Fogyasztóvédelmi kérdés. Mit tehetek?
Nem tudom, jó-e a kategória, de jobbat nem találtam.
Szóval, inkább csak megerősítést kérek tőletek, hogy tényleg igazam van-e.
Vettem egy szemüveget, dioptriásat nem rég. A lencse nem sikerült jól, tükröződött, fehér pöttyöt láttam benne, többször visszavittem az optikába, hogy kicseréljék, ki is cserélték valószínűleg, de mindig ugyanolyan lett az eredmény. Legutóbb, azt mondja a nő, hogy azért van, mert nem tükröződésmentes lencse van a szemüvegben, mert én nem olyat kértem...szó sem volt ilyesmiről, mikor vettem a lencsét, de mindegy...fondorlatos módon megtudtuk, hogy az ár, amit a lencsére felszámoltak, a tükröződésmentes lencse volt, mégsem azt kaptuk...Ezek után gondolom, az a legkevesebb, hogy jogom van elállni a vásárlástól, visszakövetelhetem a szemüveg és lencse árát, de még esetleg érdemes vmilyen lépéseket tenni...beírni fogyasztóvédelemnek, stb...az lehet, hogy azzal akarják majd elintézni a dolgot, hogy csak megcsinálják a lencsét tükröződésmentesen?? Ebbe nem kell beleegyezzek, ugye???
Javaslatok???
Ja, és a szemüveget már kb egy hónapja várom, hogy kész legyen, szóval ennyi az a nemrég, ami egy szemüvegnél szerintem azért elég sok, mikor manapság már egy nap alatt is kész lehetne...
És még a keretből is újat kellett választanom, mert amit először akartam, és tetszett, azt tönkretették, meg nem tudták belerakni a lencsét a bénák...ez a másik nem is tetszik annyira...de nem volt jobb
Nem igazán értem hogy most mi van?!
Na de ha visszaviszed az eredeti helyére és elmondod hogy tükrözőmentes lencséért fizettél és kiderült hogy ez nem az, akkor azt a te részedre ki kell cserélniük (persze sokkal szerencsésebb lett volna az eset ha először oda viszed vissza és nem egy másik emberhez / boltba). Ha nem akkor fennhangon közölheted hogy márpedig mész a fogyisokhoz... Itt viszont hátrányban leszel, mert már más szaki belepiszkált a szemüvegedbe, így az eredeti helyen joggal mondhatják neked hogy sajnáljuk de így jártál, máskor ide hozd vissza ha bármi problémád van.
Kettes kör: arról nem írtál, hogy hol tették tönkre a szemüvegkeretet. Nagy valószínűséggel az optikus volt az ( a második hely), ekkor azt már igazán nem fogják neked kicserélni az első helyen... a fent említett okok miatt.
Harmadik kör: az hogy nem tetszik arra szintén nem tudnak majd mit reagálni, és csak a jobb helyeken cserélék vissza (azt is csak 3 napon belül) ha ép lenne a keret. De mivel írtad hogy megrongálódott erre 0 az esély.
3 napon belül vissza kellett volna vinned az EREDETI helyre és ott ingyenesen kicserélték volna, sőt még azt is el tudnám ilyenkor képzelni, hogy ha nem tetszik a keret még azt is kicserélték volna... gondolom 3 nap alatt el lehet dönteni hogy egy keret jól áll vagy sem nem kell ahhoz egy hónap?!
Röviden és tömören: szerintem kuka....
Másodiknak köszi, első kicsit félreértetted, mert én nem vittem másik helyre a szemüveget...egy helyre jártam vissza, mert nem tudtam mi a baja a lencsének, miért látok pöttyöket a lencsén...stb...4x kicserélték a lencsét, mire kiderült, hogy az a baja, hogy nem olyannak készítették el, amilyennek én megrendeltem. A keretet is ők maguk tették tönkre, nem másik optikus...és nem én. És mire minden kiderült, már egy hónap eltelt...
A kérdés az volt, hogy tuti elállhatok-e a vásárlástól, mert szerintem ez jogos. Vagy más jellegű kártérítést kérhetek-e, hiszen meg akartak rövidíteni. Egy 6ezer Ft-tal olcsóbb lencsét tettek a szemüvegbe...nem azt, amit kifizettem...és most már bizalmam sem nagyon van benne, hogy normálisan megtudják nekem csinálni...olyanra, mint amit szeretnék...
Első vagyok!
Oké, valamit félreérthettem!
HA ők b@sszantották el a lencsét és a keretet is és úgy hozzájuk vágnám, hogy csörömpölne!!!! Hát milyen munka ez, kérem szépen? (akár ezt hangosan is kijelentheted)
Beszélj a boltvezetővel, ne mással, ne az eladóval, hanem a vezetővel. Fénymásoltasd le a blokkot, meg a többi papírt, vidd be azt is és dugd az orra alá. Mondd meg neki, hogy vagy
1. visszafizetik neked a teljes összeget (jelentsd ki hogy: NEM, nem akarom levásárolni, fizessék ki)
2. Vagy 3 napon belül beszerzik az eredeti keretet és tesznek bele olyan lencsét amit eredetileg kifizettél. Ha 3 napon belül nincs itt az üzletben akkor mész a fogyasztóvédelmisekhez. Sőt akkor már én a panaszkönyvet is kikérném és belevésném, másodkörben megkeresném a fogyasztóvédelmiseket is és harmadrészt értesíteném a központot ( ha valamilyen ofotért vagy társai )
De tényleg a vezetővel beszélj, mert egy eladónak az az érdeke hogy csereakcióba cseréljenek mindent...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!