogy normálisan megtudják nekem csinálni...olyanra, mint amit szeretnék...

2011. márc. 18. 09:25
 5/6 anonim ***** válasza:
Írd össze a sztorit, pontosan mikor mi történt, dátummal, blokkokkal, stb. Ezt vidd be nekik (ne add oda, csak mutasd meg vagy olvasd fel), és ha nem akarják hagyni, hogy elállj a vásárlástól, akkor mondd, hogy elviszed a fogyvédhez. És tényleg vidd is el. Ők már tudni fogják, hogy hassanak a boltra.
2011. márc. 18. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Első vagyok!


Oké, valamit félreérthettem!


HA ők b@sszantották el a lencsét és a keretet is és úgy hozzájuk vágnám, hogy csörömpölne!!!! Hát milyen munka ez, kérem szépen? (akár ezt hangosan is kijelentheted)


Beszélj a boltvezetővel, ne mással, ne az eladóval, hanem a vezetővel. Fénymásoltasd le a blokkot, meg a többi papírt, vidd be azt is és dugd az orra alá. Mondd meg neki, hogy vagy

1. visszafizetik neked a teljes összeget (jelentsd ki hogy: NEM, nem akarom levásárolni, fizessék ki)

2. Vagy 3 napon belül beszerzik az eredeti keretet és tesznek bele olyan lencsét amit eredetileg kifizettél. Ha 3 napon belül nincs itt az üzletben akkor mész a fogyasztóvédelmisekhez. Sőt akkor már én a panaszkönyvet is kikérném és belevésném, másodkörben megkeresném a fogyasztóvédelmiseket is és harmadrészt értesíteném a központot ( ha valamilyen ofotért vagy társai )


De tényleg a vezetővel beszélj, mert egy eladónak az az érdeke hogy csereakcióba cseréljenek mindent...

2011. márc. 18. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!